Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyttysen pistoihin apu: helpottaa kutinaa heti

Vierailija
05.07.2021 |

Hesarissa oli juttu, jossa neuvottiin käyttämään mentholhammastahnaa. Mulla on tehokkaampi vinkki: tiikeribalsami, tunnetaan myös nimillä china balm tai silver clove. Siinäkin on mentholia ja reilusti. On ollut ainoa aine, joka auttaa tropiikin hyttysten kutinaan ja toimii myös pohjolan pirujen kanssa. Esim. Tigerissa pieni purkki maksoi joskus euron. Kas siinä, olkaa hyvät ja unohtakaa kutina!
(Oisin jakanut vinkin HS:n jutun alle, mutta siinä ei voi kommentoida anonyymisti, enkä halua nimeäni mihinkään)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos

Vierailija
2/9 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisempi ja halvempi konsti pestä mäntysuopaliuoksella tai paremman puutteessa tavallisella saippualla. Tehoaa heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisempi ja halvempi konsti pestä mäntysuopaliuoksella tai paremman puutteessa tavallisella saippualla. Tehoaa heti.

Hyvä jos toimii, mutta mäntysuopaa tuskin kukaan kantaa käsilaukussa, kun taas tiikeribalsamirasia mahtuu joka taskuun. 😊 Eikä maksa paljon.

Vierailija
4/9 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hieron zyrtecia pienen veden kera hyttysen piston kohdalle.

Vierailija
5/9 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina alkukesällä viikon zyrtec-kuurin.

Ei kutita hyttysenpistot koko kesänä.

Vierailija
6/9 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on pommittanut paarmat lähipäivinä

On ne sitten veemäisiä🤬

Laitoin niihin saman tien käsidesiä ☺️Kyllä helpotti plus alotin zyrtec kuurin 👍

Vierailija
7/9 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ennen saattoi yksi sääskenpisto kutittaa monta kuukautta. Siksi inhosin sääskiä ja käytinmyrkkyjä yms. Nyt muutamaan vuoteen pistot ei enää kutitakaan. Täällä mökillä on paljon sääskiä paikoittain, mutten stressaan niistä enää yhtään kun ne pistot ei kutise. Nyt täällä on hirveästi Paarma ja osa aivan jätän isoja, mutta yllätyksekseni ne ei pure kipeästi. Se ei tunnu sen enempää kuin hyttysen pisto, joten en pelkää niitäkään. Muurahaispesä purema tuntuu eniten, muttei sekään ole kovin paha. Sopeudun tänne luonnon keskelle siis aivan mainiosti.

Vierailija
8/9 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas mitä tekstiä tuli... koettakaa ymmärtää. En sentään ole istunut muurahaispesässä.

Vierailija
9/9 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan!