Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisareni lapsen ristiäiset ja mahdollinen nimi

Vierailija
09.07.2014 |

Ääk. Viikon päästä on ristiäiset ihanalle pienelle tyttövauvalla ja halkean hermostuksesta minkä nimen sisareni ja hänen miehensä ovat lapselle keksineet.

Mitään vihjeitä ei ole annettu etukäteen eikä ole ollut yhteistä puhetta nimestä. Jäi vain vaivaamaan kun on yksi muotinimi mitä inhoan aivan valtavasti ja heitin siskolle ennen lapsen syntymää että "älä ainakaan anna nimeksi Serafiinaa (eri nimi mutta samantyylinen, pahoittelen jos joku loukkaantuu esimerkistä.) jos se on tyttö. Siskoni oli hetken hiljaa ja sanoi "Ai Serafiina ? Hmnm mitäs vikaa siinä on ? Sehän on ihan kiva..." Ja sitten hänen naamalleen tuli sellainen "hyvä idea" - ilme.

Nyt ristiäiskutsussa oli mukana vihje nimestä ja vihje täsmää tuohon Serafiina nimeen.

Ei se minun vauva ole eikä minulla ole mitään asiaa nillittää mikä lapsen nimeksi tulee MUTTA haluan potkaista itseäni perseelle siitä syystä että alunperinkään menin sanomaan yhtään mitään. Jos lapsen nimeksi tulee Serafiina niin täytyy vaan totutella.

Mutta halusin tietää onko kenelläkään muulla samankaltaisia kokemuksia ? Luin taannoin ketjun jonkun aviomiehen nimestä mitä vaimo inhoaa vielä 10v jälkeenkin ja mielessä kummittelee että en itse totu nimeen jos se on se Serafiina.

Niin ja miksen tykkää siitä nimestä ? Siitä saa väännettyä tosi rumia haukkumanimiä ja se kuulostaa vähän lemmikin nimeltä tai joltain satuhahmolta. Tietenkään en aio siskolle sanoa mitään negatiivista jos se nimi tulee, mutta voi hyvänen aika jos tulee.

P.s Mulla on loma ja ei todellakaan parempaa tekemistä tällä hetkellä kuin kauhistella mahdollista nimeä :D Kertokaa kokemuksia tai haukkukaa mun pinnallisuutta. Vauva on jokatapauksessa ihana.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi nimekseen tuon Serafiinan saa, niin etköhän sä siihen totu :)

... Niin, ja siis jokaisestahan nimestä saa vääntämällä väännetyksi mitä kauheimpia haukkumanimiä.

Vierailija
2/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan pitkä sepustus, huomaa, ettei sulla ole muuta tekemistä.

Jotenkin pisti silmään, kun mitään vihjeitä nimestä ei ole annettu etukäteen, mutta kuitenkin ristiäiskutsussa olikin vihje :) ja tuo, että siskolla oli hyvä idea -ilme...

Mutta asiaan, jos tytöstä tulee Serafiina, niin sopivassa hetkessä poistut paikalta, vaikka vessaan ja potkaiset itseäsi sinne takalistoon, sitten takaisin juhlimaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitytöstä tuli Neea ja vuoden verran kesti totutella ku oli musta niin karsee nimi. Vieläkään en pidä, mutta olen tottunut :)

Vierailija
4/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäiset ovat kirkkoon liittämistä varten, ei nimen antamista varten.

Vierailija
5/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimestä ei oltu annettu vihjeitä tai puhuttu mitään ennenkuin ristiäiskutsu tuli, mistä sitten sain sen vihjeen. Epäselvästi ilmaistu :)

No olisin voinut kirjoittaa paljon lyhyemmänkin avauksen, mutta sitten niitä epäselvyyksiä vasta olisi ollutkin.

Totta. Kyllä siihen nimeen tottuu, mutta toivon että se olisi mikä muu tahansa !

Käyn potkaisemassa itseäni kyllä. Pyydän toista sisartani vaikka avuksi.

Vierailija
6/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi heitti vähän vastaavasti yhden nimen, jota ei oltu koskaan kuultukaan. En tiedä kuinka monta kertaa anoppi on potkinut itseään, kun lapsi sai juuri sen toiseksi nimekseen.

Vierailija
7/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee Serafiina, voit aina sanoa Sertsuksi ;)

Vierailija
8/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on verrattain lyhyt ja siitä on vaikea keksiä kivaa lempinimeä. No tiedänpähän seuraavalla kerralla pitää suuni kiinni ! Voin käydä päivittämässä myöhemmin tuliko siitä lapsesta "Sertsua" vai ei :')