Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään hyötyä enää tehdä rikosilmotusta varastetusta tai hukkuneesta pankkikortista jolta oli käytetty kaikki rahat?

Vierailija
05.07.2021 |

Tapahtui siis viikonloppuna. Katkaisin kyllä kortin tiestysti heti kun pystyin mutta onko siitä käytännössä mitään hyötyä? Oletan että ei ole mitään mahdollisuutta saada mitään takaisin tai tekijälle vastuuta 😕. Olen kompastunut ja satuttanut polveni niin pahasti että en sitten siinä heti huomannut kortin puuttumista kun halusin lähinnä päästä sairaalaan, ja siinä rytäkässä sitten joko putosi tai oli jo aikasemmin varastettu kun olin ollut kaupungilla. Kiva katsella verkkopankista niitten vähäistenkien rahojen tuhlaamista jossain keskustan baareissa, taisi jäädä sinne yhteensä joku 1,14€. Toivottavasti oli käyttäjällä helvetin hauskaa. Pärjään kyllä siis loppukuun kun sain vasta tänään vielä lisää rahaa mutta ei kyllä mukavaa tule.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa. On voinut jäädä johonkin tallennuskameraan. Ihan hyvät mahdollisuudet kerta korttia on käytetty useammassa paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko baarissa ostokset tyyliin 7,90e kertaveloitus vai lähempänä 30e? Jos isoja ostoja, tarjottu juomaa esim monta kertaa niin sellaisen juhlinnan voi baarimikkokin muistaa. .

Vierailija
4/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vakuutuksista tai luottokorttiyhtiön omasta korvauksesta aiot jotain saada, rikosilmoituksen teko voi olla ihan pakollinen. Rikos ei vanhene - ilmoitus kortin hukkaantumisesta kylläkin.

Vierailija
5/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkikortilta menetetyt rahat tuskin tulevat koskaan takaisin. Luottokortti olisi ollut vakuutettu.

Vierailija
6/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko baarissa ostokset tyyliin 7,90e kertaveloitus vai lähempänä 30e? Jos isoja ostoja, tarjottu juomaa esim monta kertaa niin sellaisen juhlinnan voi baarimikkokin muistaa. .

Vierailija
7/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkuiko kortti?

Varastettiinko kortti?

Ilmeisesti ei, kun kuitenkin katkaisit sen.

Vierailija
8/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vakuutuksista tai luottokorttiyhtiön omasta korvauksesta aiot jotain saada, rikosilmoituksen teko voi olla ihan pakollinen. Rikos ei vanhene - ilmoitus kortin hukkaantumisesta kylläkin.

Harmi kyllä sattui olemaan debit kortti että ei varmaan sitten auta yhtään, ja ei ole niin paljoa että ylittyisiä vaakutusten omavastuu. Pakko vaan niellä tappio ja syödä tyyliin puuroa seuraavat pari viikkoa.

Vierailija
9/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jossain peräkihniön kulmabaarissa baarimikko muistaa ne kerrat kun massipäällikkö pisti pöydän koreeksi ja tarjosi koko porukalle kolmellakympillä juomat ...

Vierailija
10/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hukkuiko kortti?

Varastettiinko kortti?

En siis ihan oikeasti osaa sanoa. Koska siinä vaiheessa kun tajusin että sitä ei ole niin oli jo kulunut noin 10 tuntia. Joku kumminkin oli sitä käyttänyt koska en edes ole noissa paikoissa kaikissa ikinä käynyt ja kai tuo nyt sentään on rikos vaikka sen olisinkin itse pudottanut.

Vierailija
11/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo siis ei ollut, jotain ihan parin euron vaan, suurin osa jostain tyyliin keskustan joka ärrältä, lidlistä ja etnisestä kaupasta.

Vierailija
12/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hukkuiko kortti?

Varastettiinko kortti?

En siis ihan oikeasti osaa sanoa. Koska siinä vaiheessa kun tajusin että sitä ei ole niin oli jo kulunut noin 10 tuntia. Joku kumminkin oli sitä käyttänyt koska en edes ole noissa paikoissa kaikissa ikinä käynyt ja kai tuo nyt sentään on rikos vaikka sen olisinkin itse pudottanut.

Miksi et ilmouttanut heti kun katosi ja miten ihmeessä sait sentakaisin jos joku sitä höyläsi viikonlopun? Oliko viime viikonloppu?

Vähän provolle haiskahtaa.

Vierailija
13/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa kortilla voi ostaa ilman pin koodia? Oma kortti kyllä pyytää sitä aika usein.

Vierailija
14/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hukkuiko kortti?

Varastettiinko kortti?

Miksi et ilmouttanut heti kun katosi ja miten ihmeessä sait sentakaisin jos joku sitä höyläsi viikonlopun? Oliko viime viikonloppu?

Vähän provolle haiskahtaa.

Ei höylännyt koko viikonloppua, noin 10 tuntia. En saanut korttia takaisin, katsoin verkkopankkisovelluksesta että oli tili tyhjänä. Olin sairaalassa koska polvi ihan sijoiltaan, ei siinä tajunnut alkaa lompakkoa setviä heti.

Vierailija
15/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa kortilla voi ostaa ilman pin koodia? Oma kortti kyllä pyytää sitä aika usein.

Sehän ihan riippuu. Ainakin nyt kun laskin niin 9 kertaa ja olin sitä itsekkin varmaan ilman koodia käyttänyt samana päivänä.

Vierailija
16/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kortti pyytää ehkä kerran kuussa.

Käytän korttia ehkä 100 kertaa kuussa.

Vierailija
17/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä pankin kortti sulla on, kun ilmeisesti lähimaksulla saatu pikkuostoksilla tili tyhjäksi?

Minun kortissani kysyy pin-koodia joka viides kerta tai viimeistään silloin jos 100e ylittyy. Eli voin maksaa korkeintaan 2 kertaa 50e ostokset lähimaksulla ja seuraavalla ostokerralla tarvitaan pin-koodi.

Vierailija
18/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä pankin kortti sulla on, kun ilmeisesti lähimaksulla saatu pikkuostoksilla tili tyhjäksi?

Minun kortissani kysyy pin-koodia joka viides kerta tai viimeistään silloin jos 100e ylittyy. Eli voin maksaa korkeintaan 2 kertaa 50e ostokset lähimaksulla ja seuraavalla ostokerralla tarvitaan pin-koodi.

S-pankin (varmaan sitten oma vika jollain tapaa, pitäis varmaan tulevaisuudessa vaihtaa). Ja ostokset ei mikään ollut ihan tuota yli 50€.

Vierailija
19/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rikoksetkin aikanaan vanhenevat. Ks. syyteoikeuden vanhentuminen.

Vierailija
20/30 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jossain peräkihniön kulmabaarissa baarimikko muistaa ne kerrat kun massipäällikkö pisti pöydän koreeksi ja tarjosi koko porukalle kolmellakympillä juomat ...

Me käytiin tänä vuonna yhdessä vähän aikuisemmassa siistimässä baarissa. Omistaja-baarimikko muisti meidät edelliseltä kesältä, vieläpä sen, että mieheni yllätti minut, kun olin monesti puhunut että olisi kiva joskus käydä siellä. Oltiin käyty vain kerran eikä kyllä tehty mitään sellaista negatiivista, mistä voisi muistaa. Hän näytti muistavan muitakin asiakkaitaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä