Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan tilille huomenna 208 000€. Ihanaa

Vierailija
05.07.2021 |

Möin sijoitusasunnon pois ennen kuin hinnat romahtavat pankkikriisin aloittaman talouskriisin takia. Ja jos eivät romahda, niin oli tarve myydä, että pääsen lainoista eroon ja pääsen sijoittamaan mm. Bitcoiniin, kultaan ja muualle.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sen bitcoinin unohdat.

Niet.

Ap

Kannattais, syöksyy jo. Olet auttamattomasti myöhässä, ne rahat tehtiin jo.

Höpö höpö. Tutustu stock to flow -malliin.

Ap

Hyvinkin tuttua on, edelleen olet myöhässä.

Väärin, mallin mukaan bitcoin nousee helposti miljoonaan / kpl.

Ap

Aivan, kyllä, mutta sä et tajua miten malli rakentuu selvästikään. Bitcoin ei ole nyt hyvä sijoitus.

Miten niin ei ole nyt hyvä? Käsitykseni mukaan bitcoinin hinnannousu ennen seuraavaa halvingia on vielä tulossa ja lähentelee 100 000€.

Ap

Huhtikuusta tullut alas, myöhästyit. Toki odote on koko ajan hyvä, koska malli on sellainen, mutta ei paras mahdollinen tosiaankaan nyt.

Mitähän sä nyt selität? Jos on huhtikuusta tullut alas, nyt on ihan hyvä aika. Ja siiskun sen ei pitäisi mennä alle 20 000$, niin mikä sulla on tässä ongelmana?

Ap

Ei mulla ole ongelmaa, mä olen tienannut bitcoinilla tosi hyvin. Yritän vaan kertoa, että aina kannattaa optimoida. Ei siinä, sulla on selvästi päätös, jossa pysyt. Mä lähden tästä vielä iltapoolille.

Vierailija
42/70 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kyttäillä kryptojen arvoa koko ajan, ostan, jos putoaa omasta mielestäni tarpeeksi alas, mikä on jo 27 000€, ostan myös mahdollisesti Polygonia (matic), koska sen arvon uskon nousussa moninkertaistuvan. Se on toki aika riskinen, mutta kiinnostava riski. Sitä esim. 20 000€:lla, ja jos arvo vaikka viisinkertaistuisi, niin nam 😋.

Samoin ethereumia jnkv ajattelin ostaa. Siinä ne.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi, että stock to flow malli, mikä ikinä se sitten onkaan, on twitter ja youtube hypettäjien keksimä teoria jonka tarkoitus on vain kasvattaa bitcoinin arvoa, ei sillä ole mitään muuta yhteyttä todellisuuteen

Vierailija
44/70 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sen bitcoinin unohdat.

Niet.

Ap

Kannattais, syöksyy jo. Olet auttamattomasti myöhässä, ne rahat tehtiin jo.

Höpö höpö. Tutustu stock to flow -malliin.

Ap

Hyvinkin tuttua on, edelleen olet myöhässä.

Väärin, mallin mukaan bitcoin nousee helposti miljoonaan / kpl.

Ap

Ei kannata kuunnella niitä Youtuben hypepellejä, stock to flow malli my ass. Kuka tuollaista jaksaa edes googlettaa, paskaa se kuitenkin on.

Tuohon summaan nousua pitää tietenkin jaksaa odottaa. Itse haluaisin tehdä kryptoilla 100 000, mieluiten 200 000€, sitten myyn, jos se onnistuu. Saisin perintöverot kuitattua pois ja lainan, jonka niihin otin.

Ap

Vierailija
45/70 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajana oleminen on niin eilispäivän juttu ja niin p-------ä, syvältä. Itse tein saman ja nyt nautin osakesijoittajan hermoja lepuuttavasta, rattoisasta ja helposta elämästä, jossa ei ole koko ajan muuttavien vuokralaisten armoilla. Hitto mitä koiranhommaa. Ei ikinä enää.

Sitä saa mitä tilaa. Mulla on ollut vuokralaisia kohta 10 vuotta ja kaikkea muuta kuin koiranhommaa, kun valitsee vuokralaisensa oikein ja vuokraa alueilta, joissa kysyntää enemmän kuin asuntoja (vuokra korkealla) Eipä vaihdu alvariinsa vuokralaiset.

Nää on näitä.... siis miks kaikki ei osta autoonsa käteisellä, se on niin paljon halvempaa... miks kaikki ei tee kaikkea muutakin oikein, menee hommat niin paljon paremmin niin... miks jne. Tikahdu itsetyytyväisyyteesi, ihan siellä jossain oikealla alueella, missä kaikki menee just by the book. Toivottavasti sen alueen ympärillä on aita. Lukittu, sähköistetty aita.

Vierailija
46/70 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap:lla on enemmän rahaa kuin 200k jos on sekaantunut kryptovaluuttoihin

Vierailija
47/70 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle tiedoksi, että stock to flow malli, mikä ikinä se sitten onkaan, on twitter ja youtube hypettäjien keksimä teoria jonka tarkoitus on vain kasvattaa bitcoinin arvoa, ei sillä ole mitään muuta yhteyttä todellisuuteen

Juurikin näin. Bitcoineilla nettoaa hyvin lyhyissä sykleissä, joista täytyy olla tietoinen. Malli rakentuu yksittäisten ihmisten arvioista ja mutuista, apn suunnitelmat kuullostavat juuri siltä kuin aloittelevan sijoittajan suunnitelmat usein. All in ja sit rytisee. Noh, parempi sekin kuin ei mitään tietysti.

Vierailija
48/70 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Se on nimimerkin plan b kehittämä malli, joka on pitänyt paikkaansa julkaisunsa 2019 jälkeenkin. Luotan siihen ainakin toistaiseksi.

Ap

Vierailija
49/70 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajana oleminen on niin eilispäivän juttu ja niin p-------ä, syvältä. Itse tein saman ja nyt nautin osakesijoittajan hermoja lepuuttavasta, rattoisasta ja helposta elämästä, jossa ei ole koko ajan muuttavien vuokralaisten armoilla. Hitto mitä koiranhommaa. Ei ikinä enää.

Meillä on 16 asuntoa, joissa yhdessä asutaan, yhdessä asuu meidän kirjanpitäjä ja 3.ssa entisiä työkavereita. Muut työsuhdeasuntoja. Ei huolta

Vierailija
50/70 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Bitcoineilla nettoaa hyvin lyhyissä sykleissä, joista täytyy olla tietoinen. Malli rakentuu yksittäisten ihmisten arvioista ja mutuista, apn suunnitelmat kuullostavat juuri siltä kuin aloittelevan sijoittajan suunnitelmat usein. All in ja sit rytisee. Noh, parempi sekin kuin ei mitään tietysti.

Mitä rytinä haittaa, kun tulee uusi (kymmenkertainen) nousu?

Ap

Vierailija
51/70 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: lle. Muutama vuosi sitten tein saman asian. Myin sijoitusasunnon. Elämäni ei muuttunut yhtään. Samalla tavalla käyn suihkussa, lenkkeilen, laitan ruokaa j.n.e. siitä ylimääräisestä rahasta on vaivaa. Yksikään sijoitus ei ole riskitön.

Vierailija
52/70 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä tietäjät puhui, että bc on kesään mennessä raketilla 100000. Ei ollut tämä kesä.

Vierailija
53/70 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pieni summa sinäänsä. Tuolla ei pitkään elellä.

Vierailija
54/70 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nyt käytät rahat mihin? Sijoitat taas? Mitä ihanuutta siinä on? Tai vaihtoehtoisesti törsäät ja menetät sijoituksesi siinä? Jälleen ei mitään ihanuutta. Tavallinen pulliainen kun saa tuollaisen summan, niin semmoista se vähän on.

Vierailija
55/70 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan ymmärtänyt, kuinka vuokranantaja voi nukkua yönsä rauhassa.

Mielestäni ainoa oikea sijoitusmuoto itselleni on päivätreidaaminen. Voit menna rauhassa nukkumaan.

Vierailija
56/70 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa. Mulla on ollut vuokralaisia kohta 10 vuotta ja kaikkea muuta kuin koiranhommaa, kun valitsee vuokralaisensa oikein ja vuokraa alueilta, joissa kysyntää enemmän kuin asuntoja (vuokra korkealla) Eipä vaihdu alvariinsa vuokralaiset.

Nää on näitä.... siis miks kaikki ei osta autoonsa käteisellä, se on niin paljon halvempaa... miks kaikki ei tee kaikkea muutakin oikein, menee hommat niin paljon paremmin niin... miks jne. Tikahdu itsetyytyväisyyteesi, ihan siellä jossain oikealla alueella, missä kaikki menee just by the book. Toivottavasti sen alueen ympärillä on aita. Lukittu, sähköistetty aita.

Mä ymmärrän, että sä olet tunteidesi vallassa, selvästi vuokralaiset on vain jäävuorenhuippu. Siitä huolimatta voisit laittaa korkin kiinni ja palstan tauolle, sen verran nyt on levotonta juttua. Koita jaksaa.

Vierailija
57/70 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on osakesalkussa 6-numeroinen summa. Vähän jännittää, pitäisikö riskiä pienentää. 

Vierailija
58/70 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, mutta ei ap usko. Yksi twiitti johtaa syöksyyn, toinen nousuun. Nyt se on toki halpaa joo, mutta erittäin epävakaalla pohjalla nyt. Velkavivulla vaan bitcoiniin kaikki sisään ja sit ollaan niin polleena. Kannattaisi ehkä kuunnella asioista tietäviä joskus.

Vierailija
59/70 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on osakesalkussa 6-numeroinen summa. Vähän jännittää, pitäisikö riskiä pienentää. 

Mä vedin korkealla riskillä kunnes olin 10kertaistanut alkupääoman., sen jälkeen menty pienemmällä riskillä. Kyllä siitä hävisi se alkuintokin enkä enää jaksanut seurata salkkua, joten oikein hyvä näin.

Vierailija
60/70 |
07.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: lle. Muutama vuosi sitten tein saman asian. Myin sijoitusasunnon. Elämäni ei muuttunut yhtään. Samalla tavalla käyn suihkussa, lenkkeilen, laitan ruokaa j.n.e. siitä ylimääräisestä rahasta on vaivaa. Yksikään sijoitus ei ole riskitön.

Mitä yrität sanoa?

Minulla on taka-ajatuksena myynnissä maksaa jäljelle jäävien sijoitusasuntojen yhtiövelat pois, niitä on noin 130 000€. Miksi? Koska niissä ei ole korkosuojaa ja totta kai niiden masaminen pienentää koko ajan kassavirtaa.

Toki vaihtoehtona on ENSIN sijoittaa sekin raha, jotta voi nauttia arvonnoususta. Mutta toisaalta jos saan maksettua yhtiölainoja kerralla pois niin, että ne on taloyhtiön kirjanpidossa tuloutettu, voin vähentää pääomatulojen veroja aika radikaalisti ja hyötyä siitä lähitulevaisuudessa. Ja tosiaan niiden poismaksu olisi joka tapauksessa varmaa tuloa (mitä sijoittaminen ei aina ole).

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi