Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko aivan kauhea, sekä huono äiti jos...

Vierailija
08.07.2014 |

..lähden kaverini luokse toiseen kaupunkiin junalla yöksi ja naukkaisimme muutaman juoman terassilla. Tyttöni on nyt 6kk ikäinen. Imetys loppunut kokonaan n. 2kk sitten. Tähän asti olen ollut vauvassa kiinni 24/7 melkeimpä, sillä mieheni tekee reissutöitä ja on vain viikonloput kotona, jolloin hoitaa vauvaa jos käyn vaikkapa kaupassa tai saunassa yksinään. Minkään näköistä lastenhoitoapua meillä ei ole.

Sitten n. 1kk sitten kävin ystäväni kanssa tuurissa ja olimme siellä koko päivän, koska ajomatka oli niin pitkä. En tiedä johtuiko hormooneista vai mistä, mutta minulla iski kamala ikävä vauvaan siellä :( tunsin olevani kamalan huono äiti kun olin kehdannut isälle jättää vauvan. Kun pääsimme illalla kotiin, vauva nukkui jo. Purskahdin itkuun kotona kun tunsin itseni niin huonoksi äidiksi. Mies yritti lohduttaa, että saa mullakin olla omaa aikaa ja hän kyllä osaa vauvaa yhtälailla hoitaa.

Todella paljon polttelis lähtee, mutta emmin, koska jos taas iskee kamala ikävä vauvaan ja ilta menisi sen takia pilalle.

Ja kyseistä kaveria en ole nähnyt kosteissa merkeissä vuoteen, ennen vietimme paljonkin aikaa yhdessä.

Mitä mieltä olette ylipäänsä siitä että äiti käy baarissa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYI!!!!!

Vierailija
2/26 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä! Kyllä lapsi ja isä pärjäävät keskenään =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin menet, tekee ihan hyvää tuulettua itsekseen. Äiti on myös muutakin kuin vain äiti, olet edelleen nainen, ihminen ja ystävä. Jos vauva on tottunut muutenkin olemaan isänsä kanssa, ei tapahdu yhtään mitään pahaa jos olet yhden yön poissa. Kyllä minä ainakin lapsien ollessa vauvoja, välillä pumppasin maitoa pulloon valmiiksi ja menin nukkumaan vierashuoneeseen kokonaiset yöunet miehen hoitaessa yösyötöt. Ihan samallalailla vauva tuossakin on erossa äidistään yön. Ei kannata välittää näistä paheksuvista kommenteista täällä. Joskus on itse asiassa ihan hyvä ottaa etäisyyttä asioihin joita rakastaa, jotta huomaa sen mikä onkaan rakkainta maailmassa.  

Vierailija
4/26 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvää päivää. Tottakai sinä menet! Yhtä hyvin isä voi olla lapsen kanssa kuin äiti. Jäähän monet isätkin kotia hoitamaan lasta kun äiti käy töissä! Ei se isä ole lapselle kirous . Myös äitien pitää päästä joskus tekemään muutakin kuin olemaan kotona!!

Vierailija
5/26 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sinä. älä mene.

Vierailija
6/26 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa mennä, kun on kerran mies, joka hoitaa lapsen. Jos alat omimaan muksun itselles, niin voi käydä vielä niin, ettei mies "uskalla" hoitaa lasta. Eri asia olis, jos imettäis vielä. Et ole huono äiti, jos otat itsellesi omaa aikaa. Se vaan auttaa jaksamaan pyörittämään arkea, kun välillä käy ulkona ystävien kanssa pyörähtämässä. :) Itse olen pystynyt käymään ulkosalla, kun mies on hoitanut muksun.

Vierailija
7/26 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene! Tekee hyvää isällekin olla vauvasta vastuussa ihan itse, ja tehdä asioita vauvan kanssa juuri niikuin itse katsoo hyväksi ilman äidin jatkuvaa valvontaa. Vauvan on hyvä oppia, että isäkin on turvallinen ja ihana. Itse olin ekaa kertaa yön yli erossa vauvan ollessa juuri tuon 6 kk ja täytyy sanoa että teki hyvää kaikille osapuolille. Vauva on ollut hoidossa muutamia tunteja myös isovanhemmillaan ihan pienestä pitäen, eikä näytä tuolla vuoden vanhalla olevan mitään traumoja tai perusturvallisuuden puutetta. Päinvastoin, on erittäin sosiaalinen ja odottaa että kaikki pitävät hänestä huolta.

Vierailija
8/26 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä varasi! Jos baarit alkavat polttelemaan, saattaa parisuhde ja lapsi jäädä lapsipuolen asemaan.

Vierailija
9/26 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain. Täältäkö siunausta kaipailet. Käyhän monetkin. Kaveri läksi turkkiin ja vei kuukauden ikäsen viikoksi hoitoon.

Vierailija
10/26 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en olisi lähtenyt.

Vierailija
11/26 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 23:28"]

Pidä varasi! Jos baarit alkavat polttelemaan, saattaa parisuhde ja lapsi jäädä lapsipuolen asemaan.

[/quote]

No huhhu. Ei ala polttelemaan! Mieheni kyllä "päästää" minut radalle jos vain haluan, vastavuoroisesti hän saa mennä kavereineen jos haluaa. Meille kaverit kuitenkin yhä edelleen ovat tärkeitä , ja luotto on molemmin puolin 100% :)

Vierailija
12/26 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ja nauti :) Kyllä lapsi pärjää isän kanssa.

Vierailija
13/26 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla toisessa ketjussa sanottiin, että se on ihan fine jättää 2-vuotias kahdeksi kuukaudeksi. Mikä ei mielestäni todellakaan ole. Sun tilanne on siinä ja tuossa. Mä en olisi lähtenyt tuolloin vielä, vaikka taisin kerran käydä iltaa istumassa. Voithan sä odottaa muutaman kuukauden, jos silloin voisi hyvillä mielillä lähteä.

Vierailija
14/26 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole käynyt. Olen tuossa vaiheessa ollut vielä niin kiinni imetyksessä eikä ole ollut halujakaan. 

Mutta ei se mun mielestä kenestäkään huonoa äitiä tee. Jos kaipaa kavereiden kanssa viihteelle, mies hoitaa lasta eikä imetys sido niin tyhmäähän se olisi jättää väliin. eli jos mulla olisi ollut kiinnostusta eikä noita käytännönesteitä niin varmasti olisin mennyt. 

Vierailija
15/26 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todellakin siinä ja siinä. Kaksi puolta asiassa. Olisi kiva käydä terassilla parin vuoden tauon jälkeen, ja nähdä hyvää ystävää siinä samassa. Ja kun isä todellakin osaa vauvaa hoitaa yhtä hyvin.. mut silti musta luultavasti rupeais tuntuu kamalan väärältä olla siellä. :D no saa nyt nähdä.

Vierailija
16/26 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde, jos siltä tuntuu. Jos epäilyttää, sovi meno syksymmäksi ja treenaa pienemmillä erossaoloajoilla ensin. Ei ole nimittäin kaverille kauhean kiva, jos pitkästä aikaa juot, humallut sitten tavallista herkemmin ja loppuillan vollotat "byää, olen huono äitiiii" ja ryvet itsesäälissä.

Vierailija
17/26 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteeni: jos mietit, jää kotiin. Sitten kun et enää mieti, lähde!

Vierailija
18/26 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä hiton kiire voi olla baariin kun sulla on pieni vauva kotona joka varmasti kaipaa äitiään joka ikinen ja ainut sekuntti poissaollessasi!!!!????

Vierailija
19/26 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 00:05"]

No mikä hiton kiire voi olla baariin kun sulla on pieni vauva kotona joka varmasti kaipaa äitiään joka ikinen ja ainut sekuntti poissaollessasi!!!!????

[/quote]

Niin, eihän äiti saa enää mennä mihinkään ilman vauvaa siihen asti kun tämä täyttää 18 :)

Vierailija
20/26 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin periaatetta eka kuukausi - ei hetkeäkään, eka vuosi - päivän, ja joka vuosi lisäsin yhden päivän. Pieni lapsi ei ymmärrä aikaa, on vain ikävä. Ja itselläsi ehkä myös, kun sitä kuitenkin etukäteen pohdit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä