Kuinka paljon siedät ruotoja kalaruoassa ravintolassa?
Kuinka paljon ruotoja on mielestäsi kohtuullista löytää keskihintaisen ravintolan kalaruoka-annoksesta? Tarkoitan nyt n. 2 cm pitkiä, kovia ruotoja (en mitään pehmeiksihautuneita pikkuruisia), entä 5 cm pitkiä?
Mietin, että onko minulla ollut huono tuuri, vai onko kalaruoissa (muissa kuin lohi) aina järkyttävä määrä ruotoja? Siis kannattaako valittaa, vai onko ruodot ok.
Tänään kuhassani oli ainakin 30 ruotoa. Tosi hankalaa oli syödä, joten mainitsin kyllä asiasta tarjoilijalle, joka pahoitteli asiaa. Joskus kalasta on löytynyt jopa 5 cm pitkä ruoto, minusta sellainen ei lautaselle kuulu. Joskus silakka"fileet" olivat syömäkelvottomia ruotoisuutensa vuoksi. Ei niitä voinut haarukalla ja veitsellä syödä.
Kommentit (7)
Mä en siedä ollenkaan kalassa ruotoja. Siksi en syökään paljoa kalaa. Tämä on sääli, sillä kala on ihan maukasta. Ruotoihin on vaan todella outo suhde ja sellainen jos menee suuhun niin rupeaa ällöttämään. Mielestäni ravintola-annoksissa ei paljoa ruotoja saisi olla. Tyyliin max 3.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:18"]
Mä en ole koskaan saanut vaikka oma lohikannoista maksaa aina sen 15 e
[/quote]
Lohessa harvoin onkaan ruotoja. Muissa kaloissa on enemmän. Ei ap:llakaan näköjään ole ongelmia lohen kanssa.
En syö kalaa, koska syöminen on ruotojen vuoksi niin hidasta. Hyvää olisi muuten.
Esim. kuhasta ja lohesta ruotojen poistaminen on niin helppoa, että niiden odotan olevan täysin ruodottomia ravintolassa. Silakka puolestaan on niin ruotoinen kala, että siinä ruodot eivät yllättäisi. Enpä kyllä muista, milloin olisin silakkaa ravintolan listoilla nähnytkään.
No kuha kyllä on tosi tikkuista kalaa muutenkin. Saitkohan ns anopinfileen?
Pari ruotoa menee mutta yli 10 alkaa olla kipukynnyksen rajamailla.
Mä en ole koskaan saanut vaikka oma lohikannoista maksaa aina sen 15 e