Minkälaisia haittavaikutuksia olette saaneet rokotteesta
Yritin etsi tällaista ketjua palstalta, mutten löytänyt. Tuntuu, että sellaiselle olisi kova kysyntä. Taitaa olla niin, että kaikki tällaiset ketjut sensuroidaan.
Itse tuttavpiirissäni pahin on viisuikymppisen miehen kasvohalvaus. Tilanne on edelleen kuukauden jälkeen päällä.
Kommentit (243)
Tuli ihan loistava olo. Mukava olla kun tietää, että saa suojan koronaa vastaan.
En ole ottanut rokotetta, mutta tämän palstan ja ketjun perusteella (erityisesti psyykkisiä) haittavaikutuksia on aika monella
mm.
- Aggressiivisuus tuntemattomia kohtaan
-Taantuminen ala-asteikäisen tasolle erityisesti kielellisesti
- Luetun ymmärtämisen vaikeudet
- Egon liioiteltu kasvaminen
- Kykenemättömyys hyväksyä eriäviä mielipiteitä
- Pakkomielle kytätä toisten ihmisten tekemisiä
- Voimistuneet pelkotilat jotka purkautuu tuntemattomille ihmisille kiukutteluna
- Todellisen ongelman kieltäminen
- Muiden aggressiivinen syyttely ilman aihetta
- Putkinäkö omia valintojaan kohtaan, voimakas kieltäminen ongelmista joita ei itse halua olevan olemassa.
Taas yksi keskustelu joka alkoi lupaavan asiallisesti
Kiitos kaikille jotka puhuivat aiheesta ja omia kokemuksiaan
Onko ollut kuukautisoireita ihmisillä rokotteen jälkeen? Tai siis ilmeisesti on kun tästä oli hyvä ketju joskus aiemmin ennen kuin poistettiin sekin, kiinnostaisi kuulla lisää.
Sama tuli itselle mieleen. Hyvä ketju, mutta aloittaja ei tiennyt mihin ampiaispesään sotkeutui.
Vierailija kirjoitti:
Päänsärkyä kolme-neljä päivää ja sitten aivoveritulppa. Tällä hetkellä ainoastaan vasen käsi toimii heikosti.
Jossain on selvitetty, jos pistetään ohi lihaksen ja rokote menee verenkiertoon, se aiheuttaa veritulppia.
Rokotteen saa pistää vain lihakseen.
Kellekään ei ole tullut yhtään mitään. Kaikki sukulaiset, kaverit ja työkaverit ovat saaneet rokotuksen. Nuorimmat (16- ja 24-vuotiaat ovat ajan jo saaneet ja odottavat rokotetta).
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut rokotetta, mutta tämän palstan ja ketjun perusteella (erityisesti psyykkisiä) haittavaikutuksia on aika monella
mm.
- Aggressiivisuus tuntemattomia kohtaan
-Taantuminen ala-asteikäisen tasolle erityisesti kielellisesti
- Luetun ymmärtämisen vaikeudet
- Egon liioiteltu kasvaminen
- Kykenemättömyys hyväksyä eriäviä mielipiteitä
- Pakkomielle kytätä toisten ihmisten tekemisiä
- Voimistuneet pelkotilat jotka purkautuu tuntemattomille ihmisille kiukutteluna
- Todellisen ongelman kieltäminen
- Muiden aggressiivinen syyttely ilman aihetta
- Putkinäkö omia valintojaan kohtaan, voimakas kieltäminen ongelmista joita ei itse halua olevan olemassa.
Samaa mieltä. Eiköhän jokainen aikuinen osaa tehdä omat valintansa ja kunnioittaa niitä. Itsellä tuttavissa luonnollisesti paljon rokotettuja ja rokottamattomia. En itsekkään ymmärrä tällaista käytöstä. Ehkä siinä alitajuntaisesti pelätään tehneensä itse väärä päätös ja jos toinen tekee toisenlaisen päätöksen, niin hänet koetaan uhkana.
Jatkakaa vain samalla tavalla omista kokemuksista kirjoittamista. Asiallisesti ja ilman hyökkäyksiä. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Sydänlihastulehdus
Korjausta ylle. Olen kuullut että tätä tulee, itsellä ei ole ollut.
Pistoskohta oli kosketusarka.
ei muuta.
https://www.scmp.com/news/hong-kong/health-environment/article/3127876/…
Hongkongilainen 26 vuotias mies pyörtyi pian rokotuksen jälkeen ja sai kasvohalvauksen, eikä ole ainoa tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä keskustelu, koska tietoa rokotteen haittavaikutusten laajuudesta on vaikea hahmottaa. Fimean sivuilla on on kohta 3000 raportoitua haittavaikutusta, joista 1616 on luekiteltu vakaviksi. Melkein 4000 ilmoitusta ei ole ehditty käsittelemään. Viime vuonna muutettiin lakia siten, että sairaaloiden ei tarvitse enää ilmoittaa rokotteiden haittavaikutuksista Fimealle. On arvioitu, että vain noin 10-20% haittavaikutuksista raportoidaan Fimealle.
"Viime vuonna muutettiin lakia siten, että sairaaloiden ei tarvitse enää ilmoittaa rokotteiden haittavaikutuksista Fimealle."
Minkähän takia tällainen lakimuutos tehtiin? Tai vastaan itse: rokotteiden haittavaikutuksia halutaan pimittää kansalta.
No mulla on pari tapausta jotka mietityttävät onko yhteys rokotukseen.
Tuttavan mies päälle 50 v. Pari päivää rokotteen jälkeen veritulppa josta toipui.
Sukulaisnainen myös noin 50 v. Noin viikko rokotteen jälkeen äkillinen huimaus kohtaus oksenteluineen. Ambulanssilla sairaalaan.Nyt käy tutkimuksissa mistä on kyse.
Tietoa vailla kirjoitti:
No eiköhän tuo ole aika aukoton juttu. Rokote annettiin iltapäivällä ja seuraavana aamuna oli tullut halvaus. Käskettiin menemään Jorviin ja näin hän myös teki. Siellä annettiin kortisonipistos korvan taakse. Hoitajat kertoivat, että on aika yleinen komplikaatio tuon ikäisillä miehillä. Itse en tiedä muita.
Miksi sille annettiin pistos korvan taakse? Käsivarteenhan se pistetään. Myös vanhuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu ilmiannettu antivax-huuhaana ja raportoitu myös terveysviranomaisille että Vauva.fi ylläpito sallii rokotevastaisen disinformaation levittämisen. Toimenpiteitä luvassa.
Miltä tuntuu olla kontrollifriikki fasisti?
Ei tullut mitään, jos sitä ei lasketa että en huomannut 5g-verkon toimivan yhtään entistä paremmin (Pfizerin rokote).
Vanhemmat (80-vuotiaita, Astra-Zenecan rokote) saivat jo keväällä rokotteet, heillekään ei tullut mitään oireita.
Kaveripiirin gallupin mukaan ehkä n. 1/3 sai "oireita" eli pistoskohta tai muu käsivarsi oli kipeä 1-2 päivää rokotteen ottamisen jälkeen (jakauma aika tasaisesti 50-50 Astra-Zenecan ja Pfizerin rokote). Yhdellä nousi kuume pariksi päiväksi (Astra-Zenecan rokote).
Kaikki saivat rokotteet käsivarteen, eivät korvan taakse kuten aloittajan tuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä keskustelu, koska tietoa rokotteen haittavaikutusten laajuudesta on vaikea hahmottaa. Fimean sivuilla on on kohta 3000 raportoitua haittavaikutusta, joista 1616 on luekiteltu vakaviksi. Melkein 4000 ilmoitusta ei ole ehditty käsittelemään. Viime vuonna muutettiin lakia siten, että sairaaloiden ei tarvitse enää ilmoittaa rokotteiden haittavaikutuksista Fimealle. On arvioitu, että vain noin 10-20% haittavaikutuksista raportoidaan Fimealle.
"Viime vuonna muutettiin lakia siten, että sairaaloiden ei tarvitse enää ilmoittaa rokotteiden haittavaikutuksista Fimealle."
Minkähän takia tällainen lakimuutos tehtiin? Tai vastaan itse: rokotteiden haittavaikutuksia halutaan pimittää kansalta.
Eikös tuo lakimuutos tehty jo vuonna 2017? Haluttiin yhdenmukaistaa rokotteiden ja muiden myyntiluvallisten lääkkeiden ilmoitustapaa tms. Taisi enemmän liittyä silloin influenssarokotuksiin, mistä on tullut nyt koronarokotusten jälkeen vissiin eniten noita haittavaikutusilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Tietoa vailla kirjoitti:
No eiköhän tuo ole aika aukoton juttu. Rokote annettiin iltapäivällä ja seuraavana aamuna oli tullut halvaus. Käskettiin menemään Jorviin ja näin hän myös teki. Siellä annettiin kortisonipistos korvan taakse. Hoitajat kertoivat, että on aika yleinen komplikaatio tuon ikäisillä miehillä. Itse en tiedä muita.
Miksi sille annettiin pistos korvan taakse? Käsivarteenhan se pistetään. Myös vanhuksilla.
Kyllä mulle ainakin laitettiin aikoinaan kortisonipistos korvan taakse kasvohalvauksen takia.
Ekan (AstraZeneca) jälkeen pari päivää "normaalia" rokotusjomotusta käsivarressa ja viikon verran kestänyt punoittava reilu viisisenttinen läikkä. Toisen (Moderna) jälkeen samat vähän voimakkaampina: jomotus kesti viikon verran ja kutiava, kuumottava punainen läikkä oli noin kymmensenttinen ja pysyi pari viikkoa.