Leipomista harrastavat, säästääkö itse leipomalla leipää?
Kommentit (10)
Säästö on aika pieni. Jos kotoa löytyy kaikki tarvittava, kyllä siinä ehkä kaksi euroa säästää. Mutta jos täytyy kaikki tarpeet hakea kaupasta, sillä summalla saa jo pari paahtoleipäpussia ja säästää paljon aikaa.
Omatekoinen leipä kuitenkin tuoksuu ihanalta, maistuu lämpimänä herkulliselta, sitä on helppo varioida oman maun mukaan siemenillä tai raasteilla, ja takuuvarmasti tietää, mitä aineita leivässä on käytetty. Toisaalta, itsetehty leipä myös homehtuu nopeammin, ellei sitä pakasta.
Puolensa ja puolensa.
Ei siinä tuntipalkoille pääse, mutta saa mieluista leipää (pienen harjoittelun ja parin susikappaleen jälkeen).
Minä en ainakaan. Uunituore leipä tuoksuu ja maistuu niin hyvältä että sitä tulee heti syötyä älyttömästi.
No niin epäilinkin. Tekis mieli tehdä esim jotain vaaleaa täysjyväleipää kun se on aina loppu eikä tee mieli koko ajan vetää jotain ruikkaria, mutta vaivaannäkö mietityttää. Ap
Pataleipää ja vuokaleipää on helppo tehdä ja niissä säästö on sopivassa suhteessa vaivannäköön.
En ole koskaan laskenut paljonko omatekoiselle leivälle tulee hintaa, mutta uskoisin sääsätäväni. Pääasiassa teen leipäni itse kuitenkin siksi, että omatekoinen on parempaa ja siihen saa just niitä raaka-aineita mitä itse haluaa. Aika paljon olen kehitellyt reseptejä itse. Tällä hetkellä olen tykästynyt pinaattileipään, eikä sellaista kaupasta saa.
Vierailija kirjoitti:
Säästö on aika pieni. Jos kotoa löytyy kaikki tarvittava, kyllä siinä ehkä kaksi euroa säästää. Mutta jos täytyy kaikki tarpeet hakea kaupasta, sillä summalla saa jo pari paahtoleipäpussia ja säästää paljon aikaa.
Omatekoinen leipä kuitenkin tuoksuu ihanalta, maistuu lämpimänä herkulliselta, sitä on helppo varioida oman maun mukaan siemenillä tai raasteilla, ja takuuvarmasti tietää, mitä aineita leivässä on käytetty. Toisaalta, itsetehty leipä myös homehtuu nopeammin, ellei sitä pakasta.
Puolensa ja puolensa.
Mutta jos ne ainekset hakee kaupasta, niistä saa leipää enemmän kuin parista paahtoleipäpussista.
Vierailija kirjoitti:
Pataleipää ja vuokaleipää on helppo tehdä ja niissä säästö on sopivassa suhteessa vaivannäköön.
Pataleipä on kyllä äärimmäisen helppo, ainoa muistaminen on siinä taikinan tekemisessä edellispäivänä.
Iso tuore rapeakuorinen patonki 39 senttiä.
En alkaisi leipomispuuhiin!
riippuu mitä leipää ostaa,ulkomailta rahdattu patonki ei maksa euroakaan,mutta sillä saa hiivapaketin.
Jauhotkaan eivät ole kalliita.
Joo. Säästää mitä säästääja saa hyvänmakuista leipää. Se on se pointti
Ei säästö.