Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leipomista harrastavat, säästääkö itse leipomalla leipää?

Vierailija
05.07.2021 |

Vai onko se yksi tyhjän kanssa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu mitä leipää ostaa,ulkomailta rahdattu patonki ei maksa euroakaan,mutta sillä saa hiivapaketin.

Jauhotkaan eivät ole kalliita.

Joo. Säästää mitä säästääja saa hyvänmakuista leipää. Se on se pointti

Ei säästö.

Vierailija
2/10 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästö on aika pieni. Jos kotoa löytyy kaikki tarvittava, kyllä siinä ehkä kaksi euroa säästää. Mutta jos täytyy kaikki tarpeet hakea kaupasta, sillä summalla saa jo pari paahtoleipäpussia ja säästää paljon aikaa. 

Omatekoinen leipä kuitenkin tuoksuu ihanalta, maistuu lämpimänä herkulliselta, sitä on helppo varioida oman maun mukaan siemenillä tai raasteilla, ja takuuvarmasti tietää, mitä aineita leivässä on käytetty. Toisaalta, itsetehty leipä myös homehtuu nopeammin, ellei sitä pakasta. 

Puolensa ja puolensa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tuntipalkoille pääse, mutta saa mieluista leipää (pienen harjoittelun ja parin susikappaleen jälkeen).

Vierailija
4/10 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan. Uunituore leipä tuoksuu ja maistuu niin hyvältä että sitä tulee heti syötyä älyttömästi.

Vierailija
5/10 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin epäilinkin. Tekis mieli tehdä esim jotain vaaleaa täysjyväleipää kun se on aina loppu eikä tee mieli koko ajan vetää jotain ruikkaria, mutta vaivaannäkö mietityttää. Ap

Vierailija
6/10 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pataleipää ja vuokaleipää on helppo tehdä ja niissä säästö on sopivassa suhteessa vaivannäköön.

Vierailija
7/10 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan laskenut paljonko omatekoiselle leivälle tulee hintaa, mutta uskoisin sääsätäväni. Pääasiassa teen leipäni itse kuitenkin siksi, että omatekoinen on parempaa ja siihen saa just niitä raaka-aineita mitä itse haluaa. Aika paljon olen kehitellyt reseptejä itse. Tällä hetkellä olen tykästynyt pinaattileipään, eikä sellaista kaupasta saa.

Vierailija
8/10 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästö on aika pieni. Jos kotoa löytyy kaikki tarvittava, kyllä siinä ehkä kaksi euroa säästää. Mutta jos täytyy kaikki tarpeet hakea kaupasta, sillä summalla saa jo pari paahtoleipäpussia ja säästää paljon aikaa. 

Omatekoinen leipä kuitenkin tuoksuu ihanalta, maistuu lämpimänä herkulliselta, sitä on helppo varioida oman maun mukaan siemenillä tai raasteilla, ja takuuvarmasti tietää, mitä aineita leivässä on käytetty. Toisaalta, itsetehty leipä myös homehtuu nopeammin, ellei sitä pakasta. 

Puolensa ja puolensa. 

Mutta jos ne ainekset hakee kaupasta, niistä saa leipää enemmän kuin parista paahtoleipäpussista.

Vierailija
9/10 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pataleipää ja vuokaleipää on helppo tehdä ja niissä säästö on sopivassa suhteessa vaivannäköön.

Pataleipä on kyllä äärimmäisen helppo, ainoa muistaminen on siinä taikinan tekemisessä edellispäivänä.

Vierailija
10/10 |
05.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso tuore rapeakuorinen patonki 39 senttiä.

En alkaisi leipomispuuhiin!