Kun VELA tulee vahingossa raskaaksi...
... miten hän suhtautuu tilanteeseen? Entisiä vapaaehtoisesti lapsettomia/vastentahtoisesti lapselliseksi tulleita paikalla?
Kommentit (25)
Yllättäviä vastauksia. Minä olin tavallaan vela, mutta sillä tavalla että olen löytänyt elämäni miehen (8v sitten) jolla on jo lapsia eikä niitä niin välitä enää saada.
En ikinä jättäisi parasta ystävääni sen takia, että haluan lapsen. Ajattelin että ei kaikkien tarvitse saada lapsia.
No eräänä päivänä tuli kommunikaatiosekaannus peiton alla, siitä vahinkoplussa ja pohdittiin että voihan se olla ihan kiva.
Ja niinpä onkin, elämäni paras asia syntyi jouluna! Ollaan tosi onnellisia.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:21"]Kun klikkasin ketjun auki, oletin toisenlaisia vastauksia. Olen aina kuvitellut, että vapaaehtoisesti lapsettomat ovat hyvin tarkkoja ja huolehtivat ehkäisystä niin, ettei käytännössä ole mitään vahingonmahdollisuutta. Tämän ketjun perusteella homma ei olekaan hallussa, kun on noin monen pitänyt turvautua aborttiin.
Kysymys teille, jotka ette ole ikinä halunneet saada lasta mutta olette joutuneet turvautumaan aborttiin: oletteko kokeneet abortin aina helppona ratkaisuna ja ikään kuin yhtenä ehkäisykeinona vai miksi ette ole tehneet ehdottomasti niin varmoja ratkaisuja, ettei vahinkoraskaus voisi olla mahdollista?
Tunnen vain yhden vapaaehtoisesti lapsettoman, siskoni, ja hänellä on ollut käytössä tuplaehkäisy, ja heti kun ikä riitti, meni sterilisaatioon. Tämän jälkeenkin vielä ehkäisi useita vuosia, ja vasta kun mieskin oli steriloinut itsensä, luovuttiin kondomeista.
Jos missään nimessä eikä ikinä halua äidiksi, tuntuu hassulta, ettei sen eteen ole valmis tekemään vaikeitakin ratkaisuja. Esim. minä halusin äidiksi ja olen joutunut tekemään sen eteen enemmän töitä kuin voisi äkkiseltään kuvitella. Ei olisi tullut mieleenkään luottaa siihen, että kondomissa on reikä raskautuakseni vaan ilman muuta aktiivisesti yritettiin saada se lapsi.
Vela, joka tulee vahingossa raskaaksi, on vähän kuin lasta haluava, joka käyttää kondomia.
[/quote]
Mitä neuvoisit ihmiselle ehkäisyksi, jolle ei käy hormonaaliset ehkäisyt, kierukkaa kokeiltiin, mutta keho hylki sen joka kerta pihalle ja joka ei pysty jotain vaahtoja yms käyttelemään. Tupla kortonkeja? Vaiko selibaattia? Ja ikä ei riitä steriin.
[/quote]
Edelleen näihin kysymyksiin odotan vastauksia sinulta joka suureen ääneen ihmettelet miksei jokainen vela tee kaikkeaan ettei tule raskaaksi.
Voitko nyt vaan vastat vai etkö osaa?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:21"]Kun klikkasin ketjun auki, oletin toisenlaisia vastauksia. Olen aina kuvitellut, että vapaaehtoisesti lapsettomat ovat hyvin tarkkoja ja huolehtivat ehkäisystä niin, ettei käytännössä ole mitään vahingonmahdollisuutta. Tämän ketjun perusteella homma ei olekaan hallussa, kun on noin monen pitänyt turvautua aborttiin.
Kysymys teille, jotka ette ole ikinä halunneet saada lasta mutta olette joutuneet turvautumaan aborttiin: oletteko kokeneet abortin aina helppona ratkaisuna ja ikään kuin yhtenä ehkäisykeinona vai miksi ette ole tehneet ehdottomasti niin varmoja ratkaisuja, ettei vahinkoraskaus voisi olla mahdollista?
Tunnen vain yhden vapaaehtoisesti lapsettoman, siskoni, ja hänellä on ollut käytössä tuplaehkäisy, ja heti kun ikä riitti, meni sterilisaatioon. Tämän jälkeenkin vielä ehkäisi useita vuosia, ja vasta kun mieskin oli steriloinut itsensä, luovuttiin kondomeista.
Jos missään nimessä eikä ikinä halua äidiksi, tuntuu hassulta, ettei sen eteen ole valmis tekemään vaikeitakin ratkaisuja. Esim. minä halusin äidiksi ja olen joutunut tekemään sen eteen enemmän töitä kuin voisi äkkiseltään kuvitella. Ei olisi tullut mieleenkään luottaa siihen, että kondomissa on reikä raskautuakseni vaan ilman muuta aktiivisesti yritettiin saada se lapsi.
Vela, joka tulee vahingossa raskaaksi, on vähän kuin lasta haluava, joka käyttää kondomia.
[/quote]
Mitä neuvoisit ihmiselle ehkäisyksi, jolle ei käy hormonaaliset ehkäisyt, kierukkaa kokeiltiin, mutta keho hylki sen joka kerta pihalle ja joka ei pysty jotain vaahtoja yms käyttelemään. Tupla kortonkeja? Vaiko selibaattia? Ja ikä ei riitä steriin.
[/quote]
Miksi ei pysty "jotain vaahtoja yms. käyttelemään"?
Tässä kuitenkin linkkiä sekä hormonaaliseen että muuhun ehkäisyyn.
http://www.ehkaisyinfo.com/spermisidit
Jotenkin välinpitämättömältä kuulostaa, jos ei ole edes harkinnut kondomin ja pessaarin yhdistelmää tai keskustellut gynekologin kanssa ehkäisyvaihtoehdoista.
Lisäksi kondominkin ehkäisyteho oikein käytettynä on 98 %, joten ihan tavallista ei vahinkojenkaan pitäisi olla. Jos kondomin lisäksi käyttää pessaaria, jonka ehkääisyteho on 94%, niin vahingon mahdollisuus on oikeasti häviävän pieni. Lisäksi jos epäilee kämmineensä homman, voi hankkia jälkiehkäisypillerin.
Jokainen saa tietenkin hoitaa ehkäisyasiansa miten ikinä huvittaa, mutta omasta mielestäni vela, joka luottaa vain yhteen ehkäisyvälineeseen, on samalla viivalla sen kondomia käyttävän lapsihaaveilijan kanssa.
ai suomestakin saa nykyään pessaareja?? ohis
Multa on piuhat poikki ja siihen päälle syön e-pillereitä. Mielestäni hyvä varmistus. Ja on muuten mieheltäkin piuhat poikki.
Jos tästä huolimatta kuitenkin... Olen melko varma, että tekisin abortin, mutta en ole voinut luvata sitä edes miehelleni, koska en ole varma miten raskaushormonit vaikuttaisivat yhdistettynä ajatukseen, että sisälläni olisi oikeasti ihmisenalku.
Tähän päätökseen on miehenikin suostunut.
Uskoisin, että olisin hyvä äiti, luultavasti ainakin se paras sille omalleni ja varmasti myös sopeutuisin, aivan kuten sopeuduin ja opin rakastamaan exäni kolmea lasta.
Toivottavasti en ikinä milloinkaan tuohon tilanteeseen joudu, päätös olisi kammottava. Onneksi kohta tulee jo ikäkin vastaan :)