Onko sinulla hyvä astianpesukone?
Minkä merkkinen ja miksi se on mielestäsi hyvä? Itsellä hankinta edessä ja pohdin mitkä kriteerit pitäisi täyttyä.
Kommentit (9)
Vanha oli parempi kunnes meni rikki. Nykyinen Asko on ihan ok.
Kyllähän tuo nalkuttaa, mutta työnjälki on ok. Suomalainen.
On bosch. Hiljainen ja hyvin pesee. On 1 tunnin pikapesu, mutta muuten ohjelmat pitkiä nykyisin. Nyt pyörii 2h 45min ohjelma, jolla yleensä pesen. Kone pyörii joka toinen päivä.
Kriteerit oli hiljainen ääni, pikapesumahdollisuus ja hinta. Maksoi 499, mutta taitaa saada välillä 399 hintaan.
Minulla perus Siemens, pesee hyvin, ostin v. 2003, tässä oli joku tyyppivika luukun lukossa, joka korjattiin ilmaiseksi, asentaja kävi kotona. Asentaja mainitsi, että perusmallit yleensä kestää kauemmin kuin ne, joissa on kaikki "hienoudet". Tytär ja monet kaverit, joilla siis huippukoneet, ovat jo uusineet, jotkut kaverit kaksi kertaa.
Erittäin tyytyväinen Mielen koneeseen. Integroitu malli ja niin hiljainen, ettei edes huomaa sen olevan käynnissä. Metalliset varret, jämäkät ja helposti liukuvat korit. Ylätaso aterimille, keskimmäistä koria helppo nostaa ja laskea tarpeen mukaan. Alatason etuosasta saa "lautaspiikit" laskettua, jos haluaa. Turbo-ohjelmalla pesee 1h20min. ja toki lyhyempiäkin ohjelmia löytyy kevyesti likaisille astioille. 14 vuotta ollut päivittäin käytössä. Kallis hankintahinta, mutta on ollut sen arvoinen. 20v käyttöikää lupailevat. Valmistettu Saksassa. Ei voi verratakaan esim. työpaikan rimpulaan, jossa saa kihnuttaa koreja ulos ja muoviset varret heiluvat holtittomasti.
Miele, pesee hyvin ja on hiljainen. Väittävät tosiaan, että on laskettu että kestää 20 vuotta käytössä. Olen ollut tyytyväinen, muistaakseni nyt 6 vuotta ollut käytössä.
On. Tuija vm -74, pesee myös pyykit. Hyvin pelittää, välillä vaatii pientä huoltoa ja huomioita. Olen ollut tyytyväinen.
Omat kädet hoitaa homman, soveltuu myös muuhun.