Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa kertoa tapailukumppanille psyykkisistä ongelmista?

Vierailija
08.07.2014 |

Tietysti varmaan ennen seurustelun alkua mutta aika tönkköä jos toinen kysyy että voinko kutsua sua tyttöystäväks ja mä vastaan että joo jos sua ei haittaa mun psyykkiset ongelmat. Täytyykö tosta kertoa kesken treffien? Tuntuu jotenki tosi vaikealta. Miten te ootte toimineet?

Mies varmasti on tajunnut että mulla on ollut masennusta kun ranteet ja reidet on arvilla mutta se on vain jäävuoren huippu mun ongelmissa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:00"]

No todellakin heti. Onpa kiva, kun toinen on esittänyt olevansa jotain ihan muuta kuin on. Kun kerrot ja jos mies jää, niin olet ollut rehellinen ja ihastus on aitoa. Itse en ottaisi mt-ongelmaista, sori vain.

[/quote]

En esitä mutta epävakaat piirteet pääsevät valloilleen vasta tarpeeksi läheisessä suhteessa. Mutta joo näiden vastausten perusteella on paras kertoa heti kun on sopiva tilanne niin mies voi jättää minut nyt kun se ei vielä romauttaisi maailmaani :D

[/quote]

Jos mies on rakastunut suhun, ei jätä. Eli hyvä litmustesti. 

Vierailija
22/37 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti. Mielenterveysongelmaisen ottaminen kumppaniksi olisi kuin ottaisi lapsen tai jonkun eläimen tms. joka ei koskaan kasva aikuiseksi ja tasapuolista, tasa-arvoista liittoa ei tule. Koko ajan joutuu huolehtimaan ja olemaan tukena ja kannattelijana. Jokainen voi tietysti sairastua mutta ennen seurustelun aloittamista täytyisi tuollainen olla tiedossa että ylimääräiset rasitteet tai muuten vain saa toisen luhistumaan huohottavaksi, itseään viilteleväksi ja hiuksiaan repiväksi kasaksi ihmislihaa ja kumppani lakkaa olemasta aikuinen järkevä yksilö. Siis kerro paniikkihäiriöstä heti ettei tuhlata aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kertonut nykyisessä suhteessani hyvin nopeasti että minulla on OCD. Paljastui että kumppanillakin on OCD mutta erilaisin oirein (hänellä pakkoajatukset, mulla pakonomainen tekeminen esim. siivous). Lasten tekeminen kyllä vähän arveluttaa :D

Vierailija
24/37 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis kerro paniikkihäiriöstä heti ettei tuhlata aikaa."

Siis varsinaista paniikkihäiriötä mulla ei kai ole, ainoastaan siinä tilanteessa että kohtaan fobiani kohteen (hämähäkit) mä flippaan, mutta se on ihan hallinnassa sikäli että sen kaa pystyy elää ja kaveritkin tieetää tästä kun flippailen hämähäkin nähdessään.

Sen sijaan käyttäytymiseni läheisessä suhteessa on se kompastuskivi kun epävakaus tulee pintaan. Sitä ei voi olla huomaamatta.

Vierailija
25/37 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:41"]

Siis varsinaista paniikkihäiriötä mulla ei kai ole, ainoastaan siinä tilanteessa että kohtaan fobiani kohteen (hämähäkit) mä flippaan, mutta se on ihan hallinnassa sikäli että sen kaa pystyy elää ja kaveritkin tieetää tästä kun flippailen hämähäkin nähdessään.

Sen sijaan käyttäytymiseni läheisessä suhteessa on se kompastuskivi kun epävakaus tulee pintaan. Sitä ei voi olla huomaamatta.

[/quote]

Sinulla on siis araknofobia, ei paniikkihäiriötä.

Vierailija
26/37 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedät että olet pimahtanut niin etsi seuraa jostain hullujen palstalta sitten, vaikkapa täältä. Löytyy yhtä omituinen eikä tarvi kärsiä ja hävetä.

Vierailija
27/37 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro heti kun lahdollista. Muuten huijaat.

Vierailija
28/37 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 13:01"]

Kerro välittömästi. Mikäli mies itse on terve, hänelle mielenterveytesi saattaa olla ongelma, mutta jos hänellä itselläänkin on ongelmia niin sovitte varmaan yhteen.

[/quote]Minusta asia on ennemmin päinvastoin: henkisesti terve, tasapainoinen ja sivistynyt ihminen ymmärtää asian luonteen ja pystyy kohtaamaan omankin epätäydellisyytensä. Itselläni on kokemus miehestä, jolla oli paljon vakavampaa mt-problematiikkaa kuin mihin itse pystyisin ikinä samaistumaan, esim. paniikkihäiriötä, poikkeuksellisen voimakasta sosiaalista ja muuta estyneisyyttä, ahdistuneisuutta, kaikki erään tunnetun persoonallisuushäiriön ominaispiirteet, ja yhtä jos toista muutakin häikkää. Mihinkään hoitoon hän ei halunnut. Hän kuitenkin otti asiakseen retostella rumasti ja sivistymättömästi minun mielenterveyttäni :D. Ja millä perusteella - olen lähinnä "valveutunut" mielenterveysasioiden suhteen, mutta minkäänlaista diagnoosia tai varsinaista mt-ongelmaa ei ole ikinä ollut.

Vierailija
29/37 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sivistynyt ja tasapainoinen ihminen, enkä voinut jatkaa mt-ongelmaisen kanssa suhdetta. En häntä kylillä hauku, mutta en kyllä ala terapeutiksikaan. Minusta aikaisemmassa keskustelussa oli hyvä määritelmä ihmisestä, joka "ei koskaan kasva aikuiseksi". Se pitää tietää ennen suhteeseen ryhtymistä, ettei tarvitse arvuutella omituista käytöstä.

Vierailija
30/37 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kaunis, voit kertoa missä vaiheessa tahansa. Mt-ongelmat voivat nostaakin pisteitäsi, hullut ovat usein villejä sängyssä.

Vierailija
31/37 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:09"]

olen sivistynyt ja tasapainoinen ihminen, enkä voinut jatkaa mt-ongelmaisen kanssa suhdetta. En häntä kylillä hauku, mutta en kyllä ala terapeutiksikaan. Minusta aikaisemmassa keskustelussa oli hyvä määritelmä ihmisestä, joka "ei koskaan kasva aikuiseksi". Se pitää tietää ennen suhteeseen ryhtymistä, ettei tarvitse arvuutella omituista käytöstä.

[/quote]Millä perusteella sinä rajaat itsesi mt-ongelmien ulkopuolelle ja nimität toista ihmistä mt-ongelmaiseksi? Subjektiivista ja kotiin päin vetävää tulkintaa - etkä lisäksi näytä ymmärtävän, että osat voivat vaihtua elämän varrella. Itsellesi voi tulla vaikka psykoosi. Varmaan toivot että puolisosi, jos sellaista on, on silloin sivistyneempi ja tasapainoisempi kuin sinä nyt.

Vierailija
32/37 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:09"]

[/quote]

Riippuu varmaan siitäkin, millä tavoin ihminen oireilee. Olen itse mt-ongelmainen, mutta miehen mielestä minussa ei ole mitään vikaa. En vaadi mitään hoitoa tai terapoimista kumppanilta.

Vierailija
33/37 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpahan taas vahvistuksen, että pysyn miehistä kaukana enkä edes yritä löytää parisuhdetta, koska olen niin viallinen mt-ongelmainen. Olisi varmaan fiksulle ja itsestään huolehtivalle miehelle melkoinen turn off, kun kertoisin olevani kuntoutustuella eli määräaikaisella eläkkeellä masennuksen vuoksi.

Vierailija
34/37 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 23:09"]

Sainpahan taas vahvistuksen, että pysyn miehistä kaukana enkä edes yritä löytää parisuhdetta, koska olen niin viallinen mt-ongelmainen. Olisi varmaan fiksulle ja itsestään huolehtivalle miehelle melkoinen turn off, kun kertoisin olevani kuntoutustuella eli määräaikaisella eläkkeellä masennuksen vuoksi.

[/quote]

Tää keskustelu sai muakin jo vähän lannistumaan mutta mies ei reagoinut juuri mitenkään kun kerroin asiasta :) On kuulemma ihan hulluna muhun ja oli iloinen että olin rehellinen. Joten ei kaikki ole samanlaisia kuin täällä, ettei haluaisi mt-ongelmaista huolekseen :D

iloinen ap

Vierailija
35/37 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ongelmasta. Paniikkihäiriö tai joku semmoinen ei haittaa , sitä on melko monella jossain välissä ja häiritsee lähinnä itteä. Kakssuuntainen tai epävakaa persoona tai skitsofrenia tai narsistinen tai psykopaattinen persoona pitää kertoa heti koska se vaikuttaa toisenki elämään ja turvallisuuteen

Vierailija
36/37 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 15:41"]

[/quote]

Sinulla on siis araknofobia, ei paniikkihäiriötä.

[/quote]

Ei olekaan :D mutta en aluksi halunnut alkaa turhaa spesifioimaan.

ap

Vierailija
37/37 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 16:11"]

Jos olet kaunis, voit kertoa missä vaiheessa tahansa. Mt-ongelmat voivat nostaakin pisteitäsi, hullut ovat usein villejä sängyssä.

[/quote]

No tää vasta lohduttikin, mies ainakin kertoi että kaverinsa olivat kehuneet ulkonäköäni mutta olisi tietysti kiva jos luonteenikin olis kiva.

En ole ikinä hakenut mitään terapia-apua kumppaneiltani, enkä vaivaa heitä ongelmillani kai sen enempää. No saa nyt nähdä miten mies reagoi kun saan asian sanottua :) Jos jättää niin voin alkaa etsiä kumppania sitten vaikka täältä tai ylilaudalta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän