Mitä mieltä ryyppäävistä äideistä
Siis sellaisista, että on pakko päästä juomaan ja lapsi laitetaan mummolaan, jotta tarve tyydyttyy?
Kommentit (16)
Olen siitä samaa mieltä mitä olen ryyppäävistä isistä...
No hyvä että laittaa siks aikaa ipanat hoitoon! Kaikille se ei oo itsestään selvyys että runsas alkoholin käyttö ja lapsi ei kuulu samaan tilaan
Surullista.
Alkoholismi on sairaus. Onneksi se on vähentynyt huomattavasti mutta valitettavasti huumeita käytetään paljon enemmän.
Riippuu kuinka usein. Jos kesässä kerran niin en katso pahalla mutta jos monta kertaa kuukaudessa tai ei edes viitsi viedä lasta hoitoon niin katson kyllä pahasti
Joo ja sit on näitä vuoroviikoinvanhempia jotka joka jumalan kerta lähtevät baariin vetämään lärvit kun pääsevät muksuistaa. Ja krapulasaa ne muksut otetaan taas vastaan seuraavana lauantaina. Karseeta miten aikuisilta ihmisiltä voikin kaikki holtti kadota kun sitä viinaa pitää vetää! Äiti ja isäihmiset ryömivät baarin lattioilla ja kadottavat omaisuuttaan näillä reisuillaan! Hirveetä mutta tämän tiedän.
Ryyppääminen on jotain negatiivista toimintaa. Alkoholia voi nauttia myös kohtuudella. Myös baariin voi mennä ja siis tietenkin ilman lasta mutta se ei automaattisesti tarkoita ryyppäämistä.
Minusta on kauheaa tämä äitimyytin vaaliminen. Kun naisesta tulee äiti, tulee hänestä pyhä madonna joka lakkaa olemasta kaikkea muuta. Miksi naisilta vaaditaan persoonansa muiden osien tukahduttamista kun hän saa lapsia? Mitä muuta et saa olla enää kuin äiti, silloinkin kun lapset isällään, mummolassa tms. jolloin niille lapsille ihan sama ryyppäätkö, joogaatko vai leivotko pullaa. Ryyppääminen välillä on muuten hyvin terapeuttista ja auttaa arvostamaan lapsia ja perhe-elämää. Itse kun käy joskus, niin tulee ajatelleeksi miten tyhjää on niiden lapsettomien kavereiden elämä joilla se on sitä samaa joka viikonloppu 10-15 vuotta. En jaksaisi sitä, enkä kyllä elää lastenikaan kautta. Elämän eri osa-alueet on hyvä olla tasapainossa. Enivei, hassua että äidillä saisi olla vain äitimyyttiä tukevia harrastuksia. Lasten ollessa isällään saa käydä neulontakerhossa muttei baarissa.
Oliko mun vanhemmat parempia, kun eivät ryypänneet, mutta laittoivat meidät tansseissa käymisen ajaksi hoitoon mummolaan. Rakastin siellä olemista ja kävi viikottain paikassa ukkini kuolemaan saakka, itse olin silloin 28. Vanhempieni kanssa ovat välit aina olleet läheiset ja paljon yhteisiä juttuja on heillä ja perheellämme, vaikka neljääkymppiä lähestynkin. Onneksi saimme käydä paljon mummolassa.
Jos viittaat tohon10 tekstiin nro 12 niin selvennän että baarissa saa käydä kuka vaan. Minua vain henk kohtaisesti kiukuttaa se järjetön humalahakuisuus aina kun tilanne sen sallii. Mutta olen itsekin sitä mieltä että joskus on hyvä vetää ne kännit jotta voi todeta miten älytöntä se lopulta on pidemmällä tähtäimellä!
nro 10 joka ei ole nipo
Sehän on ihanaa kun lapset pääsee joskus mummolaan yökylään.
Ja silloin harvoin kun lapset ovat mummolassa niin vanhemmat saa tehdä mitä haluaa...vaikka sitten ryypätä ja naida...ei ole pakko olla 24/7/365 super-äiti/isä.
Omasta mielestäni sekä äitien että isien ryyppääminen on vastuutonta. Ja tarkoitan siis nim.om. ryyppäämistä, kännäämistä eli juomista itsensä kovaan humalaan. Varsinkin ala-ikäisten vanhemmilla on mielestäni vastuu ja velvollisuus lapsiaan kohtaan pitää itsestään hyvä huoli, esim. vaikka pitää turvavöitä ja muutenkin olla saattamatta itseään turhaan vaaraan. Kovassa humalassa näitä vaaroja olis esim. sammuminen ja oksennukseen tukehtuminen. Juominen pieneen hiprakkaan taas voi olla tervetullut katkaisu arkeen.
Mun ymmärtääkseni viestin alkuperäinen tarkoitus ei ollut vähätellä isovanhempien merkitystä vaan sitä ryyppäämisen typeryyttä!
Musta ei tarvitse tehdä lapsia, ennen kuin on valmis pistämään ne kaiken edelle.
Samaa mieltä kuin ryyppäävistä isistä, mummoista, teineistä, tytöistä, pojista, ukeista, enoista, tädeistä, naapurin liisoista. Ryyppäävät ihmiset on tyhmiä. Ryyppääminen on ällöttävää.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:46"]
Samaa mieltä kuin ryyppäävistä isistä, mummoista, teineistä, tytöistä, pojista, ukeista, enoista, tädeistä, naapurin liisoista. Ryyppäävät ihmiset on tyhmiä. Ryyppääminen on ällöttävää.
[/quote]
Ja saattaa aiheuttaa pitkässä juoksussa dementiaa : (
( juttu sunnuntain hesarissa )
Mä tissuttelen vaan. En laita lapsia hoitoon sitä varten.