Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tietyömaalla on kymmenen asfalttimiestä, joista vain yksi tekee töitä?

Vierailija
07.07.2014 |

Mihin niitä asfalttiukkoja niin paljon tarvitaan? Yksi ajaa jyrää ja muut vain seisoskelevat tienlaidassa oranssissa liivissään ja turvakypärässään, mutta eivät osallistu tai auta edes liikenteen ohjaamisessa millään tavalla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:48"]

Olisi pitänyt lisätä viestiin ;). Senkin tosikot. -ap

[/quote]

me otetaan tämä vakavasti.

Vierailija
2/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aamuyöstä olin ennen kuutta tulossa kotiin fillarilla kesäaikaan. Katselin, että yhden putkityömaamontun ympärillä oli joku 6 ukkoa nojailemassa niihin aitoihin yms.  ja yksi ukko teki jotain sen montun pohjalla. Kylttien perusteella oli kaupungin työmaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion leivissä

Vierailija
4/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:12"]Valtion leivissä

[/quote]

Teitä rakentaa NCC, Lemminkäinen ja Asfalttikallio, ei ole enää valtion hommia...

Vierailija
5/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:31"]

Tällä menolla kun Suomen tiestön kuntoa ajetaan alas ja Euroopan mittapuulla mitattuna kehitysmaatasolle, on se yksikin asfalttimies kohta kuollut nälkään. Ja mitäpä nillä maanteillä tekisimmekään, kohta on autoilu niin kallista, ettei siihen ole varaa muilla kuin ryssillä.

[/quote]

 

Nää on ihan namuja nää asfalttimiehet. Mun puolesta näitä ihania olentoja voisi olla vaikka sata rivissä seisoskelemassa, sitä parempi. Kun saiskin sellasen pikimiehen, joka osaa tehdä kaikkea käsillään...ihana mies ;)

 

Vierailija
6/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:15"]

Yksi tai kaksi ajaa jyrää, yksi levitintä, pari kolme lapioi, yksi on perämies. Näin niinkuin alkuunsa. Liikenteenohjaajat on erikseen. Jos ei ole autoa kippaamassa massaa levittimen tuuttiin, voi äijät vaikka nojailla lapioihinsa sen aikaa. Ainiin, grillikin saattaa olla joskus etummaisena työkoneiden jonossa, siihenkin tarvitaan porukkaa. Ja riippuu mitälajia asfalttia tiehen laitetaan, on porukan koostumus eri. Jyrsintä tarvitaan, jos on remixerityömaa jne jne jne... Mutta nyt kun noin sen ilmaisit, niin tosiaan, kellään ei ole tekemistä jos massa-autot on kaikki kasaantuneet vaikka jonottamaan asemalle massaa...

[/quote]

Niin mutta miks niistä vaan yks kerrallaan tekee töitä? Odottaako ne muut vuoroaan kun ne seisoo siinä kuopan ympärillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:55"]Mihin niitä asfalttiukkoja niin paljon tarvitaan? Yksi ajaa jyrää ja muut vain seisoskelevat tienlaidassa oranssissa liivissään ja turvakypärässään, mutta eivät osallistu tai auta edes liikenteen ohjaamisessa millään tavalla.

[/quote]

Itse olen miettinyt tätä samaa. :D

Vierailija
8/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:15"]

Yksi tai kaksi ajaa jyrää, yksi levitintä, pari kolme lapioi, yksi on perämies. Näin niinkuin alkuunsa. Liikenteenohjaajat on erikseen. Jos ei ole autoa kippaamassa massaa levittimen tuuttiin, voi äijät vaikka nojailla lapioihinsa sen aikaa. Ainiin, grillikin saattaa olla joskus etummaisena työkoneiden jonossa, siihenkin tarvitaan porukkaa. Ja riippuu mitälajia asfalttia tiehen laitetaan, on porukan koostumus eri. Jyrsintä tarvitaan, jos on remixerityömaa jne jne jne... Mutta nyt kun noin sen ilmaisit, niin tosiaan, kellään ei ole tekemistä jos massa-autot on kaikki kasaantuneet vaikka jonottamaan asemalle massaa...

[/quote]

Niin mutta miks niistä vaan yks kerrallaan tekee töitä? Odottaako ne muut vuoroaan kun ne seisoo siinä kuopan ympärillä?

[/quote]

Nyt en tajunnu? Ei tiessä oo kuoppaa kun tietä tehdään, ja tuon edellä mainitun putkityömaan miehet tuskin tarvitsevat asfalttia kuopassaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaista on raksatyömaalla. Meitä vastapäätä rakennetaan uutta kerrostaloa, ja yleensä siellä suurin osa ukoista vain seisoskelee. Tehokasta toimintaa. :D

Vierailija
10/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan täällä muitakin, joita ihmetyttää sama asia. :D Mitä varten siellä pitää olla kymmenen ukkoa, jos työt tehdään yksi kerrallaan? Tekisi ne samat ukkelit sitten sen jyräämisen, lapioinnin yms.

 

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:12"]Valtion leivissä

[/quote]

 

Teitä rakentaa NCC, Lemminkäinen ja Asfalttikallio, ei ole enää valtion hommia...

[/quote]

 

Miten naispuolisena voisin päästä piki- tai tiehommiin? Voisin toimia kuumina kesinä topissa mikroshortseissa huomioliivin kanssa ja tietty kypärä, sekä aurinkolasit ja hanskat...olisi pojillakin katseltavaa :)

 

Vierailija
12/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:12"]Valtion leivissä

[/quote]

 

Teitä rakentaa NCC, Lemminkäinen ja Asfalttikallio, ei ole enää valtion hommia...

[/quote]

 

Miten naispuolisena voisin päästä piki- tai tiehommiin? Voisin toimia kuumina kesinä topissa mikroshortseissa huomioliivin kanssa ja tietty kypärä, sekä aurinkolasit ja hanskat...olisi pojillakin katseltavaa :)

 

[/quote]

 

Ei ne miehet kerkee periä vahtaan kun töitä painavat 24/7 ympäri suomen :)

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:29"]No olihan täällä muitakin, joita ihmetyttää sama asia. :D Mitä varten siellä pitää olla kymmenen ukkoa, jos työt tehdään yksi kerrallaan? Tekisi ne samat ukkelit sitten sen jyräämisen, lapioinnin yms.

 

-ap

[/quote]

Voi jumanperkele, ku on vaikeeta tajuta?!?!?!?

Kukaan ei ole sanonut, että työt tehdään yksi kerrallaan. Kyllä siellä yhdellä ukolla on enemmän kuin yksi työtehtävä. Ne lähinnä seisoskelee silloin kun levittäjän edessä ei ole kuorma-autoa kippaamassa asfalttia sinne tuuttiin. Kun levitys on käynnissä, on lapiomiehillä hommaa, perämies ohjaa, levitinkuski ajaa, mahdollinen grilli kuumentaa tietä edellä...

Mutta sitten on niitä hetkiä kun asfalttia asemalta hakevat autot kasaantuvat ehkä asemalle tai odottelevat siellä kun asema on rikki, tai kenties pitävät lakisääteisiä taukojaan. Työmaan päässä ei voida sillä hetkellä tehdä juurikaan mitään, kun ei ole sitä asfalttia mitä levittää, jyrätä tai lapioida.

Ja jos ette tienneet, niin ne miehet tekee yleensä keskimäärin 12 tuntisia päiviä siinä kuumuudessa, minä ainakin suon heille mielellään hetkiä lapioon nojailuunkin... ;) Liikenteenohjaajilla on pisimmät päivät, koska heidän pitää olla aamulla ensimmäisenä paikalla ohjaamassa liikennettä, ja illalla viimeisenä levityksen jälkeenkin niin kauan että asfaltti on jäähtynyt ja kovettunut tarpeeksi jotta liikenteen voi päästää kulkemaan sen päältä. Vaikka se ei niin fyysistä hommaa ole, en kyllä heitäkään kadehdi. Hyvät fyrkat siitä kyllä saa :)

Vierailija
14/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 14:12"]Valtion leivissä

[/quote]

 

Teitä rakentaa NCC, Lemminkäinen ja Asfalttikallio, ei ole enää valtion hommia...

[/quote]

 

Miten naispuolisena voisin päästä piki- tai tiehommiin? Voisin toimia kuumina kesinä topissa mikroshortseissa huomioliivin kanssa ja tietty kypärä, sekä aurinkolasit ja hanskat...olisi pojillakin katseltavaa :)

 

[/quote]

 

Ei ne miehet kerkee periä vahtaan kun töitä painavat 24/7 ympäri suomen :)

 

[/quote]

On siellä naisiakin hommissa, tosin muistuttavat yleensä enemmän rekkalesboja kuin bikinibeibejä ;D liikenteenohjaajiahan haetaan keväisin paljonkin, sinne pääsee helpommin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tietämättömiä ihmisiä täällä. Maarakennusala on todella kovaa työtä yleensä. Ei sinne kuoppaan voi kaikki 10 ukkoa mennä kaivamaan yhdestä kohtaa esim :) eli monesti muut katsovat vierestä jos ei ole hommia sillä hetkellä. Se on vaan työnluonne tuollainen että antaa väärän kuvan muun alan ihmisille ketkä eivät ole kyseistä työtä tehneet.

Vierailija
16/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 00:15"]Yksi tai kaksi ajaa jyrää, yksi levitintä, pari kolme lapioi, yksi on perämies. Näin niinkuin alkuunsa. Liikenteenohjaajat on erikseen. Jos ei ole autoa kippaamassa massaa levittimen tuuttiin, voi äijät vaikka nojailla lapioihinsa sen aikaa. Ainiin, grillikin saattaa olla joskus etummaisena työkoneiden jonossa, siihenkin tarvitaan porukkaa. Ja riippuu mitälajia asfalttia tiehen laitetaan, on porukan koostumus eri. Jyrsintä tarvitaan, jos on remixerityömaa jne jne jne... Mutta nyt kun noin sen ilmaisit, niin tosiaan, kellään ei ole tekemistä jos massa-autot on kaikki kasaantuneet vaikka jonottamaan asemalle massaa...

[/quote]

Ai niin, sori, unohdin että voi niitä levittäjiäkin olla enemmän kuin yksi, jos on paljon bussipysäkkejä tai tieliittymiä. Ja liimasikaa tarvitaan joku myöskin ajamaan. Ja aika usein siellä hengaa valkokypäräisiä puhtaissa huomiotakeissa, ne on sitten työmaamestareita tai muita herroja... Joskus saattaa massa-autojen kuskitkin seisoskella tienpenkalla höpöttelemässä asfalttimiesten kanssa, silloin on yleensä käynnissä kahvi- tai ruokatauko tai muu viivästys vaikka asemalla.

Ei sitä tietä tosiaan pelkällä jyrällä tehdä...

Kolmonen

Vierailija
17/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt lisätä viestiin ;). Senkin tosikot. -ap

Vierailija
18/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo normaali otanta suomalaisesta työllisyydestä. Vain yhdellä kymmenestä on töitä.

Vierailija
19/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tai kaksi ajaa jyrää, yksi levitintä, pari kolme lapioi, yksi on perämies. Näin niinkuin alkuunsa. Liikenteenohjaajat on erikseen. Jos ei ole autoa kippaamassa massaa levittimen tuuttiin, voi äijät vaikka nojailla lapioihinsa sen aikaa. Ainiin, grillikin saattaa olla joskus etummaisena työkoneiden jonossa, siihenkin tarvitaan porukkaa. Ja riippuu mitälajia asfalttia tiehen laitetaan, on porukan koostumus eri. Jyrsintä tarvitaan, jos on remixerityömaa jne jne jne... Mutta nyt kun noin sen ilmaisit, niin tosiaan, kellään ei ole tekemistä jos massa-autot on kaikki kasaantuneet vaikka jonottamaan asemalle massaa...

Vierailija
20/22 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mielestä siis yksikin riittäis asfaltoimaan sinne? Mee ite kokeileen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän