Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariskuntaa, jossa toinen puolisko yksinään hankkinut mökin?

Vierailija
04.07.2021 |

Olisin innokas mökinlaittaja, mutta mieheni hyvin rationaalisena, peukalo keskellä kämmentä -tyyppinä ei ole innokas. Meillä on erittäin mukava rivitalonpääty metsän reunassa kivalla puutarhalla kaupungin laidalla. Miehelle se riittää. Itse haaveilen punaisesta tuvasta pellon reunassa kaukana lähinaapureista. Ikiomasta paikasta, en appivanhempien mökistä, jossa aina saamme käydä, mutta vieraina. Kivaa toki sekin. Ja aikanaan se mökki tuleekin osin mieheni omistukseen.

Mitä jos ottaisin mökkilainan omiin nimiini (muutama kymmenen tuhatta) ja mökki olisi vain minun, ei meidän? Onko jollain näin? Itseäni ahdistaa ajatus, että viekö se kuvio pohjaa siltä tunteelta, että paikka olisi MEIDÄN paikkamme, yhteinen kesäkotimme.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa. Helpommalla pääset, kun mielipiteet ei kuitenkaan kohtaa.

Vierailija
2/7 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon, että aviomies ostaisi itselleen mökin ja rupeaisi viettämään aikaa siellä eli minä saisin olla rauhassa yksin kotona. Unelma elää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että jollei avioehtoa ole, erotilanteessa myös sinun nimissäsi olevasta mökistä puolet menee osituksessa miehelle

Vierailija
4/7 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista, että jollei avioehtoa ole, erotilanteessa myös sinun nimissäsi olevasta mökistä puolet menee osituksessa miehelle

En missään nimessä halua mitään mökinräyskää riesakseni. Jos puoliso sen hankkisi niin saisi kyllä itse pitää mökkinsä ja hankkiutua myös tilanteen niin vaatiessa eroon siitä.

Vierailija
5/7 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mene puolet mökistä vaan mökin ARVO lasketaan omaisuudeksi. Ap saa itse päättää miten mahdollisen tasingon maksaa jos hänen pitää sitä maksaa: käteisenä, saman arvoisena taiteena, autona jne. Ei mökistä tarvitse antaa nurkkaakaan.

Vierailija
6/7 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos miehesi ei halua omaa mökkiä eikä häntä mökin hankinta kiinnosta, niin en oikein ymmärrä miten mökki voisi olla teidän yhteinen projekti, oli omistussuhteet sitten mitkä tahansa.

Vierailija
7/7 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon, että aviomies ostaisi itselleen mökin ja rupeaisi viettämään aikaa siellä eli minä saisin olla rauhassa yksin kotona. Unelma elää...

Tästä tulikin mieleeni käyttää myyntipuheessani miehelle sitä pointtia, että hän saisi viettää joskus aikaa yksin kotona! Kaipaa sitä jokseenkin välillä, kun kaksi teiniä kuuluu perheeseen ja etenenkin kun ollaan reilu vuosi oltu vaan kotona töissä ja välillä pyöritetty ohessa etäkouluakin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi