Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausajan yksinäisyys

Vierailija
04.07.2021 |

Odotamme puolisoni kanssa ensimmäistä lastamme. Olen nyt menossa rv 30. Jouduin hiljattain myös töistä pois sairaslomalle, josta jatkan suoraan äitiyslomalle. Koen raskauden olleen itselleni todella raskasta niin henkisesti kuin fyysisestikin. Asiat eivät ole menneet niinkuin strömsössä. Minulla ja vauvalla kaikki kuitenkin hyvin, joten en halua valittaa. Koen kuitenkin itseni niin hyvin yksinäiseksi. Puoliso pystyy elämään normaalia elämää. Liikkumaan, käymään paikoissa. Itse olen olen ollut sen verran kipeänä (selkä) etten ole kyennyt juuri mihinkään. En haluaisi vertailla. Puoliso tukee minua raskaudessa. Auttaa ja pitää hyvänä. Koen silti hieman katkeruutta sillä myös hän saa samalla lapsen kun pitää hauskaa elämällään ja minä joudun kärsimään. Tiesin etukäteen kyllä mihin ryhdyn ja lapsi on ollut toivottu. Kotona oloa on itsellä nyt useampi viikko takana ja alkaa tosissaan seinät kaatua päälle. Muutama ystävä on onneksi piipahdellut kylässä välillä. Kaikilla vaan tuntuu olevan kesällä kaikkea enkä sitten kehtaa seuraa itselleni. Ymmärrän myös etten omassa tilassani parasta seuraa myöskään ole. Tuntuu että oma elämä on tällä hetkellä pysähdyksissä ja se jatkuu vasta synnytyksen jälkeen, kun pystyy liikkumaan luonnossa ilman kipuja (tai nauttia liikunnasta ylipäätään)

Mitä kivaa voisi tehdä omassa kotona, yksin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä roikkumista, lukemista, käsitöitä..? Tsemppiä. Itse jäin vk 35 äitiyslomalle, ja kestämistä on tässäkin ajassa. Odottelua.

Vierailija
2/3 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että pelkkä hereillä oleminen on tuskaa. Hyvää asentoa vaikea löytää. Vatsa/vauva painaa keuhkoja. Öisin nukkuu 3-4h h. Tiedän että vauvan kanssa voi olla että nukkuu vielä vähemmän, mutta sentään oma kroppa olisi kivuton, asennot helpompia ja liikkeelle pääsisi esim vaunulenkit.

Kiitos vinkeistä ja tsemppiä loppu raskauteen myös sinulle!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi, kuulostaa tutulta. Loppuraskaudet ovat minullakin olleet tuskaa (3 raskautta), onneksi raskaus ei jatku ikuisesti! Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi