Tuttava teiniäiti ravaa baareissa, joka viikonloppu.
Siitä asti, kun oli synnytyksestä kulunut kuukausi on baarin päästävä, joka viikonloppu, nyt lapsi 9kk.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 08:58"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 07:53"]Alle 20 vuotiaat on teinejä.
Rautalangasta väännettynä siis 18 ja 19v on vielä teiniäiti, ei siitä vanhempi mutta 18 ja 19vuotiaat pääsevät baareihin.
Miksi tehdä lastensuojeluilmoitua jos lasta ei kohdella huonosti? Äiti ei juo lapsen nähden ja äitin ollessa baarissa lapsen isä hoitaa lasta.
Onhan se ikävää jos baariin on päästävä joka viikonloppu mutta jos ap on ehdottoman varma että tämä teiniäiti on joka viikonloppu baarissa niin hän varmaan itsekkin notkuu siellä samaan aikaan.
Eipä kannata tuomita jos ei ole 100%varma siitä mitä joku tekee JOKA VIIKONLOPPU. Voisitko siis valaista että miksi olet ehdottoman varma että hän on joka viikonloppu ravaamassa baarissa? Paikalla todistamassa? Huhua? Vai onko kertonut itse sinulle?
Niin ja joku mainitsikin ettei isät ole mitään lapsenvahteja vaan lapsen huoltajia joilla on yhtälailla velvollisuus vahtia lastaan ja hoitaa tätä.
Jollakin vaan taitaa olla käsittämättömän suuri viha tai kateus teiniäitejä kohtaan ja heitä on pakko haukkua.
Ei, en ole itse teiniäiti. Olen kohta 21v äiti enkä käy baareissa koska koettu on jo eikä kiinnosta enää
[/quote]
Meinaatko et kun kerran olet käynyt baarissa se on koettu ja muuta annettavaa ei ole?
[/quote]
No selvennän nyt sitten että kävin baarissa paljon joskus. Olin jopa lähes juoppo kun oli pakko päästä ja rellestää. Yksi vuosi 18 täytettyäni meni humalassa ja baarissa notkuen. En ole ylpeä siitä ja nyt minua ei enää edes kiinnosta koko baareilu. Eli joo on koettu ja on nähty. Tämä ennen kuin lapsia hankin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 09:31"]Purskahdin nauruun 12 viestin viimeisessä lauseessa. Ei sinulla nyt niin kauaa siitä teini-iästä ole.
[/quote]
Enpä ole väittänytkään että kauaa olisi mutta koin tarpeelliseksi mainita ennen kuin joku tulee haukkumaan juopoksi teinimammaksi :)
Jos tälle palstalle uskaltaa kertoa niin kerronpa teille... Olen 22 vuotias äiti. Lapsi on 2v. Asutaan lapsen isän kanssa yhdessä. Meillä on miehen kanssa tapana, että molemmat saa tehdä omia juttuja kerran viikossa. Jos isä lähtee viihteelle niin olen lapsen kanssa kotona ja toisin päin. Meillä ei ole ikinä kukaan lapsen likkana vaan aina meistä jompikumpi, eikä lapsi ole missään yökylässä..
Meillä ei myöskään juoda saati olla humalassa lapsen läsnä ollessa. Jos minun tai miehen tekee mieli lähteä ottamaan niin sit mennään muualle, eikä jäädä kotia edes tissuttelemaan..
Ja minä olen meistä se, joka harrastaa baarissa käyntejä ja saatan käydä useampana viikon loppuna putkeen.. Enkä harrasta änkyräkännejä vaan tiedän rajani siinä hommassa.. Enkä makaa krapulassa seuraavana päivänä, nukun vaan tunnin,pari pidempään.
Ollaanko me paskoja vanhempia? Ei kukaan ole ainakaan ole ikinä tehnyt yhtäkää lasu ilmotusta..
No en todellakaan tarkoittanut että baarissa oleminen joka viikonloppu olisi suotavaa, mutta ei väärin jos lapsella on hyvä ja turvallinen olla. Jokainen äiti tarvitsee vapaata välillä, toiset enemmän. Ja tuskin tuokaan teiniäiti on pe-su juomassa joka viikonloppu vaan todennäköisemmin 1 päivän tai illan.
Tiedän pari erilaista tapausta aiheeseen liittyen. Tapahtunut lähipiirissäni.
26v 3 pienen lapsen äiti jolla jäi ensimmäisen lapsen hankinnan takia koko rellestysvaihe välistä. Uusi mies astui kuvioihin ja he juhlivat paljon yhdessä. Lasten isä oli kuollut alle 2v aijemmin. Nainen vei lapset äidilleen tai siskolleen hoitoon ja pisti puhelimen kiinni 2 päiväksi eikä yhteyttä saanut. Yllättäin sitten haki lapsensa takaisin kotiin. Tätä ehti jatkua puolisen vuotta kunnes tapasi uuden miehen jolla oli omia lapsia edellisestä suhteesta. Nyt antavat toisilleen aikaa säännöllisesti ja se ei todellakaan ole biletystä.
N.20v lapsen saanut nuori nainen, hyvä kaverini joka ei halunnut olla erossa lapsestaan hetkeäkään. Ei koskaan käynyt missään ilman lastaan ja lopulta jäi kokonaan kotiin eikä käynyt edes kaupassa. Ei vastannut enää puhelimeen. Edes omille vanhemmilleen. Lopulta löydettiin kuolleena kodistaan. Lapsi taisi olla alle vuoden ikäinen tuolloin. En tiedä mitä lapselle kävi tuon jälkeen mutta kamalalta tuntui menettää ystävä noin ja lapsi menetti äitinsä.
En siis kannata jatkuvaa ryyppäämistä mutta en myöskään sitä ettei äidillä saisi olla tarpeeksi omaa aikaa. Kamalaa katsoa vierestä kun toinen ripustautuu lapseensa liikaa ja tämmöistä sattuu.
Ap tai joku toinen väitti että kyseinen nuori äiti vetää aina perseet ollessaan baarissa. Onko todella näin vai oletatko itse niin?
Terkuin se 21v naikkonen joka oli itsekkin vasta hetki sitten villi teini...
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 23:28"]Surullista. Tee lasu äläkä täälä kitise
[/quote]
Jos äiti huolehtii baariteissujen ajaksi lapselle asianmukaisen hoidon, asiat ovat kunnossa.
mä vasta kamala mutsi olenkin olen nyt 2 kuukauden ajan ollut baarissa joka viikonloppu 10-05, laitan lapsen nukkumaan isänsä kanssa ja menen itse töihin:)
Miten pääsee baariin sisään jos on teini-ikäinen?
Moniin baareihin on ikäraja 18, niihin pääsevät siis 18- ja 19-vuotiaat?
Tai siis isä on kotona oma lapsensa kanssa? :)
Isä ei ole lapsenvahti vaan lapsen vanhempi ja huoltaja :)
No mun tuttava sai nyt vauvan nelikymppisenä, kuukausi sitten, ja se on jo kaks kertaa ollut yöhoidossa et äiti ja iskä on päässyt yhdessä ryyppäämään. Et ei se ikää katso..
Mä kävinki eka baareissa sit vasta lapset.
Samaa mieltä, ei se ikää katso. Monilla ei toimi toi "ensin baarit, sitten lapset", vaan baareihin on päästävä vissiin vielä mummoiässäkkän. Osa taas ei niistä välitä ikinä. Innokkaimmat mun tuntemat äitibilettäjät ovat kolmevitosia.
Hyvä että kaikki eivät ole vielä viinarallin pauloissa vaa tuo mullekkin leivän suuhun
T. Sedu koskinen
Alle 20 vuotiaat on teinejä.
Rautalangasta väännettynä siis 18 ja 19v on vielä teiniäiti, ei siitä vanhempi mutta 18 ja 19vuotiaat pääsevät baareihin.
Miksi tehdä lastensuojeluilmoitua jos lasta ei kohdella huonosti? Äiti ei juo lapsen nähden ja äitin ollessa baarissa lapsen isä hoitaa lasta.
Onhan se ikävää jos baariin on päästävä joka viikonloppu mutta jos ap on ehdottoman varma että tämä teiniäiti on joka viikonloppu baarissa niin hän varmaan itsekkin notkuu siellä samaan aikaan.
Eipä kannata tuomita jos ei ole 100%varma siitä mitä joku tekee JOKA VIIKONLOPPU. Voisitko siis valaista että miksi olet ehdottoman varma että hän on joka viikonloppu ravaamassa baarissa? Paikalla todistamassa? Huhua? Vai onko kertonut itse sinulle?
Niin ja joku mainitsikin ettei isät ole mitään lapsenvahteja vaan lapsen huoltajia joilla on yhtälailla velvollisuus vahtia lastaan ja hoitaa tätä.
Jollakin vaan taitaa olla käsittämättömän suuri viha tai kateus teiniäitejä kohtaan ja heitä on pakko haukkua.
Ei, en ole itse teiniäiti. Olen kohta 21v äiti enkä käy baareissa koska koettu on jo eikä kiinnosta enää
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 03:31"]Isä hoitaa lasta sillä aikaa.
[/quote]
Se on yh.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 05:27"]Miten pääsee baariin sisään jos on teini-ikäinen?
[/quote]
Teiniäiti, saanut lapsensa hieman ennen kuin täytti 18, sitä ennen kävi juomassa ystäviensä kanssa teinipippaloissa. Hassua, kun suurin osa täällä väittää alle 19-vuotiaita teiniäitinä, mutta nyt se ei sitten olekaa, että pääse sanomaan jostain :D
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 07:53"]Alle 20 vuotiaat on teinejä.
[/quote]
En notku facebookissa on, joka perjantai tyttöporukka selfie baarin vessasta.
Ap, ei se tee sinusta parempaa äitiä, että nysväät lapsesi kotona.