Mitä mieltä elokuvasta Hohto?
Itse odotin monien ihmisten puheiden perusteella, että kyseessä on suunnilleen joku tajunnan räjäyttävä kauhuleffa, mutta ei.. Jotain niin hirveetä sontaa kun vaan voi olla. Silloin, kun kyseisen leffan muutama vuosi sitten katselin, mietin vain etten enää ikinä halua sitä nähdä :D mitä te olette olleet mieltä Hohdosta? :) onko se kaiken sen hehkutuksen kauhu-elokuvien klassikkona ansainnut, vai onko hehkutus ennemminkin turhaa hössötystä?
Kommentit (49)
tylsä. katsoin sen jo lapsena niin monesti, että nyt vanhemmiten se on vaan väsyttävä.
Klassikko, todella hyvä. Hotellien käytävät eivät ole näyttäneet enää samalta sen leffan katsomisen jälkeen.
mä olen kyllä niin pettynyt siitä syystä kun elokuvan nimi ei sovi mitenkään leffan sisältöön!!!!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 19:53"]
mä olen kyllä niin pettynyt siitä syystä kun elokuvan nimi ei sovi mitenkään leffan sisältöön!!!!
[/quote] Haluttaneenko hohdolla viitata shining sanaan?
Kauhun mestariteos. Yksi genrensä parhaimmista.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 19:53"]
[/quote]Oletko trolli vai tyhmä? Leffan nimi on Shining (suom. hohto), joka tarkoittaa pikkupojan ja talonmiehen telepaattisia kykyjä. Joten kyllä siinä "hohdetaan".
Ja leffahan siis pohjautuu S Kingin samannimiseen kirjaan, jossa - sikäli kuin en aivan väärin muista - tuota hohtamista käsitellään vielä enemmän.
Jack Nicholson vetää aivan uskomattoman roolisuorituksen. Upeaa katseltavaa. Myös se pikkupoika näyttelee erinomaisesti. Yksinkertaisesti mahtava leffa, mun mielestä kaikki toimii.
Rakastan yli kaiken sen hotellin arkkitehtuuria ja sisustusta. Siksi osittain olen katsonut tuon leffan useita kertoja :) Mielestäni myös huimia roolisuorituksia.
All work and no play makes Jack a dull boy. Kuten joku joskus tokaisi minulle ja siksi sitten kattelin ton leffan...
Kuinka moni on lukenut kirjan? Ostin Suomalaisesta helmikuussa pokkarina, mutta en ole vielä edes aloittanut lukemaan sitä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 20:09"]Kuinka moni on lukenut kirjan? Ostin Suomalaisesta helmikuussa pokkarina, mutta en ole vielä edes aloittanut lukemaan sitä.
[/quote]
Just luin loppuun, oli hyvä. Leffaa en varmaan oo ilinä kattonu kuin paloja sieltä täältä. Pitää ottaa työn alle.
Hieno sekin kohtaus lopussa jossa siaksi pukeutunut on miehen haarovälissä sängyllä.
Klassikko.