Jalat paloivat pahasti Auringossa. Iho ojan turvoksissa
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset on niin hölmöjä vielä nykypäivänäkin että polttavat ihonsa... Oltiin tänään rannalla, naapuripaikalla vähän yli parikymppinen nainen, kalmakalpea iho kropassa, makasi silmät kiinni siinä auringossa yhden aikaan päivällä eli kun auringon säteily on pahimmillaan ja pelkäsin jo että se on nukahtanut. Sinne se jäi käristämään itseään lisää kun kolmen maissa itse lähdettiin.
Tosi kiinnostavaa... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset on niin hölmöjä vielä nykypäivänäkin että polttavat ihonsa... Oltiin tänään rannalla, naapuripaikalla vähän yli parikymppinen nainen, kalmakalpea iho kropassa, makasi silmät kiinni siinä auringossa yhden aikaan päivällä eli kun auringon säteily on pahimmillaan ja pelkäsin jo että se on nukahtanut. Sinne se jäi käristämään itseään lisää kun kolmen maissa itse lähdettiin.
Tosi kiinnostavaa... 🙄
Ihmisten tyhmyys kieltämättä kiinnostaa.
Menen nykyään auringonpaisteeseen suojakerroin 50 iholla. En koskaan ota aurinkoa. Poltin vuosia sitten olkapääni niin pahasti, että jäljet näkyivät n. kolme vuotta iholla.
Vierailija kirjoitti:
Varmistitko että ei oikeasti ollut nukahtanut? Jos joku makaa liikkumatta silmät kiinni auringossa monta tuntia tässä paahteessa niin todennäköisesti on unessa ja polttaa itsensä!
Viileä suihku, kortisonivoide, aloe vera -geeli. Noi vois auttaa.
Bepanthenia palaneisiin kohtiin ja nyt ainakin pari viikkoa suojaat palaneet kohdat suoralta auringonpaisteelta. Jatkossa aurinkorasvat käyttöön.
Miten jalat voivat palaa..? En laita jalkoihin suojakerrointa - 20 - kuin tropiikissa, jossa vierailen harvoin.
Suomessa laitan 30 vain kasvoihin ja dekolteeseen. Tänäkin kesänä. Ei ole mikään paikka palanut.
Olen suht vaalea.
Vierailija kirjoitti:
Viileä suihku, kortisonivoide, aloe vera -geeli. Noi vois auttaa.
Kipuun tietysti kipulääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Miten jalat voivat palaa..? En laita jalkoihin suojakerrointa - 20 - kuin tropiikissa, jossa vierailen harvoin.
Suomessa laitan 30 vain kasvoihin ja dekolteeseen. Tänäkin kesänä. Ei ole mikään paikka palanut.
Olen suht vaalea.
No ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin paikat. Ainakin mulla on jaloissa ihan samanlaista ihoa kuin vaikka käsissä ja selässäkin joten miksi ne EI voisi palaa?
Ei pidä matkustaa Aurinkoon.
Oikeasti tietysti nyt kannattaa käydä näyttämässä lääkärille, joka arvioi miten paha tilanne on.
avuksi googlaus tai soitto terveyskeskukseen/päivistyksen neuvontanumeroon ja kysymään sieltä, että mikä avuksi.