Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukiasiaa (armeija)

Vierailija
07.07.2014 |

Osaako kukaan laskea, kuinka paljon armeijassaolon ajalta maksetaan tukea?:

Kun mies on lähdössä, olen itse äitiyslomalla ja saan kelalta äitiysrahaa, vauva lapsilisää ja tällä hetkellä mies on yrittäjä (ei saa varsinaista palkkaa), mutta työt vähenevät luonnollisesti miehen ollessa armeijassa.

Eli kuinka paljon esimerkiksi vuokraan saadaan tukea asuntoon, jonka vuokra on 680€/kk + 54€ vesimaksut?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saadaan n. 550e sotilasavustusta. Sen lisäksi kh-tuki myös n. 550e, asumistuki 480e ja lapsilisä 104e. Vuokra meillä on 575e.

Vierailija
2/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:05"]

Me saadaan n. 550e sotilasavustusta. Sen lisäksi kh-tuki myös n. 550e, asumistuki 480e ja lapsilisä 104e. Vuokra meillä on 575e.

[/quote]

Riippuuko tuen määrä ollenkaan miehen palkasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa puolet vuokrasta ja sähköstä.

Vierailija
4/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheillä tai avioliitossa (ei avoliitossa) olevalla puolisolla on oikeus sotilasavustukseen jos asuvat saman katon alla. Tällöin asepalvelusta suorittavan vaimo/lapsen äiti saa koko sotilasavustuksen ja mikäli ei töissä ole niin saa ainakin koko vuokran verran sotilasavustusta.

Oma esimerkki, menimme naimisiin kun mies oli armeijassa. Sitä ennen hänelle maksettiin puolet vuokrasta ja puolet sähkölaskusta. Naimisiin mentyämme minä sain sotilasavustuksen joka kattoi vuokran ja muut asumismenot. Olin työtön tuolloin. Vuokra oli veden kanssa 396e ja sotilasavustusta sain 700e ja puolisoni sai asumistukea n.300e ja kela maksoi koko sähkölaskun.

Tietääkseni lapsiperheiden pitäisi saada vähän paremmin tukia koska tuen tulisi kattaa lapsen välttämättömät menot kuten ruoka, lääkäri ja vaate menot

Vierailija
5/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:32"]

[/quote]

Eli 340€? Entä onko 680€/kk kohtuullinen vuokra teidän mielestä (kolmio)?

Vierailija
6/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:50"]Lapsiperheillä tai avioliitossa (ei avoliitossa) olevalla puolisolla on oikeus sotilasavustukseen jos asuvat saman katon alla. Tällöin asepalvelusta suorittavan vaimo/lapsen äiti saa koko sotilasavustuksen ja mikäli ei töissä ole niin saa ainakin koko vuokran verran sotilasavustusta.

Oma esimerkki, menimme naimisiin kun mies oli armeijassa. Sitä ennen hänelle maksettiin puolet vuokrasta ja puolet sähkölaskusta. Naimisiin mentyämme minä sain sotilasavustuksen joka kattoi vuokran ja muut asumismenot. Olin työtön tuolloin. Vuokra oli veden kanssa 396e ja sotilasavustusta sain 700e ja puolisoni sai asumistukea n.300e ja kela maksoi koko sähkölaskun.

Tietääkseni lapsiperheiden pitäisi saada vähän paremmin tukia koska tuen tulisi kattaa lapsen välttämättömät menot kuten ruoka, lääkäri ja vaate menot

[/quote]

lisään vielä että mikäli sinulla tai miehellä on tuloja niin ne vaikuttavat tukiin. Yrittäjänä hän tienaa varmaan jonkinverran ja se vähennetään tuista jos on tarpeeksi suuri määrä

Vierailija
7/9 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteyttä kotipaikkakunnalla sossuun/kelaan. Luulen myös, että varuskunnassa on henkilökuntaa, jotka ovat nimen omaan perehtyneet varusmiesten sosiaaliturvaan. Katsokaa inttipaikan sivuilta netistä ja mies sitten heti asioita hoitamaan, kun ehtii. Eikö sieltä ennakkoon tullut mitään materiaalia? Ja netistä varmaan löytyy myös.

Vierailija
8/9 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 17:32"]

Eli 340€? Entä onko 680€/kk kohtuullinen vuokra teidän mielestä (kolmio)?

Vierailija
9/9 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kelankin laskuopin mukaan on ihan kohtuullinen,ja uuden lain mukaan  neliöitä voi olla vaik huru mycket,vuokran määrä ratkaisee,eli jos vielä on lapsia vuokra voi olla suurempikin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä