Kuinka usein teitte raskaustestejä lasta yrittäessä?
Eli siis lopetin e-pillerit kesken laatan ja muutaman päivän päästä alkoi tyhjennysvuoto. Raskauden mahdollisuus toki on, sillä seksiä olemme ehtineet harrastaa pillerit lopetettuani. Oletteko tehneet raskaustestejä ns. huvin vuoksi vai vasta silloin, kun kuukautisia ei kuulu? Milloin raskaus näkyy testeissä?
Kommentit (13)
Nyrkkisääntö.......19 vrk suojaamattomasta yhdynnästä, veritestillä paljon aiemmin
Sitten kun kuukautiset SELVÄSTI myöhässä. Eli ainakin viikon. Itsellä oli tokaa yrittäessä epäsäännölliset kuukautiset, kierto 27-55pv. Tein tokasta tuttujen oireiden perusteella jo kp 45 testin.
vähän rentoudu, vaikuttaa olevan hirveä häslääminen ja kiire päällä...
Apteekissa myydään testeja jotka näyttävät raskauden 3 vuorokautta ennen kun kuukautisten olisi tullut alkaa.
Miksi ihminen haluaisi tietää olevansa raskaana 3 vrk ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa? Kun noin puolet alkaneista raskauksista menee kesken ennen kuin menkat ovat edes myöhässä, niin itse en ainakaan halua alkaa suremaan sellaista raskautta, josta en olisi mitäön tiennyt ellen olisi hätköinyt testin kanssa.
Tein huvin vuoksi, koska en tiennyt kiertoni pituutta. Tulin siis raskaaksi ennen kuin ehti tulla edes ekoja omia menkkoja pillereiden lopettamisen jälkeen. Ekassa testissä oli plussa. :)
Olen rv6, ja aloin testaamaan päivittäin viikko ovulaatiosta.
Ekan testin tein niin aikaisin että tiesin sen näyttävän negan, halusin vain nähdä miltä kyseiset testit näyttää puhtaana negana, täysin valkea.
Sitten dpo 9 (days past ovulation) alkoi jotain näkymään aavistuksen verran testissä. Joka päivä siitä eteenpäin näky jotain, ja 3+1 sain jo tosi haalean plussan. Silti testasin vielä päivittäin, koska halusin nähdä kuinka viiva vahvistuu.
Selviä plussia sain 4-5päivää ennen menkkojen alkua, mutta täysin vahva viiva vasta virallisena menkkojen poisjäänti päivänä.
Testejä kului 24. Rahaa kului vaan alta 30euroa. Minun mielestä halpa hinta siitä jännityksestä ja niistä näystä päivittäin! :)
En tehnyt ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta alkoikin outo tuhruvuoto. Sen jälkeen tein n. joka kolmas päivä testin, muutama piti tehdä ennen kuin sain plussan.
Tein yhden testin. Maltoin ootella siihen, että menkat pari päivää myöhässä. Clearblue kertoi, että pikkuinen on masussa. Tällä hetkellä viikkoja kasassa 32+3.
Tein vasta sitten kun kuukautisia ei näkynyt. Turha kiusata itseään ja tehdä testejä jatkuvasti :)
Tein vasta sitten, kun oli raskausoireita, ja kuukautisten olisi pitänyt alkaa sinä päivänä. Mulla säännöllinen kierto. Tein vielä muutaman päivän päästä toisen. Huvikseen en testaillut.
Testasin vasta kun olin viikolla 6 raskaana. Epäsäännölliset menkat, joten vasta rintojen kipeydyttyä aloin epäillä raskautta.
Liikaa tein tyhmyyksissäni. Turhaa rahanmenoa. Ei sitä oikeasti kannata tehdä kuin aikaisintaan sinä päivänä kun menkkojen ois pitänyt alkaa, jos siis oikeasti päivälleen säännöllinen kierto. Muuten vasta myöhemmin.