Kun saat lapsen, varaudu siihen että hän lähtee kotoa
viimeistään täyttäessään 18v. Lasta kasvatetaan ja hellitään siksi että hänestä tulee joskus valmis, eli aikuinen, ja hän lähtee elämään omaa elämäänsä, ja toki kehittyy ihmisenä koko ajan, kuten me kaikki, mutta hän on itse kehityksestään vastuussa.
Niin ihania kuin lapset ovatkin, he ovat meille vanhemmille vain lainaa. Muistakaa se, niin selviätte ilman tyhjänpesänsyndroomaa. Osaatte olla onnellisia lastenne puolesta kun he vihdoin pääsevät omaan kotiin elämään.
Muista aina elää myös omaa elämääsi vaikka sinulla lapsia olisikin, ei elämä ole vain vanhemmuuden suorittamista. Pidä omat harrastuksesi, lapset harrastavat sitten sitä mihin perheellä on varaa taloudellisesti ja ajallisesti.
Vastuun taakka laskeutuu harteillesi kun lapsesi syntyy, mutta sitä taakkaa pitää pitkin vuosia pikkuhiljaa keventää, et voi takertua lapseesi siitä kärsit sekä sinä itse että varsinkin lapsesi.
Opeta ajoissa lapselle kotitöiden tekeminen, kaupassa käyminen, laskujen maksu ym. niin sinun ei tarvitse koskaan olla lapsestasi huolissasi, vaikka hänen kotinsa olisi sotkuinen, tiedät että halutessaan hän osaa siivota.
Kommentit (3)
Tuli uutisena kyllä mulle! Enpä olis tienny!
Mäkin luulin et nuo asuu kotona ikuisesti. Nyt tuli kyllä paha järkytys kun tän tiedon sain.
Mikä helvetin maaginen raja se 18 v sulle on ?