Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävisivätkö samat ystävät luonasi, jos ei lapsia tulisi ajateltua?

Vierailija
07.07.2014 |

Siis, aika monillahan on se tilanne että ystäväperheillä on myös lapsia. SItä kutsuu mieluusti sellaisia ihmisiä, joilla on samanikäisiä, tai -henkisiä lapsia kuin itsellä. Kävisivätkö teillä samat vieraat, jos ei tulisi ajateltua lapsia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ystävät on olleet ystäviä jo ennen lapsia, joten varmasti oltais ystäviä edelleen, vaikka lapsia ei olisi. Joihinkin on tutustuttu lasten kautta, joten ilman lapsia ei varmaan oltais koskaan tutustuttu, mutta en silti kutsu ketään vain lasten takia. Lasten omat kaverit tulee vain lasten takia. Jos aikuisia kutsutaan, meillä aikuisilla sujuu jutut yksiin, en kaveeraa kenenkään kanssa vain siksi, että on samanikäisiä lapsia.

Vierailija
2/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just soitin siskolleni joka oli kyläilemässä ehkä maailman ärsyttävimmän naisen ja semiärsyttävän miehensä luona. En keksi vierailulle muuta syytä kuin että lapsiperheiden pitää pitää yhtä, vaikka niiden lapsi ei edes ole samaa ikäluokkaa kuin siskoni poika.

Itse hengailen aika vapaasti entisten kavereitteni kanssa, mutta varsin monet näistä ovatkin menneet lisääntymään. (Joo, lapsi on.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton, ja minulla on kyllä ystäviä, joita tapaisin kyllä useammin, jos heillä ei olisi lapsia. En koskaan kutsu lapsia meille kylään.

Vierailija
4/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ystävieni kanssa ravintoloissa, baareissa, kahviloissa, kaupungilla muuten vain, rannalla, festareilla jne. Vähissä on kyläilyt eikä se lapsista riipu. En edes kaipaa sellaista. Ystävien kanssa voi tehdä kaikennäköistä hauskempaakin.

Vierailija
5/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut edes mieleen koskaan tuollainen asia. Mulla on niin vähän kavereita että olen ihan kiitollinen jos joku joskus tulee kylään meille. Yksi ystävätär on sellainen että tulee joskus poikansa kanssa ihan senkin takia että meidän kaksospojat leikkisi hänen poikansa kanssa, mutta kyllä me tämän naisen kanssa nähdään ilman lapsiakin, ja samalla jutellaan omista jutuista kun lapset leikkivät leikkihuoneessa, varsinkin nyt kun hänenkin poikansa on jo niin iso että ei tarvi vahtia.

Vierailija
6/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen tulleeni täysin hylätyksi kun kaverit alkoivat lisääntymään. Yhtäkkiä hakevat seuraa muista lapsiperheistä. Uudet naapurit ym ovat tärkeämpiä kuin lapsuudenystävä, jolla ei ole lapsia. Itse olen lapsirakas ja otan lapset varmasti huomioon kun kylään menen, mutta elämäni ei kiinnosta näitä enää pätkääkään. Helvetin itserakkaita monet vanhemmat ja ajattelemattomia lapsettomia kohtaan.

Vierailija
7/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kävisi. Monesti sitä on miettinyt jonkun typerän keskustelun aikana, että ilman lapsia pysyisin tosi kaukana tostakin tyypistä

Vierailija
8/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 12:04"]

Ei todellakaan kävisi. Monesti sitä on miettinyt jonkun typerän keskustelun aikana, että ilman lapsia pysyisin tosi kaukana tostakin tyypistä

[/quote]

Huh, aika hurjaa. Lapsettomana saa sentään itse valita ystävänsä. -4

Vierailija
9/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 12:04"]

[/quote]

[/quote]

Lapsettomuuden parhaimpia puolia

Vierailija
10/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 12:24"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 12:04"]

[/quote]

[/quote]

Yritä nyt kuitenkin muistaa, että tuo oli yksittäisen ihmisen kommentti. Mä en tosiaan ole tekemisissä vapaa-ajalla kenenkään sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa en halua olla, vaikka mulla onkin lapsia. 

Pari velaa ehti jo ruiskauttaa pöksyihinsä onnesta...

Vierailija
11/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 12:35"]

Yritä nyt kuitenkin muistaa, että tuo oli yksittäisen ihmisen kommentti.

[/quote]

Entä sitten? Olen silti iloinen, ettei minun tarvitse hengata vastentahtoisesti kenenkään kanssa vain, jotta lapsillani olisi seuraa. -9

Vierailija
12/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei voi selittää lapsettomalle, miten sitä taipuu vaikka mihin tilanteeseen lapsen hyväksi, jos lapselle joku kaveri on tärkeä niin hänen tympeää vanhempaansakin kyllä "sietää" mielihyvin. Äidinrakkautta!

Vierailija
13/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2014 klo 13:08"]

Sitä ei voi selittää lapsettomalle, miten sitä taipuu vaikka mihin tilanteeseen lapsen hyväksi, jos lapselle joku kaveri on tärkeä niin hänen tympeää vanhempaansakin kyllä "sietää" mielihyvin. Äidinrakkautta!

[/quote]

Ei minulle tuota vaikeuksia ymmärtää, miksi joku tekee noin. Olen vain iloinen siitä, ettei minun tarvitse. -9

Vierailija
14/14 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kävisi jos se minusta kiinni olisi. Itseasiassa lapseton ystävä hylkäsi minut tai ne kaikki oikeastaan, mutta nyt kun niilläkin on lapsia ollaan taas lähennytty. En syrjisi lapsetonta jos sitä tarkoitat, mutta sitä kun ei kiinnosta enään seurani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan