Työssäkäyvä kustantaa narkkareiden elämän
On neulojenvaihtopisteitä, ilmaisia aterioita, katkot johon mennään vaan nukkumaan ja ruikuttamaan lääkkeitä ym.
Miksi näille yhteiskunnan mädille omenoille ei voida tehdä biojäteastiaa? Ensin riisutetaan, (varastetun) omaisuuden luovutus ja kultahampaat revitään pois. Lopuksi jonossa 500 km päässä olevaan biojätepönttöön Königgrätzer Marschin tahtiin.
Takavarikoitu omaisuus ja biojätepöntössä syntynyt multa annetaan veronmaksajille.
Kommentit (23)
Viimeksi 80-luvulla "kaikki" voivat olla töissä ja yksinkertaisilla ja vaurioituneillekin yksilöille löytyi jotain, mitä voivat rahaa vastaan tehdä. Nyt on välttämätöntä että osa jää syrjään ja syrjäytymistähän siinä tapahtuu. Olen itse ollut työttömänä ja huonossa tilanteessa, mutta en ole alkanut käyttää alkoholia ja huumeita. Minulla on kuitenkin ollut muutama hyvä syy räpiköidä pinnalla, mutta täytyy sanoa että ei ne mielialaa ja itseluottamusta nostata, nuo ajat yhteiskunnan pohjakerroksissa. Ja olen normaali/hyvä-älyinen yksilö,en sitä tasoa joka on täysin kykenemätön auttamaan itseään melkein missään.
Vierailija kirjoitti:
On tätä monta kertaa täällä käsitelty.
Sen takia, että sos tuet ym auttaminen vähentää rikollisuutta ja muita haittoja, ja on halvempaa kuin täysin oman onnen nojaan jättö. Eli jos narkkareille ei yhteiskunta antaisi mitään niin ryöstäisivät röyhkeämmin.
En ole kyllä hirveän montaa kultahampailla nähnyt
Jos kunnon kansalaisille annettaisiin oikeudet puolustaa itseään ja virkavallalle tarvittavat toimintaresurssit, niin mitä luulet: loppuisiko ensin ryöstelevät narkit vaiko patruunat?
Ymmärrän, että hyvinvointiyhteiskunnassa osan kansasta (työssäkäyvien) pitää huolehtia huonompiosaisista (köyhistä) tulonsiirroilla. Ja se on ihan oikein, ja osa humaanista yhteiskuntaa. Ei se kuitenkaan tarkoita, että kenenkään palkansaajan yltäkylläisyys perustuisi toisten köyhyyteen. Varmasti esim. huumeiden kauppiailla yltäkylläisyys johtuu siitä, että jotkut köyhtyvät ja antavat rahansa addiktionsa takia näille huumekauppialle.