Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ruoan kotiinkuljetuspalvelu kannattavaa kaupoille?

Vierailija
04.07.2021 |

Kuljetusmaksu on noin 10-15 e ja pitää maksaa kuljetusfirmalle joka hoitaa kuljetukset sekä tavaranpoimijalle. Vai onko niillä omat autot sitä varten? No, kustannuksia siitäkin tulee.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä on hintaa nostettu 12,90 -> 22,90 nyt kesällä varmaankin koska kylmätuotteiden kuljetus kylmäketjua katkaisematta on ongelmallista ja kalliimpaa. Enää en tilaa, kun kauppaan bussilla ja taksilla takaisin maksaisi varmaan saman. Toki kuljetuksella säästäisi silti vaivan.

Uskon, että vaikka rahallisesti palvelu olisi +-0 niin kauppaketju niittää hyvää mainetta ja sitouttaa asiakkaita toimivalla kuljetuspalvelulla. Olen miettinyt, että keräilyyn ei välttämättä edes käytetä kokonaan maksullista työvoimaa, vaan voi olla työkkärin tuella keräilijöitä, kaupan alan opiskelijoita ym. joilla voi keräilyttää ilmaiseksi. Tästä ei ole faktaa, mutta itse opiskellessani myyjäksi pistivät minua ihan surutta purkamaan kuormaa päivästä toiseen, harvemmin kassalle ennenkuin valitin asiasta ja opettaja kehotti siirtämään minut kassatyötäkin harjoittelemaan.

Vierailija
22/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista onkin nähdä, miten käy, kun pelkkään nettikauppaan keskittyvät tehoketjut rantautuvat tänne.

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/6cbd1332-cae4-4f4c-b367-db9…

Toivottavasti hinnat laskee. Ravintolassa on halvempaa syödä joka päivä lounas, kuin mitä kauppaan menee rahaa ja valmistukseen aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään kauppa ei tee mitään tappiolla.

On noutokassipalvelua ja kotiintoimitusta, eikä siinä TIETENKÄÄN ajatella, että pelkkä toimitusmaksu on se, joka kattaa kulut - tuottoa on jo se myynti itsessään! Jos kauppa ei toimita kotiin, ne ostokset olisi tehty kilpailevasta liikkeestä.

Yhden tilauksen keräily muuten kestää keskimäärin 30 minuuttia eli yllättävän kauan.

https://www.kesko.fi/media/uutiset-ja-tiedotteet/uutiset/2020/miten-ruu…

Vierailija
24/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko kannattavaa, mutta olen niin iloinen siitä, että tällainen mahdollisuus nykyään on! Vietin viitisen vuotta sitten kesää jalkatoipilaana Suomen suurimpiin kuuluvassa kaupungissa ja yritin kovasti selvittää, miten ruokaostosten kotiin tilaaminen onnistuisi. No, ei onnistunut silloin mitenkään, koska sellaista palvelua ei kerta kaikkiaan ollut saatavilla.

Miten sait ruoan kotiin?

Vierailija
25/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen citymarket on ostanut oman auton ja palkannut kuljettajia.

Vierailija
26/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesko taitaa tosissaan satsata verkkokauppaan ja hyvä niin. Olen ollut niin iloinen kun cittarista on tullut tilausten mukana näytepakkauksia ihan ilmaitteeksi. Hyvää palvelua!

Vierailija
27/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko keräilijät eri kuin kuljettajat?

Vierailija
28/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista onkin nähdä, miten käy, kun pelkkään nettikauppaan keskittyvät tehoketjut rantautuvat tänne.

Toivottavasti hinnat laskee. Ravintolassa on halvempaa syödä joka päivä lounas, kuin mitä kauppaan menee rahaa ja valmistukseen aikaa.

Ei todellakaan ole. Lounas maksaa ravintolassa noin 15 euroa ja sillä saa itse tehtynä jo vähintään parin päivän lounaat.

Vierailija
29/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat, kuljettaja on kuljetusyrityksen työntekijä ja keräilijä on töissä kaupassa.

Vierailija
30/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesko taitaa tosissaan satsata verkkokauppaan ja hyvä niin. Olen ollut niin iloinen kun cittarista on tullut tilausten mukana näytepakkauksia ihan ilmaitteeksi. Hyvää palvelua!

Myös S-Marketista tulee aina näytteitä. Hyviä salmiakkeja mm.

Vierailija
31/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa onko kuljettajat ulkopuolisia yrityksiä vai kaupan omaa hlökuntaa ja autot omia?

Yhden kuljetuksen kanssa kävi niin, että yksi laatikko jäi saamatta. Soitin kauppaan ja nämä hurjasti pahoittelivat ja ottivat asiasta selvää. Puolessa tunnissa sieltä soitettiin ja sanoi, että me oltiin viimeinen asiakas oltu kys kuskilla ja kuski ei ole omia, vaan kuljetusliikkeen. Joten ne tavarat ovat menetetty, he tuovat uuden, kun laitan viestin, että mitä kaikkea puuttui. He toimittavat tuotteet parissa tunnissa - omalla autolla ja kuskilla.

Aika usein kuitenkin toimitusviesti tulee A2B kuljetusfirmalta.

Eli ainakin tuo cittari käyttää sekä että.

Vierailija
32/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On noutokassipalvelua ja kotiintoimitusta, eikä siinä TIETENKÄÄN ajatella, että pelkkä toimitusmaksu on se, joka kattaa kulut - tuottoa on jo se myynti itsessään! Jos kauppa ei toimita kotiin, ne ostokset olisi tehty kilpailevasta liikkeestä.

Yhden tilauksen keräily muuten kestää keskimäärin 30 minuuttia eli yllättävän kauan.

Melkoiset ovat ostokset, jos pystyy kaupassa viettämään puolta tuntia. Citymarketissa ehkä mahdollista, kun etäisyydet ovat pitkiä. Itselläni menee aina esim. 15 minuuttia ostoskärryn täyttämiseen, olen tämän tarkistanut kellosta.

En myöskään usko, että tappiolla myisivät verkonkaan kauppa. Heräteostoksiakin tulee melkein helpommin netissä, kun pelkkä klikkaus riittää.

Vierailija
33/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuosi sitten oli hankala löytää vapaita aikoja palvelusta, että piti varata kuukausi eteenpäin kuljetusaikoja.. nyt niitä saa edellisenä päivänä ihan helposti. Kuljetusajatkin ovat erimaksusia. Aamusta on halvempia - 9.90 päivällä 10.90, iltapäivä 12.90 ja ilta 14.90 euroa.

Mitä heräteostoksiin tulee, niin kolme vuotta oltu Cittarin kuljetusasiakkaana, enkä kertaakaan ole pärähtänyt ostamaan karkkia, suklaata tai sipseja yms. Joita ennen ostin joka kerta. Tai sitten niistä käytävälaareista en ole päässyt kahmoamaan tavaraa halvalla.

Vierailija
34/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat, kuljettaja on kuljetusyrityksen työntekijä ja keräilijä on töissä kaupassa.

Aina ei ole noin.

Esim, pienet K-Supermarketit kuljettavat itse ostoksia, ainakin verkkokaupan aloittamisen alussa.

Minulle toi itse kauppias ruokalaatikot aivan omalla autollaan, tavallisella henkilöautolla.

Sittemmin, kun nyt korona-aikaan verkkokauppa on lisääntynyt, sekin kauppa toi ruokakuljetukset pakettiautolla, jossa luki  K-ruoka ja nuori mies oli kuljettajan.

Tästäkin näkee, että verkkokauppa lisääntyy koko ajan.

Vierailija
35/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuosi sitten oli hankala löytää vapaita aikoja palvelusta, että piti varata kuukausi eteenpäin kuljetusaikoja.. nyt niitä saa edellisenä päivänä ihan helposti. Kuljetusajatkin ovat erimaksusia. Aamusta on halvempia - 9.90 päivällä 10.90, iltapäivä 12.90 ja ilta 14.90 euroa.

Mitä heräteostoksiin tulee, niin kolme vuotta oltu Cittarin kuljetusasiakkaana, enkä kertaakaan ole pärähtänyt ostamaan karkkia, suklaata tai sipseja yms. Joita ennen ostin joka kerta. Tai sitten niistä käytävälaareista en ole päässyt kahmoamaan tavaraa halvalla.

Niin erilaisia me ollaan. Kun menen kauppaan (inhoan shoppailua), niin äkkiä listan mukaan ostokset ja kotiin. Kun klikkailen ja vertailen kotona rauhassa, tulee ostettua kaikkea herkkua. Tämä palvelu saa multa 10+++.

Vierailija
36/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkoiset ovat ostokset, jos pystyy kaupassa viettämään puolta tuntia. Citymarketissa ehkä mahdollista, kun etäisyydet ovat pitkiä. Itselläni menee aina esim. 15 minuuttia ostoskärryn täyttämiseen, olen tämän tarkistanut kellosta.

En myöskään usko, että tappiolla myisivät verkonkaan kauppa. Heräteostoksiakin tulee melkein helpommin netissä, kun pelkkä klikkaus riittää.

Itse ostan todella paljon kerralla kun ostan verkkokaupasta. Varmasti menee se 30 min. Ei mitään järkeä tilata maitolitran ja pari leipää vain.

Vierailija
37/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuo siis on Keskon laskema keskiarvo, varmaan hiukkasen pätevämpi arvio kuin satunnaisen av-mamman kellottama aika.

Se vaihtelee paljon, miten paljon ihminen ostaa, millaisia asioita ja kuinka isolle sakille. Netistä tyypillisesti ostetaan todella aika isoja määriä, koska kuljetusmaksu on sen verran iso, ettei sillä kannata kuljetuttaa yhden tai kahden päivän ruokia.

Vierailija
38/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan todella paljon kerralla kun ostan verkkokaupasta. Varmasti menee se 30 min. Ei mitään järkeä tilata maitolitran ja pari leipää vain.

Mulla meni kaupassa käyntiin vajaa tunti, kun itse Cittarissa kävin. Huonojalkaisena se liikkuminen ei ole aina niin iisiä ja sitten jos sattui joku tuttu tulemaan, niin aina pari sanaa piti vaihtaa.. riittiköhän tuntikaan.

Nyt saa haulla etsittyä, mutta hakuhan on ihan surkee ja samalla hemmetin hauska. Toisinaan huvitan itsenäni sillä. ;) Verkkokaupassa mulle menee helposti tunti tai puolitoista, kun kaikkea pitää vertailla ja ihmetellä.. ai, sitä on tuommoisiakin tuotteita. Heräteostoksia en ole tehnyt, kunhan vaan vertailen ja ihmettelen. Viikon ruuat (+ kuljetus- ja materiaalimaksu) tulee ostettua kerralla, että n. 150 euroa per viikko menee tilaukseen.

Ennen meni reilu pari kolme sataa viikossa, kun siellä piti alvariinsa ravata -lähes joka päivä.

Vierailija
39/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Lounas maksaa ravintolassa noin 15 euroa ja sillä saa itse tehtynä jo vähintään parin päivän lounaat.

Eikä maksa. Lounari on 10,90 €, joten sitä kalliimpaa ei ole kuin jossain hifistelymestoissa.

Vierailija
40/43 |
04.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyypillinen tilaus 300 euroa, ennätys taitaa olla päälle 500 euroa, tosin sisälsi jo muutakin kuin ruokaa. Aika velho saa olla, jos tuon keräilee puolessa tunnissa, saati vartissa.

Eli kauppa ei takuulla tienaa keräilymaksulla, mutta meidän ostoksilla varmasti kannattaa kaupalle silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän