Tervehdys kaikille ENSIKOILLE :)
Heips!
Ajattelin kirjotella vähän juttua tässä ajankuluksi. Oon nyt seikkaillut näillä sivuilla muutaman päivän. Itse tein testin maanantaina tällä viikolla ja yllätys oli suuri. Ollaan kyllä miekkosen kanssa yritelty lasta, mutta silti oli yllätys kun ei ajateltu että se näin pian tapahtuisi kuitenkaan.
Tämä kun on vielä ensimmäinen raskaus,niin ei tiedä yhtään mitä on odotettavissa, miltä pitäisi tuntua missäkin vaiheessa...Itse aloin ajattelemaan, että mikäköhän mulla on, kun parina aamuna tuli verta nenästä, hampaita pestessä tuli verta ikenistä, töissä parina päivänä huimasi, naama kukkii, alavatsalla tuntui ihan samalta kuin olisi menkat alkanut ym...Sitten vain rohkaisin mieleni että pakko se testi on mennä ostamaan että saa asiaan selvyyden, johtuuko nuo em. asiat jostain muusta, vai liittyykö nuo ihmeelliset oireet raskauteen...:)
No, ilmeisesti ne sitten liittyvät. Soitin seuraavana päivänä neuvolaan ja kysyin että mitäs nyt, kun ei ole asiasta kokemusta, että saisinkos neuvoja miten tästä eteenpäin. Ensi viikolla torstaina eka ultra, sinne asti pitää vaan pitää peukkuja pystyssä ja toivoa parasta. Neuvolatäti vain sanoi, että tupakka ja alkoholi pois ja vitamiineja ei saisi näin alussa syödä. Käski varata ensimmäiselle käynnille reilusti aikaa. No, tästä se sitten alkaa...:) Pahaa olo ei ole (vielä) tullut, mutta kahvin juonti saattaa muutenkin vähentyä/loppua kun eilen tuppasi kahvikupista tupsahtamaan tupakin haju...yök!! Lieneekö näitä raskauden mukanaan tuomia inhottavia hajutuntemuksia...
Mutta nyt töiden kimppuun. Kiva lueskella muidenkin ensikoiden tuntemuksia. Jaksamista kaikille teille!! :)