Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä pettämistä

Vierailija
06.07.2014 |

Olen todella ihastunut, lähes rakastunut toiseen mieheen. En kuitenkaan halua pettää miestäni, jonka kanssa meillä kuitenkin on omia ongelmia. Voisin yrittää ratkaista ongelmat mieheni kanssa (olen yrittänyt, mutta vielä se ei ole onnistunut). Koska olen ihastunut, motivaationi suhteen pelastamiseksi ei kuitenkaan ole hirveän korkealla. Olen jutellut toisen miehen kanssa ja kummallekin on selvää, että haluaisimme suhteen yhdessä, mutta emme ole koskeneetkaan toisiimme. Jos nyt jätän mieheni siis osaksi tuon toisen takia, mutta eniten meidän omien ristiriitojen vuoksi ja aloitan sitten hyvin pian suhteen toisen kanssa, onko kyseessä pettäminen tai täytyykö minun sanoa, että eroon kuului kolmas osapuoli?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, periaatteessa eroon kuuluu kolmas osapuoli tuossa tapauksessa. Ei ole mielestäni pettämistä.

Vierailija
2/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luimme mieheni kanssa aloittajan viestin ja me molemmat laskemme tuon pettämiseksi ja että erossa on osallisena kolmas osapuoli.

Vierailija
4/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisen miehen kanssa olet vasta asteella "voi mahdollisesti kehittyä suhteeksi", niin ei ole mitään pettämistä vielä tapahtunut.

Vierailija
5/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä on kaikki mitä et voisi tehdä toisen katsellessa.

Voi myös pettää itseään.

Yksi elämä,oikeus onneen, jos sen löytää.

Vierailija
6/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä petät jo nyt miestäsi.

Vierailija
7/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jännää miettiä, missä se pettämisen raja menee. En itse asiassa ole suoraan puhunut tuon toisen miehen kanssa tunteista tai suhteen aloittamisesta, vähän narrasin tuossa kohdassa. Kuitenkin uskon todella vahvasti, että hänkin haluaisi mun kanssa suhdetta, varma en toki voi olla, koska mitään ei ole sanottu suoraan. Emme ole oikeastaan koskaan olleet kahden missään, eikä meidän välillä todellakaan ole ollut mitään, mitä ei muiden katsellessa olisi voinut tehdä (tietenkään, koska ympärillä on aina ollut muita ihmisiä). Kuitenkin ajattelen todella paljon tuota miestä. Onko se sitten pettämistä? Ja jos on, niin miten sen voi lopettaa? Suuntaamalla ajatuksia toisaalle? Onko pettämistä vaikka se, jos rakastellessani oman miehen kanssa mietin tuota toista?

Vaikuttaako asiaan, jos kuviossa on mukana myös lapsia?

ap

Vierailija
8/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisitkö sitä itse pettämisenä, jos miehesi tekisi noin? Siinä on vastauksesi.

Vierailija
9/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 18:57"]

Pitäisitkö sitä itse pettämisenä, jos miehesi tekisi noin? Siinä on vastauksesi.

[/quote]
En osaa sanoa. Tietenkään en tykkäisi, että toinen miettii eroa, jos olisin edelleen itse valmis jatkamaan suhdetta. Tuskin kuitenkaan pitäisin pettämisenä, vaikka saattaisinkin olla katkera.
ap

Vierailija
10/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea juttu. Kolmas ihminen on selkeästi nyt kuvioissa mukana ja siitä ei päästä mihinkään, joten ainakin henkisesti olet pettänyt vaikka fyysisesti olisitte pitäneet näppinne irti toisistanne. Jos samaan pakettiin kuuluu vielä lapsiakin, on tilanteesi aika kinkkinen. Olet tehnyt ajatuksissasi eroa miehestäsi varmasti jo kauan, mutta miehesi ei vain sitä ilmeisesti tiedä. Sinuna sopisin luultavasti uuden kanssa vaikka puolen vuoden erosta ja selvittäisin miehen kanssa eroasiat ja elämän kuntoon. Jos sitten uusi mies vielä kutkuttaa ja tämä on myönteinen asialle, aloittaisin suhteen vähän siistimmältä pöydältä. Puoli vuotta ei ole pitkä aika, mutta sillä saattaa olla iso merkitys monen asian kannalta. Kannattaa myös alkaa sovittelemaan pettäjän viittaa harteille vaikka olisitte erossakin uuden kanssa, pettäjänä sinua kaikki joka tapauksessa pitävät vaikka miten junailisit asiat.

Vierailija
11/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ala nyt sopia toisen miehen kanssa mitään, koska ei tarvitse, ei meillä ole minkäänlaista suhdetta, jotain vihjailua ja sen sellaista, mutta en ole hänelle mitään selityksiä tms. velkaa. Oman miehen kanssa ollaan aloittamassa pariterapia minun ehdotuksestani, ja olen puhunut hänelle erosta myöskin.
Nyt olen lähinnä antanut itselleni tuon suunnilleen puoli vuotta aikaa katsoa, miten tilanne etenee.

ap

Vierailija
12/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2014 klo 19:18"]

Joo, en ala nyt sopia toisen miehen kanssa mitään, koska ei tarvitse, ei meillä ole minkäänlaista suhdetta, jotain vihjailua ja sen sellaista, mutta en ole hänelle mitään selityksiä tms. velkaa. Oman miehen kanssa ollaan aloittamassa pariterapia minun ehdotuksestani, ja olen puhunut hänelle erosta myöskin.
Nyt olen lähinnä antanut itselleni tuon suunnilleen puoli vuotta aikaa katsoa, miten tilanne etenee.

ap

[/quote] Oletkin jo hanskannut tilanteen. Täällä on aika sama tilanne, joten ymmärrän hyvin minkälaisia ajatuksia voi olla. T. 12

Vierailija
13/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että muillakin samantyyppisiä ongelmia... En oikein kehtaa kavereille tätä puida, yhdelle mainitsin ja nyt kadun.

ap

Vierailija
14/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet päättänyt selvittää asiat. Pettämiselle on vaikea vetää rajoja. Vahvat ja jatkuvat rakkauden tunteet vierasta ihmistä kohtaan voivat olla pahempia kuin hetken mielijohteesta tehty syrjähyppy. Tuskin kuitenkaan tässä on niin pitkälle vielä menty joten en kutsuisi tuota pettämiseksi ja sinulla on vielä täydet mahdollisuudet saada nykyinen suhde toimimaan.

Vierailija
15/16 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pettämistä. Ei ole suhdetta, ei ole tunnustettu tunteita toiselle, ei ole ehdotettu tai pyydetty tai sovittu mitään.

Vierailija
16/16 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne siat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi