Hoi TAMK:n sairaanhoitaja -opiskelijat!
Aloitan syksyllä opinnot, ja olen sen verran intona, että mielellään ottaisin "kevyttä kesälukemista" joistain ensimmäisen vuoden kurssikirjoista. Kysymys kuuluu siis: mitä kirjoja TAMK:ssa ensimmäisen vuoden sairaanhoitajilla on käytössä? Olen kuullut ainakin jostain tiiliskivestä, joka käsittelisi anatomiaa ja fysiologiaa, mikä kirja tarkkaan ottaen on kyseessä? Jos oikein linkin kera joku voisi linkata, hyppisin onnesta!
Kommentit (10)
Kiitos, tuon siis ainakin hankin! Onko vielä muita kirjoja, joita kannattaisi hankkia nimenomaan omaksi, tai jotain erityisen vaikeita kursseja? -ap
Mä en koskaan hankkinut omaksi mitään muuta, kirjastosta saa kyllä yleensä tenttikirjat jos on ajoissa liikkeellä, ja melkein kaikkia kirjoja tarvitaan vain siihen yhteen tenttiin.
Yleisesti varmaan vaikeimmat kurssit anatomian lisäksi on lääkehoito ja lääkelaskut (en valitettavasti muista mikä kirja oli lääkehoidossa, taisi olla useampia) , joka on ekana vuonna, ja farmakologia joka on yleensä kai toisena vuonna.
Noita on tullut itsenikin uusittua useita kertoja, enkä todellakaan ollut ainoa. Ei kannata kuitenkaan liikaa stressata, monet noista asioista on sellaisia etttei niitä meinaa oikein kirjasta tajuta, ennenkuin on ollut luennolla
http://opinto-opas-ops.tamk.fi/index.php/fi/167/fi/49595/14SH/year/2014
Tuolta saat kurssien nimiä klikkailemalla esiin kurssien yleiskuvauksia. Kunkin kurssin tiedoissa lukee "Tulevat toteutukset", klikkaa niistä sitä jonka koodi alkaa 14SH, niin aukeaa toteutuksen tiedot, jossa kerrotaan myös kurssikirjallisuus.
Kiitos tuosta linkistä, olin tuota listaa jossain kohtaa selannutkin, mutten tajunnut, että sieltä löytyy tarkempaakin tietoa ja kurssilla käytettävät kirjat! Lääkelaskujen uskon olevan mulle helpoimpia asioita koko koulussa, sillä matematiikka on sujunut multa aina aivan heittämällä, sen sijaan asioiden ulkoaopettelu on vähän vaikeampaa, ja se vaatii multa paljon aikaa :/ Enköhän mä näillä eväillä löydä pari kirjaa, joilla pääsen vähän lämmittelemään :D -ap
Anatomian ja fysiologian kurssia varten kannattaa ostaa Jan G. Bjålie et al. Anatomia ja fysiologia. Erityisesti fysiologiaan kuten verenkiertoon ja virtsan muodostukseen kannattaa tutustua etukäteen, jos jotain tahtoo jo valmiiksi lukea.
Olisko tämä nyt siis se fiksuin ostos tuolle anatomian ja fysiologian kurssille? http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9526308980 -ap
Jos haluat 'ihmisen anatomia ja fysiologia' kirjan halvalla, laita sähköpostisi niin otetaan yhteyttä.
Ihminen fysiologia ja anatomia, WSOY
anatomia on Se koko koulutuksen vaikein kurssi, minkä melkein kaikki reputtaa muutaman kerran, eli siitä vaan tankkaamaan, varmasti on hyötyä. Kannattaa ehdottomasti ostaa omaksi, sitä tarvitsee koko opiskeluajan ja vielä työelämässä. Maksaa kyllä aika paljon, muistaakseni joku 120€