Vartalon kiinteyttäminen
Olen 25-vuotias normaalipainoinen nainen. Kuitenkin ylimääräistä kropassa on, vaikka painoa ei pituuteen nähden ole paljoa. Vieläkö minulla on toivoa saada kropastani kiinteä ja rasvattomampi? Lähteekö nämä jalkojen ja pyllyn selluliitit pois painon pudottamisen seurauksena? Kokemuksia?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä oletko aiemmin ollut lihavampi.
Raskauden aikana lihoin kyllä. Olen ollut muutaman kilon painavampi muutama vuosi sitten, mutta en silti yli 70kg muuta kuin viimeisilläni raskaana. Ja olen keskiarvoja pidempi nainen.
Ap
Jos olet normaalipainon keskivaiheilla tai siitä alemmas, niin et välttämättä laihduttamalla saa enempää selluliittia pois. Sitä on ihan mallimitoissakin olevilla naisilla. Treenaamalla reisien ja takapuolen lihaksia kunnolla saa eniten hyötyä, tosin sekään ei rasvaa kadota, mutta saattaa saada sileämmän efektin aikaan, kun lihakset rasvan alla kasvavat.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet normaalipainon keskivaiheilla tai siitä alemmas, niin et välttämättä laihduttamalla saa enempää selluliittia pois. Sitä on ihan mallimitoissakin olevilla naisilla. Treenaamalla reisien ja takapuolen lihaksia kunnolla saa eniten hyötyä, tosin sekään ei rasvaa kadota, mutta saattaa saada sileämmän efektin aikaan, kun lihakset rasvan alla kasvavat.
Olen kyllä normaalipainon keskivaiheilla, mutta lihasta on todella vähän painoon nähden. Rasvaa on kyllä reisissä ja mahassa erityisesti.
Ap
Salille ja lenkille. Ruokavalio vaikuttaa 80% ja liikunta 20% eli syö järkevästi terveellistä ruokaa ja liiku. Olin aika rasvaton 27-vuotiaaksi asti kun harrastin aktiivisesti ratsastusta ja hevosen selässä tuli vietettyä 10h viikossa ja parit juoksulenkit päälle vielä ja söin herkkuja hyvin harvoin. Ei ollu rasvaa juuri missään. Nykyään on sitten eri homma kun käyn vaan lenkillä pari kertaa viikossa ja syön vapaammin. En jaksa enää niin välittää parista rasvamakkarasta ja selluliitistä. Pääasia, että olen terve ja pystyn sen 10km juoksemaan.
jos on ylimääräistä rasvaa, se pitää laihduttaa pois. eli ruokavaliota kuntoon ja lisäksi lenkkeilyä, juoksua ym. aerobista. lisäksi haluat kasvattaa lihasta, joten kuntosalille tekemään moninivelliikkeitä. monesti sanotaan, ettei lihasta voi kasvattaa miinuskaloreilla, mutta kyllä sekin on mahdollista, etenkin kun et varmaankaan halua bodarikuntoon.
selluliitti sitten on vähän kinkkisempi juttu, jos siihen on taipumusta, mutta sellukin on rasvaa ja yleinen rasvakudoksen poistuminen eli laihtuminen auttaa jonkin verran.
Riippuu siitä oletko aiemmin ollut lihavampi.