Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun imettää, mistä voi aavistella että oma hormonitoiminta on heräämässä?

Vierailija
05.07.2014 |

Meillä olisi pienellä ikäerolla toiveissa pikkusisarus, imetän vielä 10kk ikäistä vauvelia, ja yksiäkään kuukautisia ei ole vielä ollut. Eli mahdotonta tulla raskaaksi.

Nyt kuitenkin jonkin aikaa ollut monenlaisia oireita, varmaan jo parin kk:n ajan, vaihtelevasti, menkkamaisia särkyjä ja varsinkin paikallistuen oikealle puolen tiettyyn kohtaan mahaa. Siinä tuntuu useimmiten tuntemuksia/särkyä, välillä ollut suht kovaakin, muttei mitenkään tuskallista. Tukka rasvoittuu aivan älyttömästi, tuntuu ettei pesemälläkään sitä saa kunnolla puhtaaksi. Lievää alakuloisuutta ja itkuista oloa ollut myös välillä (samantyyppistä kuin synnytyksen jälkeen oli jonkin aikaa). Iho kukkinut välillä ja aika rasvainen on myös.... Voisiko nämä viitata siihen että hormonitoiminta on heräämässä? Milloinkahan kuukautiset sitten alkaa? Muistaakseni aiemmissa imetyksissä ne on alkaneet vasta kun imetys on kokonaan jäänyt pois.

Kiva jos joku jaksaa vastata :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä :)

Vierailija
2/14 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

muakin kiinnostaisi!

itekin imetän 10 kk ikäistä lasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sä oot se, joka eilen luuli olevansa raskaana ja kävi ultrassa itkemässä.

no muistele nyt mitä se sut ultrannut th sanoi, näkyikö kypsyvää munarakkulaa vai ei?

Vierailija
4/14 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtainen juttu! Imetän 11 kuukautista eikä menkkoja kuulu, mut pari kertaa oon luullu et alkais :/

Vierailija
5/14 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kommentoida sinun oireitasi, mutta itse aavistin hormonitoiminnan heräämisen siitä, että alapääni ei ollut enää niin kuiva. Imettäminen nimittäin oli tehnyt minusta aivan rutikuivan, ja heti kun imettäminen väheni, niin kosteus alkoi palautua. Siitä meni noin 2 kk, ja menkat alkoivat.

Vierailija
6/14 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkovuotoa on jonkin verran ollut, tai on tuntunut jotenkin "liukkaammalta" kuin yleensä kun on veskissä käynyt ja pyyhkäissyt, sellaista kirkasta vuotoa? Ja tosiaankin vaihtelevasti noita kipuiluja mahassa ja nivusissa.

ap

Vierailija
7/14 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi menkat, kun lopetin yöimetyksen eli luovuttiin siitä aamuviiden/-kuuden aikaan olleesta imetyskerrasta. Imetin kuitenkin noin vuoden ikään asti,mutta menkat alkoi pian tämän ns. yöimetyksen lopettamisen jälkeen.Imetätkö sinä öisin?

Vierailija
8/14 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä imetän yölläkin vielä, aamuyöstä kun vauva herää, otan viereen...

ap

Vierailija
9/14 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 22:34"]

Kyllä imetän yölläkin vielä, aamuyöstä kun vauva herää, otan viereen...

ap

[/quote]

Näin minäkin tein :) Mutta ne menkat alkoi tosiaan vasta,kun tämä yösyöttö jäi pois.

Vierailija
10/14 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan samanmoisia tuntemuksia kuin raskauden alussa ja tuntui ns haamupotkuja noin paria viikkoa-kuukautta ennen kuin kuukautiset alkoivat. Myös valkovuotoa alkoi tulla, jota ei sitä ennen ollut näkynyt. Mulla tosin alko jo kun vauva oli 4kk ja edelleen täysimetyksellä. Oisin suonu itelleni pidemmän ajan ilman kuukautisia, vaan minkäs teet.

Vierailija
11/14 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin mahdotonta? Ihan täysin mahdollista tulla raskaaksi.

Vierailija
12/14 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 lisää, että iho kukki myös komeasti..

Vierailija
13/14 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan huomannut mistään... ekan lapsen jälkeen alkoi kuukautiset kun vauva oli 4kk (imetin lasta 13 kk), ja tulin raskaaksikin imetysaikana. Ihan siis tarkoituksella, lapsen täytettyä vuoden. Neuvolassa kehottivat lopettamaan imetyksen kun raskaus oli alkanut, joten sitten lopetin.

Seuraavaa vauvaa imettäessä kuukautiset taisivat alkaa hiukan myöhemmin, ehkä tuossa 5-6 kk synnytyksestä. Mutta ei silloinkaan ollut mitään ennakko-oireita, ja alettuaan ne tulivat ihan säännöllisesti, vaikka taas imetin 13 kk.

Vierailija
14/14 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, juuri tuollaisia raskausoireilta vaikuttavia juttuja minullakin, hetken jo luulinkin että olen raskaana... mutta en ole. Tätä oloa on nyt jatkunut ainakin kuukauden ajan. Ja just ne haamupotkutkin..! Ihan uskomatonta miten sellaistakin voi tuntea vaikkei ole raskaana.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän