Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen luuseri

Vierailija
03.07.2021 |

Olen 19-vuotias nuori ja tunnen itseni täydeksi luuseriksi. Opintoni ovat viivästyneet mielenterveysongelmien ja muun sairastelun takia aika pahasti, ensi keväänä valmistun ammattiin jos hyvä tuuri käy.
Työkokemusta on hyvin vähän ja minusta tuntuu, että olen väärällä alalla. Aion hakea jatko-opintoihin kyllä eri alalle, mutta minusta tuntuu todella luuserimaiselta etten ole vieläkään valmistunut miksikään ja työkokemusta on tosiaan hirmu vähän. Pari hassua harjoittelua ja muutaman kesänä kesätöissä setelillä, ei hyvä tämän ikäiselle.
Tämän lisäksi olen päässyt ihan hirveän huonoon kuntoon fyysisesti ja voin myös henkisesti huonosti, en oikein jaksaisi mitään.
Minusta tuntuu, että olen ongelmajätettä ja yhteiskunnalle vain haitaksi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuollainen itsesääli. Todella ärsyttävää. Sinulla on asiat hyvin. Elä kodittomana pari vuotta ennen kuin alat valittamaan.

Vierailija
2/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nuori jolla on vielä kaikki mahdollisuudet maailmassa! Aloita nyt vaikka helpommasta eli kunnon kohentamisesta. Siitä tulee semmoinen mukava oravanpyörä muuhunkin elämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ryhtynyt sosionomiksi niin sinullakin olisi rahaa

Mutta työttömät ovat niin tyhmiä etteivät tajua miten massia tehdään

Vierailija
4/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että muut ovat tässä iässä jo tehneet hyvin uraa ja päässeet tekemään oikeita töitä vakkaripaikassa ja pärjäävät muutenkin täydellisesti ja itse olen vain täydellinen luuseri, jonka elämällä ei ole mitään suuntaa.

Tiedän, ettei tämä pidä täysin paikkaansa, mutta silti tunnen itseni huonoksi ja arvottomaksi.

Ap

Vierailija
5/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa tuossa iässä vasta haeskelee suuntaansa. eli ei hätää.

👍

Vierailija
6/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen 19-vuotias on juuri kirjoittanut ylioppilaaksi ja vasta pyrkii johonkin opiskelemaan. Hyvällä tuurilla hänellä on muutama kuukausi kesätyökokemusta mansikanpoimimisesta, jäätelönmyynnistä tai siivoamisesta, huonolla tuurilla ei sitäkään.

Joten olet ihan normaali, kaukana luuserista. Pois itsesääli ja ryhdy elämään!

Vierailija
7/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisen näkökulmasta olet vielä nuori eikä mitään syytä tuntea itseään millään tavalla huonoksi. Teet asioita sitä mukaa kuin jaksat. Sinulla lupa olla sellainen kuin olet. Aloita vaikka pienin askelin hoitamaan fyysistä terveyttäsi myös. Silloin henkinenkin puoli kohenee samalla. Nuku pois väsymys ja pidä muutenkin itsestäsi huolta. Kyllä sinä olet yhtä arvokas kuin kaikki muutkin ihmiset.

Vierailija
8/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hae töitä?

Vierailija
9/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut töitä, mutta kokemuksen puutteen takia tipun aina melko nopeasti pois valintaa tehdessä.

Ap

Vierailija
10/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella sinun ikäiselläsi pk-seudulla ei ole vielä mitään työkokemusta, koska kilpailu on niin kovaa.

Vierailija
11/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/12 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se teini-ikä on.