Opettakaa lapsenne olemaan kyselemättä ventovieraiden sukupuolta
Otsikossa oleellinen. Olen neljääkymmentä lähestyvä cis-hetero nainen, näin ajankohtaisin termein ilmaistuna. Lyhyehkö tukka on ja ei-niin-nätti naamataulu. Tämä ilmeisesti kirvoittaa tuntemattomat lapset kyselemään "ootko tyttö vai poika". Tätä tapahtuu jatkuvasti.
Voitteko selventää lapsillenne, ettei sukupuolen tivaaminen vierailta ihmisiltä ole kohteliasta. Ihan koululaisista kyse, ei mistään 4vee taaperoista.
Itsekin tästä ihan syntyperäisenä naisena pahoitan välillä mieleni, voin kuvitella että transihmisistä tuntuu vielä kurjemmalta.
Kommentit (43)
Voit vastata että olet nainen ja että naisillakin voi olla lyhyt tukka.
Eli ei saa kysyä, vaan pitää olettaa ihmisen sukupuoli ulkonäön perusteella. Eikö tuosta olettamisesta nimenomaan haluttu eroon?
En sano ja aikuisena puhun myös itse naisista ja miehistä ja tytöistä ja pojista, se ei tule muuttumaan ikinä.
Kumpaa sukupuolta edustat? Mitä sukupuolta edustat?
Voe vttu näitä määritelmiä! Mä olen cis-kuspää.
Taidat vaan kuvitella. Ei lapset vierailta tollasia kysele.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei saa kysyä, vaan pitää olettaa ihmisen sukupuoli ulkonäön perusteella. Eikö tuosta olettamisesta nimenomaan haluttu eroon?
Miksi sun pitäisi se edes tietää? Tai kenenkään? Etkö osaa jutella ihmisen kanssa ilman että tiedät mitä sukupuolta hän on? Voit opettaa myös lapsillesi, että sitä ei tarvitse kysyä.
Sano lapsille, että olet oikeasti jänis ja poistu paikalta.
Perheessä riittää louskutettavaa.
Miksi ap ei pidä itseään naisen näköisenä, jos kerran on nainen? Kyllä lapset kysyvät aiheesta, jos sitä on tapahtunut enemmän kuin kerran.
Yksi pikkutyttö kysyi multa kerran olenko täti vai tyttö🤭
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö sulle kuvata jotain videomateriaalia todisteeksi? Jos sulta ei kysellä, ei se tarkoita että keltään muulta ei kyseltäisi.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs toi cis nyt tarkoittikaan?
Eikö se tarkoita normaalia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap ei pidä itseään naisen näköisenä, jos kerran on nainen? Kyllä lapset kysyvät aiheesta, jos sitä on tapahtunut enemmän kuin kerran.
Ihan oikeesti täytyy olla perin erikoisen näkönen jos kiinnittää vieraiden lasten huomion. Tai sitten Ap on tavannut erityislapsia, jotka kyselee muutenkin mitä sattuu.
Lapset kyselee ja pohtii. Sillä tavalla maailma kehittyy. Jos ei saa kysellä, niin ei tapahdu kehitystä. Voisit vaikka yrittää vastata.
Vierailija kirjoitti:
Kouluikäiset ainakaan, pienet kyllä voi kysellä ja mun mielestä saavatkin kysellä.
Ihan normaali kysymys. Tieto on valttia.
Minulle yksi lapsi sanoi suoraan "näyttäisit pojalta jos sulla olis lyhyt tukka". Nauroin asialle.
Ne on lapsia! Anna olla.