IS: Arttu on jumissa Pietarissa positiivisen koronatestituloksen takia
– Epävarmuus on ihan hirveä tunne. Kun ei tiedä, milloin pääsee Suomeen. Viikon päästä maanantaina töiden pitäisi alkaa, enkä tiedä, millä maksan pian laskut ja kämpän,Arttu avautuu
Arttu ei tiennyt Venäjän karanteenikäytännöstä ja ajatteli, että hänen saamansa yksi koronarokoteannos suojaisi taudilta jossain määrin.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Siis olisiko se mennyt koronaisena töihin maanantaina, jos olisi päässyt Suomeen? Jee…
Eiku…
Sairaalapotilailla on rajana 3 vk tartunnan toteamisesta siihen että eristys voidaan lopettaa, vaikka testi olisikin vielä positiivinen. Eli Arttu viettää Pietarissa sen 3 viikkoa ellei testi ole aiemmin negatiivinen. Ennen sitä on aivan turha tulla Suomeen tartuttamaan, etenkin kun äijä olisi tosiaan mennyt sairaana töihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olisiko se mennyt koronaisena töihin maanantaina, jos olisi päässyt Suomeen? Jee…
Eiku…
Suomessa olisi saanut mennä, koska on ollut oireeton yli 2 päivää ja karanteenissa ennen sitä 7. Venäjällä pitää olla karanteenissa kunnes negatiivinen PCR (mikä se edes on) ja se saattaa olla positiivinen kuukausia kuulemma.
Ei pidä paikkaansa. Oireettomuudella ei ole merkitystä vaan 3vk positiivisesta testituloksesta pitää odottaa karanteenissa ellei testi käänny ennen sitä negatiiviseksi.
Voi voi arttu pieni, sellaista se elämä on....
Olisko vaan sittenkin kannattanut katsella niitä kisoja omasta telkkarista?
Vierailija kirjoitti:
Arttu olisi voinut vierailla THL:n sivuilla ennen matkaa. Siellä sanottiin selkeästi, ettei Pietariin tule nyt lähteä mutta kun ei äly riitä niin se ei riitä
Ei siinä THL sivuja olisi tarvittu vaan tästä uutisoitiin ihan joka mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö hallituksen nyt kantaa vastuu ja hoitaa mies takaisin Suomeen?
Mun mielestä pitäisi lähettää delegaatio Krista ja Sanna Pietariin viemään Artulle ruokaa, syöttämään se hänelle lusikalla ja pyyhkimään hänen taka-puolensa kun hän ei itse osaa. Ja siihen vielä Kristan luento sote-uudistuksesta pari tuntia päälle.
Sanoisin mielipiteenäni että Sanna pyyhkimässä pärsettä olisi lottovoitto mutta Kristan luento olisi pahin rangaistus ja ihmisoikeusloukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä pitäisi lähettää delegaatio Krista ja Sanna Pietariin viemään Artulle ruokaa, syöttämään se hänelle lusikalla ja pyyhkimään hänen taka-puolensa kun hän ei itse osaa. Ja siihen vielä Kristan luento sote-uudistuksesta pari tuntia päälle.
Sanoisin mielipiteenäni että Sanna pyyhkimässä pärsettä olisi lottovoitto mutta Kristan luento olisi pahin rangaistus ja ihmisoikeusloukkaus.
Älä mollaa Kristaa. Krista on mun idoli.
Nyt Suomi ambulanssilentoa kehiin, hakeehan Haavisto ISIS taisteilijoitakin koneellaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä mollaa Kristaa. Krista on mun idoli.
Krista on satutäti, Kyllitätikin jää hopealle.
Oikeastaan Krista olis mitä parhain pikkukakkosen tätinä.
Ikävä juttu, mutta joskus asiat selviää näin kantapään kautta.
Tämä on ehkä hyvä varoitus kaikille ulkomaan reissua suunnitteleville, että kannattaa oikeasti selvittää käytännöt mieluummin ennen matkaa kuin vasta paikan päällä silloin kun vahinko on jo tapahtunut. Suomessa mennään Suomen säännöillä ja muualla ko. maan säännöillä, muulloinkin kuin korona-aikana.
Hämmentävää, että Arttu on kuitenkin jo yli 40v mies eikä enää mikään teinipoika, joka voisi vedota ymmärtämättömyyteen ja kokemattomuuteen...
Vierailija kirjoitti:
Tää on tyttö hallituksen vika
Arttu lienee mies.
Nämä peterit ja artut ovat kaikki keksittyjä. Nykyään media tekaisee tarinoita, joissa on olevinaan moraalinen opetus.
Arttu voi vaan ihan rauhassa pelata siellä sitä toista suosikipeliä, taskubiljardia.
Vierailija kirjoitti:
Ei h e l v e t t i kun nää futisfanit on tyhmiä. Onkohan toikin saanut pallosta päähän joskus?
No ylipäätään urheilua kovin fanaattisesti fanittavat ovat harvoin niitä penaalin aivan terävimpiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tästä opimme? Jos sairastuu Venäjällä, kannattaa tulla kipinkapin kotiin, ja vasta kotimaassa koronatestiin. Ja kotona tiukasti eristyksiin.
Ai opit sen, että kannattaa matkustaa koronapositiivisena Suomeen ja tartuttaa korona siinä matkalla ties kuinka moneen?
Vierailija kirjoitti:
Arttu olisi voinut vierailla THL:n sivuilla ennen matkaa. Siellä sanottiin selkeästi, ettei Pietariin tule nyt lähteä mutta kun ei äly riitä niin se ei riitä
Se oli vain suositus. Monet ihmiset matkustavat pandemiasta huolimatta, jos hallitus ei kiellä matkustamista ja laita rajaa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riski oli tiedossa ja riski otettiin. Aina ei voi voittaa. Ei heru sympatiaa, sairastakoon koronan siellä eikä levittämässä sitä Suomessa.
Sehän on jo sairastanut sen, joten nyt olisi aika tulla kotiin, mutta kun ei pääse.
Niin? Maassa maan tavalla! Jos korona aikaan lähtee ulkomaille, niin on ihan omaa tyhmyyttä jos ei selvitä seuraamuksia mitä on edessä jos saa tartunnan. Jos ihan itse tekee kaikesta huolimatta päätöksen lähteä, ottaa sitten ihan itse myös ne seuraamukset vastaan mukisematta.
Aivan oikein.
Miksi lähti?