Kaupan alalla puhuu ikälisästä -> työsopimus lakkaa!
Olin kaupassa (K-market, oma kauppias) töissä lukion jälkeen. Päätin jäädä sinne opiskelun sijaan kun sain täydet tunnit vaikka sopimus oli vajaa ja työyhteisö ihan mukava. Aikaa kului ja tuli ensimmäisten ikälisien aika joista puhuinkin kauppiaalle. Mitä tapahtui? Heti seuraavassa työvuorolistassa oli tunnit karsittu minimiin, parin viikon päästä tuli vuokratyöyhtiön kautta uudet duunarit ja reilussa kolmessa kuukaudessa minua kytättiin niin että kahden varoituksen avulla saatiin sopimus purettua. Muuten ei ole tullut mitään sanomista työnteostani, vaan molemmat varoitukset annettiin noiden 10 viikon aikana. Että kannattaa varoa miten sanansa valitsee työpaikalla tai saattaa käydä näin.
Kommentit (5)
Jaa. Minulla ainakin on täydet ikälisät vaikka en vielä ole niin kauan ollut töissäkään. Että ei se kaikkialla tuollaista ole.
Vaikea miettiä että mitä varoituksen aihetta keksisi esim. omasta työstäni, pidän huolen että kaikki hommat hoituvat tiptop. Toki jos ko. kauppias on ollut joku sekopää niin keksiihän se vaikka mitä.
Yhteys liittoon kannattaa ja mahdollisimman pian!
Noissa kauppiaissahan on vaikka millaista tallaajaa. Tapailin aikanaan entistä K-kauppiasta, jolla oli tapailun aikaan francise-lisenssi. Kuulin muutamia työntekijöiden kanssa käytyjä puheluita, ja ne olivat aika iso syy tapailun loppumiseen. Tuli aika kaksinaamainen kuva kaverista, joka kestitti minua, mutta kiersi työehtosopimusta ja jopa työlainsäädäntöä työntekijöidensä kanssa.
Kun yksi kauppias on täys mulkku, niin sinä kätevästi yleistät sen koko kaupanalaa koskevaksi.
Jaahas... Kuulutko PAMiin?