Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ja poikaystävälläni on sama sukunimi ja ollaan muuttamassa yhteen

Vierailija
03.07.2021 |

Tuleeko siis postiluukkuun molempien sukunimet (Lehto Lehto) vai yksi nimi? Emme siis ole naimisissa?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: Siihen tulee vain yksi Lehto. Ei ole järkeä laittaa sitä kahta kertaa, vaikka joku voisi vaatia kaksi, jolloin siihen ehkä tulisi kaksi.

Vierailija
42/49 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulle on tärkeää, että teidän rappukäytävässä käveleville ihmisille tulee selväksi, että olette avoliitossa ettekä avioliitossa?

Entäs jos kyseessä ei olisi avopari, vaan kämppikset? Eikö avoparin tulot vaikuta ainakin opiskelijoilla saatuihin tukiin? Joten silloin voisi haluta korostaa, että ei ole pariskunta, vaan nimenomaan kämppiksiä myös erittelemällä postin.

Posti eritellään sen mukaan mitä kirjeen päällä lukee. Postiluukku on vain yhdenlainen lajittelulokero matkalla. Ei Kelaa kiinnosta millaisissa erissä posti matkalla kulkee. Ei se luukku erittele posteja yhtään paremmin, vaikka siihen kirjoittaisi koko nimensä ja syntymäaikansa. Jos haluaa erotella, niin sitten laittaa omat postilaatikot molemmille. Mutta Kelaa ei takuulla kiinnosta.

Itse asiassa osoite on ainoa olennainen, nimi ovessa vaan helpottaa varmistamaan jos on vaikka epäselvästi kirjoitettu osoite tai kaveri tulee kylään. Eräänlainen virheentarkastus siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim A.Lehto & B.Lehto . 

Tai julista miehes narsistiksi  muuten vaan.

Vierailija
44/49 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veikkaus on, että listaan tulee Lehto yhden kerran. Huoltoyhtiö tekee nimilistan muuttoilmoituksen perusteella, eivätkä he tiedä parisuhdestatustanne. Halutessanne voitte varmaan pyytää molempien sukunimet oveen mutta en tiedä onko sillä mitään väliä. Se on lähinnä ystäviänne varten, että osaavat tulla oikealle ovelle.

Vierailija
45/49 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma veikkaus on, että listaan tulee Lehto yhden kerran. Huoltoyhtiö tekee nimilistan muuttoilmoituksen perusteella, eivätkä he tiedä parisuhdestatustanne. Halutessanne voitte varmaan pyytää molempien sukunimet oveen mutta en tiedä onko sillä mitään väliä. Se on lähinnä ystäviänne varten, että osaavat tulla oikealle ovelle.

Kun mä oon muuttanut, huoltoyhtiölle on pitänyt itse ilmoittaa mitä oveen kirjoitetaan. En tiedä mitä kaikkea suostuisivat kirjoittamaan, jos pyytää.

Vierailija
46/49 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran vain.

Postissa postin lajittelijat eivät tiedä mikä teidän suhde taustamme on, heitä vain kiinnostaa asuuko siinä osoitteessa a ja b Lehto. Postinjakajaa taas kiinnostaa ainoastaan asuuko siellä ketään lehtoa.

Vierailija
47/49 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin muuten, mä asuin veljeni kanssa vierekkäisissä asunnoissa, ja meillä luki ovissa A. Virtanen ja B. Virtanen. Mutta ei teille mitään etunimikirjaimia tarvitse. 

Parempi PA Virtanen. Perseaukinen. 

Vierailija
48/49 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siihen voisi kirjoittaa Lehdot?

Tuo pitää sitten lausua ranskalaisittain, tyyliin "lödoo". :D

Vierailija
49/49 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on huoltomies ja tietysti myös laittaa nimiä oviin.

Hän saa listan asunnossa asuvista henkilöistä ja sen perusteella laittaa nimet oviin.

Eli ap:n tapauksessa laitetaan vain Lehto, huoltomies ei tiedä oletteko sisaruksia, aviopari vai avopari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä