Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua ravintolaseurueessa vastarannan kiiskit ja asioista vaikeita tekevät ihmiset?

Vierailija
03.07.2021 |

Kun esimerkiksi mennään porukalla pihviravintolaan, tämän yhden tekeekin mieli kalaa. Tai kalaravintolassa pihviä. Ja silloin kun ravintolaa on yhdessä valittu, tämä yksi on ollut tuppisuuna.
Ja sitten ne, jotka tilauksia tehdessä koko muun pyötäseurueen odottaessa haastattelevat tarjoilijaa joka ikisestä yksityiskohdasta tyyliin sopiiko tämä ja tämä viini tämän lisukekastikkeen kanssa, onko liha kotimaista ja tarjoillaanko ne valkosipuliperunat erikseen ja pihvin alla jne.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia voi elämässä ärsyttää, mutta mitä sitten. Sellaista elämä on. Vaikeiden asioitten ja ihmisten kanssa on opittava tulemaan toimeen.

Vierailija
2/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut leimattiin kitiseväksi vastarinnankiiskeksi, kun kehtasin kahden viikon reissulla kerran ehdottaa että mentäisiinkö minun ehdottamaani ravintolaan ja minun ehdottamaani aikaan.  Muina päivinä mentiin täysin muiden pillin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai niitä suunnitelmia yhden ihmisen takia muuteta. En edes noteerais tuollaista vaan tilaisin sen pihvini. 

Vierailija
4/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Jo heti istumapaikan valinta on vaikeaa. Aurinko paistaa suoraan silmiin, on varjo. Pöytä likainen, eikö niitä pyyhitä koskaan jne jne.

Sinne on menty nauttimaan, ei kitisemään.

Vierailija
5/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nää elämäntapa ruokarajoitteiset jotka on millon milläkin keto-vhh- ananas kuurilla. Ja ei voi syödä sitä eikä tätä ja gluteenia ei saa olla vaikka ei olisi edes mitään allergiaa ja sairautta.

Mutta siksi vältän tyhmiä ihmisiä, valitsen seurani.

Vierailija
6/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ärsyttää tuo venkoilu ruuan kanssa ja se että kaikki on koko ajan huonosti. Alkaa hävettää kun kovaäänisesti valitetaan siivouksen tasosta tai sitten itsestäänselvyyksistä. Eikö vain voi avata suuta siinä vaiheessa kun tehdään suunnitelmia? Mä en syö chiliä, kun mun maha ei sitä kestä. Jos kaverit haluaa kiinalaiseen, niin muistutan etukäteen että mennään sellaiseen paikkaan missä saa myös niitä chilittömiä. Ikinä ei ole ollut ongelmaa.

Se ei haittaa jos joku haastattelee tarjoilijaa, paitsi jos koko ruokalistalta käydään ainesosa ainesosalta läpi.

Vierailija
7/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ärsytä. Nappaan vaan ruotelista kiinni ja tirvasen lärviin.

Vierailija
8/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut leimattiin kitiseväksi vastarinnankiiskeksi, kun kehtasin kahden viikon reissulla kerran ehdottaa että mentäisiinkö minun ehdottamaani ravintolaan ja minun ehdottamaani aikaan.  Muina päivinä mentiin täysin muiden pillin mukaan.

Lisätään vielä että aiheutin ongelmia jatkuvasti myös vastarannankiiskeilevillä ruokavalinnoillani:

(minä): "ottaisin tuon kala-annoksen perunoilla ja saalatilla, kiitos"

(muut): "ai MIKS?? Mikset sä ota tota???"

Vierailija
9/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, nää elämäntapa ruokarajoitteiset jotka on millon milläkin keto-vhh- ananas kuurilla. Ja ei voi syödä sitä eikä tätä ja gluteenia ei saa olla vaikka ei olisi edes mitään allergiaa ja sairautta.

No mitä tuolla on väliä, jos menette ravintolaan syömään? Siis miten jonku toisen tilaukset voivat vaikuttaa noin paljon? Jokainen tilaa sitä mitä haluaa ja saa. 

Vierailija
10/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne annokset, myös se kala-annos listalla ole sen takia että niitä voi tilata vai meinaatko että ihan koristeena ne menussa on pihviravintolassakaan? Vaikka ravintola oniin yhdessä valittu, ei kaikkien tarvitse tilata sitä pihviä jos ei sellaista tee mieli tms? Joten ei, en kiinnitä tuollaiseen edes sen enempää huomiota.

Vierailija
11/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Veikkaan että pitää valita sopivat ihmiset seurueeseen, jotka tuntee, ettei yksi horise tarjoilijan kanssa loppuiltaa. Joskus kiisken vastalause voi olla totta. On viisainta valita pihvipaikka tai muu, joten hän menee itsekseen sinne toiseen.

Vierailija
12/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Se johtuu siitä, etten ole koskaan ollut mukana ravintolaseurueessa.

Vierailija
13/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne annokset, myös se kala-annos listalla ole sen takia että niitä voi tilata vai meinaatko että ihan koristeena ne menussa on pihviravintolassakaan? Vaikka ravintola oniin yhdessä valittu, ei kaikkien tarvitse tilata sitä pihviä jos ei sellaista tee mieli tms? Joten ei, en kiinnitä tuollaiseen edes sen enempää huomiota.

Niin en minäkään tuota ymmärrä mikä on ongelma, jos sitä kalaa on listalla. Eri asia, jos yritetään käännyttää koko porukka pihviravintolan sijaan kalaravintolaan. 

Ei minua ainakaan kiinnosta mitä muut tilaavat vaan jokainen tilaa mitä haluaa. 

Vierailija
14/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastarinnankiiskeistä ja asioiden vaikeuttamisesta ärsyyntyy eniten se porukka, joka ei kuuntele koskaan muita ihmisiä valintoja tehdessään vaan olettaa että aina mennään heidän tahtonsa mukaan.

Vierailija
15/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin en minäkään tuota ymmärrä mikä on ongelma, jos sitä kalaa on listalla. Eri asia, jos yritetään käännyttää koko porukka pihviravintolan sijaan kalaravintolaan. 

Niinpä, en minäkään. Silti sitä piti silmät suurina muiden äimistellä.

T: se kalaa tilannut

Vierailija
16/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laskun jakaminen alkaa naisten kesken...

Vierailija
17/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas kuulostaa erikoiselta valkata ystäväpiiri heidän syömistensä takia. Ei ole kyllä koskaan haitannut kenenkään erikoisruokavaliot ja kaikenmaailman dieetit. 

Ystäviä voi tavata muuallakin kuin ravintoloissa. 

Vierailija
18/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti fiksu pihviporukka osaisi oma-aloitteisesti ehdottaa välillä myös kalaravintolaa, jos porukassa olisi yksi joka haluaisi syödä nimenomaan kalaa, ilman uhriutumista ja minkäänlaisen numeron tekemistä asiasta.

Vierailija
19/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämmästyttää miten kiiski sanan taivuttaminen on vaikeaa.

Kiiski, kiisken, kiiskeä.

Kiisket, kiiskien, kiiskiä.

Vierailija
20/28 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti fiksu pihviporukka osaisi oma-aloitteisesti ehdottaa välillä myös kalaravintolaa, jos porukassa olisi yksi joka haluaisi syödä nimenomaan kalaa, ilman uhriutumista ja minkäänlaisen numeron tekemistä asiasta.

No ajattelin tilannetta, että ollaan jo sovittu mennä sinne pihviravintolaan, kuten aloituksessa ilmaistaan. Sama tilanne, jos ollaan sovittu mennä kalaravintolaan, ei sitä ravintola vaihdeta, jos yhdellä alkaakin tehdä mieli pihviä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän