Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millainen on hyvä kassatyöntekijä?

Vierailija
04.07.2014 |

Kertokaapas! :) Haluan kuulla asiakkaan näkökulman. Olen kesätöissä isossa automarketissa ja olisi kiva tietää, millainen asiakaspalvelija on hyvä ja millaisia juttuja pitäisi välttää. Perusasiat nyt toki hallussa. :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 23:57"]Eipä ole kohta enää kassoja. Automaattikassat syrjäyttävät nämä 5 vuoden kuluessa ja ollaan pian työttömiä. T: kassa itsekin

[/quote]

no ei haittaa enää viiden vuoden päästä, kun Tää työ ei ole onneks mulle mikään koko elämän ammatti :)

-ap

Vierailija
2/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtii, on ripeä, sanoo selkeästi hinnan ja kiittää - ei siinä ihmeellisiä asioita tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyilee ja on asiallinen

Vierailija
4/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatteko keskustella myyjän kanssa? Onko kiva jos myyjä kehuu jotain ostamaanne tuotetta, kuten vaikka kirjaa? En nyt tarkoita mitään mielistelyä jokaiselle asiakkaalle, vaan jos aidosti pitää kirjasta.

Vierailija
5/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 23:01"]

Haluatteko keskustella myyjän kanssa? Onko kiva jos myyjä kehuu jotain ostamaanne tuotetta, kuten vaikka kirjaa? En nyt tarkoita mitään mielistelyä jokaiselle asiakkaalle, vaan jos aidosti pitää kirjasta.

[/quote]

En todellakaan mitään noista. Tulee tosi vaivaantunut olo. 

Vierailija
6/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan ostoksia ei saa koskaan kommentoida!

t. myyjänä 10 vuotta ollut

Vierailija
7/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella epämiellyttävää, jos myyjä kommentoi ostoksia :D

Vierailija
8/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 23:05"]Asiakkaan ostoksia ei saa koskaan kommentoida!

[/quote]

ai eikö sanomalla, että oon lukenut tuon saman kirjan ja Se oli hyvä yms?

Vierailija
9/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin saa arvostella asiakkaidensa ostoksia ilman että hän kysyy siitä mielipidettä. Monessa pienemmässä paikassa jossa asiakkaat ovat tuttuja, tiedät mitenkä toimit kenenkäkin kanssa. Jotkut asiakkaat ilahtuvat jos vaikka juurikin kirjaa kehut mutta se ei päde kaikkiin ja isommilla ketjuilla yleensä tiukat säännöt kuinka palvellaanw

Vierailija
10/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka siirtää sivuun esim. jugurttipurkit ja tuoreyrtit sekä salaatit eikä päästä niitä pakkausalueelle miten vaan maitotölkkien lytättäväksi.

Vierailija
11/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2014 klo 23:05"]Asiakkaan ostoksia ei saa koskaan kommentoida!

[/quote]

ai eikö sanomalla, että oon lukenut tuon saman kirjan ja Se oli hyvä yms?

[/quote]Ei, sinun tehtäväsi on olla niin kuin et huomaisikaan mitä asiakas ostaa, hienotunteisuutta peliin! Olet kassatyöntekijä, joten kun kohtaat asiakkaan, tämä on ostopäätöksensä jo tehnyt. Myyntipuheet hoidetaan kentällä, vaikka marketeista ei tällaista erikoispalvelua tavallisesti saa. Siksi onkin erikoismyymälät. sama

Vierailija
12/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei :) pitää olla positiivinen, aidosti hymyilevä ja iloinen, empaattinen ja reipas. Myös auttamishalua pitää olla.

Vierailija
13/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea, ei tumpeloi sen koneen kanssa, on hiljaa ja tekee työnsä.

Vierailija
14/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa ei saa koskaan kommentoida asiakkaan ostoksia ellei asiakas aloita keskustelua. (Tästä on muistutettu kassan myyjiä meidän ketjussa monta kertaa.)

Mikäli asiakas itse aloittaa keskustelun ostoksistaan esim "Löysin noin edullisen mekon ja oon tosi iloinen" niin silloin asiaa voi kommentoida. Ei muuten.

Kassan pitää olla ystävällinen ja asiallinen. Se riittää.

Vierailija
15/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan yksi kesätyttö kommentoi mun ostoksiani kysymällä iloisesti että "Ai tortilloja meinaat syödä tänään?". Kyllä ärsytti, mitähän olisi sanonut jos olisin ostanut vaikka kortsuja... :p

Vierailija
16/18 |
04.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kohta enää kassoja. Automaattikassat syrjäyttävät nämä 5 vuoden kuluessa ja ollaan pian työttömiä. T: kassa itsekin

Vierailija
17/18 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihnalla makaronia, jauhelihaa, munia ja maitoa "ai sitä meinataan makaronilaatikkoa tehdä! Se onkin myös mun lempiruoka!"

...kirja "voi juku, luin itse tän just ja oli kyllä ihana!"

...tamponeja "vai että sellanen aika kuukaudesta, heh. Ootko muuten koskaan kokeillu tätä vähän isompaa mallia tai pirkan tamponeja? Ne on mun mielestä paljon parempia ja imukykysempiä kun nää ob:t!"

...kaljaa "sitä ollaan viihteelle lähdössä?"

...kondomeja "jaahas, villi ilta tulossa?"

...protskupatukoita ja ateriakorvikkeita "ootko laihiksella? Maistuukos nää oikeesti hyviltä? Mä oon monta kertaa halunnu kokeilla mutta en oo sitten koskaan saanu aikaseks."

Jos nyt kuitenkin vain pitäisit suusi kiinni ja tekisit työsi? Piippaat tuotteet ja sillä selvä. Tervehdit, kiität, sanot moikat, kerrot loppusumman, jne, mutta älä pliis kommentoi asiakkaiden ostoksia elleivät he sitä itse aloita. Ja siinäkin tapauksessa vain myötäile asiakasta 'joo oon kanssa huomannu että cosmo on parantunu viimesen vuoden aikana!' vaikket sitä mieltä välttämättä itse olisikaan.

Vierailija
18/18 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä työntekijä tekee työnsä hyvin. Eli on nopea ja tehokas ja ei tee virheitä ja on tietenkin hiljaa. Hymy plussaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi