Onko muita kesäkuisia (-05) jotka ei vielä kävele?
Meidän neiti täytti 21. kesäkuuta 1-vuoden mutta ei vielä kävele. Hän ei ole ottanut vielä yhtään askelta ilman tukea. Oon jo kyllästynyt uteluihin, että " joko teidän tyttö kävelee? Eikö VIELÄKÄÄN?" . Onko harvinaista että lapsi ei 1v.2kk kävele lainkaan vaan konttaa pelkästään? Tyttö nousee kyllä keskeltä lattiaa seisomaan (siis ilman tukea) mutta ei suostu ottamaan yhtään askelta. Onko muita?
Kommentit (5)
aio vielä kävellä ilmeisesti pitkiin aikoihin. Seisoo kyllä ilman tukea huomaamattaan, ottaa tukea vasten askeleita mutta konttaa vauhdikkaasti. Meillä esikoinenkin rupesi kävelemään vasta 1 v 3 kk iässä, enkä usko kakkosen ainakaan ennen tuota ikää käppäilevän. Ihmiset kyselevät, eivätkä tarkoita pahaa. Ainoastaan minun äitini on rasittava kun jatkuvasti ihmettelee miksei vauva kävele. Mikä kiire sillä on, se ehtii kävellä vielä yli 90 vuotta ottaen huomioon sukuni pitkäikäiset naiset ;)
Minusta se on söpö kontatessaan mutta ulkona tietysti housut kuluvat ja vaatteet täynnä hiekkaa kun tyttö ryömii ja konttaa hiekkalaatikossa.
Mulla on jo leikki-ikäinen, mutta konttaili ja kiipeili sohvia pitkin reippaasti. Kävely puuttui. Lähti sitten kävelemään n. 1 v. 4 kk. Äidin mielestä " täysin harjoittelematta" oivalsi jalkansa ja lähti yhtenä päivänä kävelemään..
Jos ei 1 v 6-7-kk ota askeltakaan veisin lapsen lastenlääkärille. Tämäkin olisi oman mielen rauhoittamiseksi. Toiset kävelevät, toiset puhuvat ensin jne.
...mutta ajattelin vastata, koska minäkin olin tosi kyllästynyt niinhin
kysymyksiin; Joko kävelee ?
Tyttömme siis lähti kävelemään 1v 7kk ikäisenä.
Nyt syyskuussa 2 v täyttävä tyttö siis lähti kävelemään
myöhään.
Mutta kaikki aikanaan, tyttö on ollut aina varovainen liikkuja joka
suhteessä. 1,5-vuotis neuvolassakaan ei onneksi hätäilty kävelyn
suhteen.
Nyt neiti kävelee ja juoksee niinkuin muutkin.
Joten odotelkaa kaikessa rauhassa.
Meidän toukokuussa (05.05.05) syntynyt poika lähti kävelemään pari viikoa sitten kunnolla ja vieläkin konttaa suurimaan osan ajasta. Ekat askeleet otettiin heinäkuun lopussa, kun ikää oli pari päivää vajaat 1v3kk ja samaan aikaan noustiin seisomaan itse ilman tukea. Poika on ollut hidas lähtemaan liikeelle. Jokainen omaa tahtia lähtee kävelemään.
Mutta tiedän miten rasittavia on " joko se kävelee" kysymykset ja samaanhengenvetoon " meidän janipetteri se käveli 10kk iässä" hohhoijakkaa. Toinen vakio on kun " lohdutetaan" kyllä se siitä sitten. Varsinkin kun olen juuri sanonut, ettei minua vaivaa pojan kävelemättömyys, vaan rauhassa omaa tahtia saa opetella.
Tsemppiä, kyllä teidän tyttö lähtee kävelemään, kun aika on kypsä
Mareilaa+Poika 1v