Sopiiko Marimekon mekot pullealle (koko 44)
Siinäpä kysymys. En ole koskaan edes kokeillut ja nyt teksti mieli tilata. Mietin vasn näytänkö joltain tanttateltalta ?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti näyttää tantalta, vaikka olisi kokoa 34.
Laiha ja hoikka ihmien ei näytä missään vaatteessa tantalta.
Tuon on vain niiden olettamus, joilla ei ole varaa ostaaa Marimekon tuotteita.
Eniten varaa ostaa kalliita vaatteitta on keski-ikäisillä, suhteellisen hyvää palkkaa saavilla naisilla.
Siksi Marimekon tuotteet, mutta erityisesti vain Marimekon mekot on liitetty yli 40 vuotiasiin ja muka tätimäisiin naisiin.
Johtuu siitä, että nuoremmat naiset eivät ole vielä uransa huipulla eivätkä niin hyväpalkkaisia, että he pystyisivät ostamaan mm. työvaatteiksi useita eri kuvioisia Marimekon vaatteita.
Tietyt tyhmät, ne kaikkein typerimmät naiset tälläkin palstalla, pitävät joa 40 vuotiaita naisia täteinä.
Mitä se nyt se täti-ihminen sitten loppujen lopuksi tarkoittakaan, sitä en täysi tiedä.
Ja lopuksi, vain ne ostavat brändi vaatteita, joilla on rahaa ostaa nyt.
Muut voivat vain todeta että; "Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista" !
Älä höpötä. Olen 47 v, ansaitsen hyvin enkä suurin surminkaan pistäisi Marimekkoa päälleni ainakaan työvaatteeksi. Katso nyt näitä: https://www.marimekko.com/fi_fi/catalogsearch/result/?q=Mekko
Oikeasti! Siellä on ehkä kaksi mekkoa, joissa kehtaisin näyttäytyä ihmisten ilmoilla.Niinpä, ja noi kuvat on vielä tehty niin edustaviksi kuin suinkin. Silti suurin osa näyttää kirjavalta perunasäkiltä.
Öö, et sitten oo sattunu huomaamaan, että tuollaisia mekkoja on tällä hetkellä JOKA merkillä.
Marimekko on ajan hermolla ja ketuttaa kuin pientä oravaa, etten tajunnut ostaa niiden osakkeita 2017 samalla kun ostin niiden ensimmäisen silkkipaidan.
Marimekon paska kankaat eivät sovi mihinkään tai kenellekään.
Eihän niitä oikein muilla edes näy.
Kokeilemaan vaan. Sillä se selviää, että tykkäätkö sinä. Ja vain sillä on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti näyttää tantalta, vaikka olisi kokoa 34.
Ei näytä. Mulla koon 34 Marimekon silkkipaitaa ja -tunikaa eikä tod.näytä säkiltä. Mutta vaikea sanoa koosta 44
Pistähän linkkiä. En muista nähneeni Marimekon myymälässä mitään, joka imartelisi kenenkään vartalomallia. Kuvioista tykkään kyllä, mutta vain verhoina tai pöytäliinana mökillä.
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000006400115.html
Ohisalolla varsinkin paljon Marimekkoa. Kokoa n.34/36, joten tiedän, mitkä menevät/sopivat itselleni.
Riippuu minkä mallinen olet. Minulla on paksut käsivarret, isot rinnat ja vähän tukalan tuntoisia ovat 44-kokoiset Marimakon vaatteet. Vyötäröni ja lantioni ovat suhteessa kapeampia. Mielestäni Marimekon mekot sopivat parhaiten pienirintaisille.
No itse olen Marimekon vaatteissa kokoa 32-34 / XXS-XS, lyhyt ja tyttömäinen 35-vuotias nainen, joka käyttää Marimekon vaatteita muiden merkkien joukossa. On olemassa Marimekon vaatteita, jotka eivät istu minulle, koska ovat liian suuria, roikkuvia, tiukkoja tai vain väärän mallisia.
Tänään olen pukeutunut A-linjaiseen Kaarna-mekkoon, jonka ostin kesäalesta ehkä vuonna 2008 tai 2009 ollessani siis noin 12 vuotta nykyistä nuorempi. Olkaimia piti lyhentää. Nyt se on eniten käyttämäni kesämekko, joka on edelleen erittäin hyvässä kunnossa.
Omistan myös Peretta Orkanen -mekon, Peretta Räsymatto -mekon ja nettikirpparilta olen ostanut Keinuva-mekon. Harmaa ja kuvioitu Keinuva on hirveä teltta, jos sen pukee sellaisenaan. Käytän sen kanssa second hand -liikkeestä ostettua vaaleanpunaista leveää vyötä. Se saa aikaan vyötärön ja siron vaikutelman. Toimii.
Peretta-mekot ovat minimittaisia ja toimivat kevyinä mekkoina juhlatilanteessa ohuiden sukkahousujen, korujen, korkokenkien ja pikkulaukun kanssa. Arkena käytän niitä ennemmin tunikatyyppisesti tyköistuvien farkkujen ja selkärepun tai olkalaukun kanssa. Sopivat omalle vartalotyypilleni ja ovat lyhyytensä vuoksi siroja ilman vyötäkin. Siihen malliin vyö taas ei ainakaan omalle vartalolleni sovi.
Sitten minulla on tummansininen Ilma pallo -paita ja mustapohjainen 1980-luvun kukkapusero, jonka olen saanut second hand -lahjana. Nämä ovat arkikäytössä. Lukioikäisenä käytin Urbaani-olkalaukkua ja nykyään minulla on pieni Ebba-laukku kaikissa tilanteissa, joissa en tarvitse mukaan muuta kuin kotiavaimet ja puhelimen.
Marimekko on kehittynyt aiemmista vuosista kohti linjaa, jossa samat vaatteet sopivat useisiin eri tilaisuuksiin esim. asusteita vaihtamalla.
Valitettavasti en osaa ap:n kysymykseen vastata ihan täsmällisesti. Verkkokaupassa on korkea kuluttajansuoja ja epäsopivat vaatteet voi palauttaa tai vaihtaa. Lisäksi Marimekon vaatteista on verkkokaupassa moniin muihin verkkokauppoihin verrattuna hyvät kokotiedot. Kaikki kuitenkin riippuu ap:n omista mitoista, vartalon mallista ja mieltymyksistä. Vaikea on sanoa tämän palstan kautta, että jollekin toiselle kirjoittajalle joku tietty Marimekon malli ehdottomasti käy / ei käy.
Ehdotan aloittajaa vierailemaan Wolf&Badgerin verkkokaupassa. Siellä on kivoja mekkoja eri merkeiltä ja jos Marimekon hinta ei hirvitä niin ei näidenkään.
Pistähän linkkiä. En muista nähneeni Marimekon myymälässä mitään, joka imartelisi kenenkään vartalomallia. Kuvioista tykkään kyllä, mutta vain verhoina tai pöytäliinana mökillä.