Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun maksamaan vuokrani jatkuvasti myöhässä.

Vierailija
02.07.2021 |

Valmistuin vähän aikaa sitten ja nyt olen alkanut saamaan työttömyysetuutta. Vuokranmaksupäiväni on kuun alussa ja työttömyysetuus maksetaan neljän viikon välein takautuvasti vasta kuun lopussa. Eli joudun jatkuvasti maksamaan vuokrani myöhässä. Miten muut ovat ratkaisseet asian?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se neljän viikon jaksoissa hivuttaa joka kuukausi vähän aiempaan sitä maksupäivää, eli tasoittuu. Maksat vain joka työkkäristä sen vuokran.

Vierailija
42/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, oletko hakenut toimeentulotukea uudestaan kelasta? Itse saan sitä asumistuen ja työttömyysturva päälle muutaman kympin.

Käsittääkseni kunnalta haettava toimeentulotuki auttaa joskus myös rästivuokrien kanssa.

Ei mulla ole vuokrarästejä vaan ongelma on, että työttömyysetuus maksetaan takautuvasti!

Jos maksat vuokran myöhässä, niin rästissähän se on.

Sun on myös mahdollisuus hakea tt-tukea, joka kuitataan tuosta tulossa olevasta työttömyystuesta, laita kelalle selvitys asiasta.

Tai sit maksat vaan kuun vaihteessa tän ja ensi kuun vuokran.

No enhän mä itse halua, että tuet maksetaan kuun lopussa. Sain toimeentulotukea ennen työttömyysturvaa. Toimeentulotuki tuli kuun alussa ja maksoin vuokran ajallaan. En ymmärrä pointtiasi. Mun pienet tuet ei millään riitä päällekkäisiin vuokriin ellen lopeta syömisen..

Mihin päällekkäisiin vuokriin? Jos olet tältä kuulta vuokran maksanut, eihän sinun ennen elokuuta tarvitse mitään maksaa. Elokuun vuokran maksat tietysti niistä tämän kuun lopussa tulevista tuista. Ei ole vaikeaa. 

Sinä et selkeästi tajua miten tukia maksetaan.

Erinomaisesti tajuan. Elänhän niillä itsekin. Joka kuukausi tulee rahaa sen verran, että saan vuokran ja muut pakolliset kulut maksettua. Vastaa toki kysymykseeni niin yritän auttaa sinua maksujärjestelyjen kanssa. 

Mistä mä olisin tämän kuun vuokran maksanut kun kuun alussa tuleva asumistuki ei riitä alkuunkaan vuokraan ja muutenkin käytän ne rahat ruokaan.

Siitä toimeentulotuesta, jolla kerroit vuokran hoitaneesi. Etkö enää edes muista omaa satuasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, oletko hakenut toimeentulotukea uudestaan kelasta? Itse saan sitä asumistuen ja työttömyysturva päälle muutaman kympin.

Käsittääkseni kunnalta haettava toimeentulotuki auttaa joskus myös rästivuokrien kanssa.

Ei mulla ole vuokrarästejä vaan ongelma on, että työttömyysetuus maksetaan takautuvasti!

Sun on myös mahdollisuus hakea tt-tukea, joka kuitataan tuosta tulossa olevasta työttömyystuesta, laita kelalle selvitys asiasta.

No enhän mä itse halua, että tuet maksetaan kuun lopussa. Sain toimeentulotukea ennen työttömyysturvaa. Toimeentulotuki tuli kuun alussa ja maksoin vuokran ajallaan. En ymmärrä pointtiasi. Mun pienet tuet ei millään riitä päällekkäisiin vuokriin ellen lopeta syömisen..

Mihin päällekkäisiin vuokriin? Jos olet tältä kuulta vuokran maksanut, eihän sinun ennen elokuuta tarvitse mitään maksaa. Elokuun vuokran maksat tietysti niistä tämän kuun lopussa tulevista tuista. Ei ole vaikeaa. 

Erinomaisesti tajuan. Elänhän niillä itsekin. Joka kuukausi tulee rahaa sen verran, että saan vuokran ja muut pakolliset kulut maksettua. Vastaa toki kysymykseeni niin yritän auttaa sinua maksujärjestelyjen kanssa. 

Mistä mä olisin tämän kuun vuokran maksanut kun kuun alussa tuleva asumistuki ei riitä alkuunkaan vuokraan ja muutenkin käytän ne rahat ruokaan.

Sinä klo 21.34; No enhän mä itse halua, että tuet maksetaan kuun lopussa. Sain toimeentulotukea ennen työttömyysturvaa. Toimeentulotuki tuli kuun alussa ja maksoin vuokran ajallaan. En ymmärrä pointtiasi. Mun pienet tuet ei millään riitä päällekkäisiin vuokriin ellen lopeta syömisen..

Eli olet jo maksanut tämän kuun vuokran. Oletko kännissä vai huumeissa kun et tuon vertaa muista?

Vierailija
44/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä klo 21.34; No enhän mä itse halua, että tuet maksetaan kuun lopussa. Sain toimeentulotukea ennen työttömyysturvaa. Toimeentulotuki tuli kuun alussa ja maksoin vuokran ajallaan. En ymmärrä pointtiasi. Mun pienet tuet ei millään riitä päällekkäisiin vuokriin ellen lopeta syömisen..

Eli olet jo maksanut tämän kuun vuokran. Oletko kännissä vai huumeissa kun et tuon vertaa muista?

Mikä helvetti sun ongelma on?

Vierailija
45/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se neljän viikon jaksoissa hivuttaa joka kuukausi vähän aiempaan sitä maksupäivää, eli tasoittuu. Maksat vain joka työkkäristä sen vuokran.

Joo olen maksanut. Helpottavaa kuulla, että tasoittuu ajan kanssa.

Vierailija
46/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetti sun ongelma on?

Ei mikään :) Ihan ystävällisesti muistutin sinua siitä, että olet jo maksanut tämän kuun vuokran. 

Vierailija
47/54 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräpäivän siirto onnistuu helposti, jos vuokranantaja vähänkään inhimillinen. Ainakin sitä kannattaa kysyä ja tietysti perustella juuri tuolla. Mutta eikös asumistuki makseta työttömällekin 1. päivä?

Asumistuki maksetaan työtömällekin joka kuukauden 4 päivä.Varaa aika heti sosiaalivirasto.Siellä on sosiaali neuvojat tätäkin asiaa varten! Jotta saat harkinan varaisen toimeentulotuen vuokraasi.Harkinan varainen toimeentulotuki YHÄ ANOTAAN SOSIAALIVIRASTO. EI KELA! Vuokranantajat jos vakuutusyhtiöt,lumo, kuntien, kaupunkien vuokratalot .laitaa sut pihalle rästi vuokrista.Heidän kanssa ei neuvotella!Häätö tulee aina raastuvan kautta ja koko paska ulosotoon.Oletkin sitten loppu elämän kusessa. Miksi ihmessä pelkäätte mennä kysymään oikeita asioita sosiaali- virastosta? He tekevät työtä kaikille ihmisille .Neuvovat opastavat auttavat.Harkinan varista toimeentulo tukea kela ei päätäei anota ,eikä kelasta sitä saa.Vaan sosiaali virasto!

Vierailija
48/54 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis saat rahat kuun lopussa ja jo seuraavalla viikolla kun vuokra pitäisi maksaa, ne ovat menneet? Nyt en ymmärrä.

Ne ovat menneet kuluvan kuun vuokraan. AP on kroonisesti yhden vuokran perässä,

Vierailija
49/54 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräpäivän siirto onnistuu helposti, jos vuokranantaja vähänkään inhimillinen. Ainakin sitä kannattaa kysyä ja tietysti perustella juuri tuolla. Mutta eikös asumistuki makseta työttömällekin 1. päivä?

Maksetaan asumistuki kuun alussa, mutta ei riitä alkuunkaan vuokraan. Käytän asumistuet ruokiin..

Olisikohan syytä hankkiutua vaikka taloushallinnan peruskurssille? Tai ottaa yhteyttä velkaneuvojaan.

Vierailija
50/54 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksetaan asumistuki kuun alussa, mutta ei riitä alkuunkaan vuokraan. Käytän asumistuet ruokiin..

No onpas tyhmää! Maksa se asumistuki suoraan vuokranantajalle ja sovi lopulle se loppukuu.

Parempi asunto kuin pikkuinen nälkä!

Vierailija
51/54 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan omaani koko ajan myöhässä, mutta tosiaan, maksan sitä koko ajan. Teen parhaani, en voi tehdä enempää. Se on sitten katsojasta kiinni, että näkeekö asian millä tavalla. (että näkeekö sen, että koko ajan kuitenkin asiaa hoidan vai kiinnittyykö huomio siihen, että myöhässä tulee)

Vierailija
52/54 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät muuttamaan eräpäivää? 

Vierailija
53/54 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta vanha ketju. Eiköhän ap ole jo työllistynyt tai neljän viikon jaksoissa rullaavat työttömyystuet tulee nyt niin, ettei tarvi enää myöhässä vuokraansa maksaa.

Vierailija
54/54 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä, eli tili jolle dumppaan kaiken ”ylimääräisen ja vuokraan menevän”. Saan asumistukea 416e joten jää vielä ihan hyvä summa itse kustannettavaksi.