Miten etsit uutta musiikkia kuunneltavaksi?
Kommentit (8)
Esim. eilen kuuntelin Allsåmg på Skansenia ja sieltä löytyi uusi ihana En kväll i Juni. Sitten toisinaan soittelemme parikymppisen lapseni kanssa toisillemme suosikkejamme ( ja siitä Spotify tai Youtube alkaa suositella). Täältäkin olen lukenut musiikkiketjuja.
Oma musiikkimakuni on aika laaja .
Annan YouTuben soittaa randomisti kaikkea. Löysin mm. eestinkielisen rapin tätä kautta.
Olin kauan samassa jumissa, kunnes paikansin ongelman olevan spotin ilmaisversiossani. Ei pystynyt vaihtamaan siis tarpeeksi biisejä, niin jumitin vain vanhoissa hyväksi havaituissa listoissani. Nyt premiumilla olen ollut huomattavasti kokeilunhaluisempi. Esim. laitan jonkun viikon suositukset listan soimaan, ja jos hyvä kappale löytyy, niin saatan kuunnella koko albumin jne. Myös maailman viraaleimmat listalta ym. voi tehdä löytöjä!
Viime vuosina oikeastaan kaikki uudet ovat löytyneet spotifyn soittolistan jatkeeksi lisäämistä.
Anttilan Top Tenissä voi kuunnella uusia levyjä
Spotifyn uutuuskattaus ehdottelee omiin genreihin sopivia biisejä ja artisteja. Monta hyvää löytynyt sitä kautta.
You Tubesta melkein eniten.
Usein löytää jotain esim. skeitti-/yms. videoita, joissa on hyvä musiikki ja Shazamilla niitä tunnistelen.
En etsi mitenkään! Kuuntelen vanhaa, mistä tykkään. Pääasiassa 80-luvun musiikkia. Nyky musiikki ei nappaa.