Australiassa aiotaan evätä rokottamattomilta työntekijöiltä palkka
Hyvä. Miksi näin ei toimita Suomessakin?
https://mobile.twitter.com/GillianMcKeith/status/1410855003716194309
Kommentit (35)
No ei todellakaan hyvä. Jos haluaa diktatuuriin niin tervemenoa. Itse elän ennemmin vapaassa yhteiskunnassa, jossa jokainen saa ihan itse valita rokotuksensa.
Koska tuossa ei ole mitään järkeä. Korona kun ei pakkorokotuksillakaan poistu.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan hyvä. Jos haluaa diktatuuriin niin tervemenoa. Itse elän ennemmin vapaassa yhteiskunnassa, jossa jokainen saa ihan itse valita rokotuksensa.
Et sina mitaan ole vapaasti valinnut kun vauvana rokotettu pahimpia tauteja vastaan.
Eli en saisi palkkaa, koska en suostuisi ottamaan rokotetta, jonka lääkäri on sanonut olevan minulle todennäköisesti hengenvaarallinen. Yllättävää kyllä ei kuulosta houkuttelevalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sina mitaan ole vapaasti valinnut kun vauvana rokotettu pahimpia tauteja vastaan.
Anteeksi, unohdin idiootit enkä käyttänyt rautalankaa. Oletin, että jokainen ymmärsi minun tarkoittavan aikuisia. Vauvoilla nyt muutenkaan ole omaa päätösvaltaa mistään.
puhdistus suomeen kirjoitti:
meillä suomessa on pakko ruotsitus miten sen sitten perustelet????
Muuta Venäjälle niin ei tarvitse opiskella ruotsia.
Itse en ehkä ihan noin pitkälle menisi, mutta ilman muuta jotain "sanktioita" heille, jotka esim. ilman terveydellistä syytä jättävät rokotteen ottamatta. Vaikkapa niin, että joihinkin paikkoihin, kuten yleisötilaisuuksiin, evätään pääsy, samoin ulkomaille. Kyllä silti kaikki välttämätön elämiseen liittyvä pitää suoda myös rokottamattomille, sama ihmisarvo heillä on, vaikka ovatkin i diootteja.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ehkä ihan noin pitkälle menisi, mutta ilman muuta jotain "sanktioita" heille, jotka esim. ilman terveydellistä syytä jättävät rokotteen ottamatta. Vaikkapa niin, että joihinkin paikkoihin, kuten yleisötilaisuuksiin, evätään pääsy, samoin ulkomaille. Kyllä silti kaikki välttämätön elämiseen liittyvä pitää suoda myös rokottamattomille, sama ihmisarvo heillä on, vaikka ovatkin i diootteja.
Eikös rokotepassi ole käytännössä sitä, että ilman rokotetta et pääse matkustamaan?
Jos tuo mallia tulisi Suomeen, tt-tukiasiakkaiden määrä lisääntyisi huomattavasti. Itse en näe sitä kenellekään hyvänä vaihtoehtona.
Vierailija kirjoitti:
Eli en saisi palkkaa, koska en suostuisi ottamaan rokotetta, jonka lääkäri on sanonut olevan minulle todennäköisesti hengenvaarallinen. Yllättävää kyllä ei kuulosta houkuttelevalta.
Lääkärintodistus, joka vapauttaa rokotteesta, pitäisi tietenkin riittää, ettet palkkaa menettäisi. En tiedä onko noin Australiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös rokotepassi ole käytännössä sitä, että ilman rokotetta et pääse matkustamaan?
Okei, varmaan näin on, enpäs hoksannut.
ootteko jo nähneet ne listat nimistä ketkä Pietarissa lätkämatsissa.
Taitaa toi porukka saada hiukkasen palautetta kylillä.
Vierailija kirjoitti:
Nain on jo esim. USAssa, Jimmy Kimmelin ja Stephen Colbertin yleisoksi paasee vain rokotetut.
Vierailija kirjoitti:
ootteko jo nähneet ne listat nimistä ketkä Pietarissa lätkämatsissa.
Taitaa toi porukka saada hiukkasen palautetta kylillä.
Enpä ole nähnyt, kun en edes tiennyt, että Pietarissa näin kesäaikana lätkää pelataankaan :D
Vierailija kirjoitti:
Koronarokote on kokeellinen ja lääketieteelliseen kokeeseen ei saa painostaa tai kiristää. Se rikkoo Nurnbergin säännöstöä. Meillä on laissa oikeus lääketieteelliseen koskemattomuuteen.
Ei onneksi voi tulla Suomeen, koska Suomen laki kieltää työnantajalta työntekijöiden terveystietojen urkkimisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ehkä ihan noin pitkälle menisi, /quote]
Okei, varmaan näin on, enpäs hoksannut.
Pelkkä negatiivinen testitulos riittää tai sairastettu korona. Ei ole pakko olla rokotusta. Se on koronatodistus.
Tavallaan toivoisin vähän enemmän vastuuta hallitukselta.
Tavallaan sitten taas en tahtoisi elää maassa , jossa oman maan kansalaistkin on asetettu eri arvoiseen asemaan, kuten Australiassa on. Enkä tarkoita nyt tuota, vaan esim. sitä, että kaikki eivät pääse kotimaahan pakollisen karanteenin ( ja isojen karaneenihotellimaksujen ) vuoksi
Vaikeita asioita.