Ovatko parkkiperhosten asut tyttöjä esineellistäviä?
Omasta mielestäni kyllä, eikä se asu vähennä nuorten tyttöjen seksuaalisen häirinnän kohteeksi joutumista. Paikka paikoin (googlettakaapa esim. Savonlinnan parkkiperhosten asuja ja verratkaa Jyväskylän parkkiperhosten asuihin) näkee nimittäin yhä piukempaa ja piukempaa asua. Ei tarvitse kokohaalaria olla päällä tietenkään, mutta minishorteissa/-hameissa potkulaudan päällä liihottaminen ei mielestäni ole muuta, kuin tyttöjä esineellistävää liihoittelua. Tulee mieleen toples-tarjoilijat. Parkkiperhospoikien vaatteet ovat paljon asiallisemmat - hihat ja shortsit pidemmät kuin tytöillä. Miksi?
Toki jos saavat itse valita housujen pituuden, niin ok, valinta on silloin oma, mutta jos vaihtoehtoina miesten pitkät ja naisten lyhyet, niin se on mielestäni epäreilu ja esineellistävä.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Mikä parkkiperhonen?
Parkkiperhonen pelastaa autoilijan parkkisakolta maksamalla aikansa ylittäneelle hieman lisää pysäköintiaikaa.
Autoilijoita pysäköintisakkojen välttämisessä auttavat parkkiperhoset ovat ilmaantuneet Joensuun liikenteeseen maanantaina. Potkulaudoin liikkuvat nuoret perehdytetään myös opastamaan matkailijoita kaupungin nähtävyyksistä. Perhosia kouluttavat maakunnallinen matkailuyhtiö Karelia Expert ja Pohjois-Karjalan museo.
Paikallisten yritysten maksamia perhosia liikkuu Joensuun kaduilla yksitoista. Kaikki ovat tyttöjä.
- Yritykset saavat itse päättää ja he ovat halunneet tyttöjä, Janne Ripatti perhostoiminnan Joensuussa järjestävästä Synergis-yhtiöstä kertoo.
Töitä kielitaitoisilla ja sporttisilla nuorilla riittää koulujen alkamiseen saakka elokuussa.
Onhan tuo hieman ehkä mietinnän arvoinen asia, mitä yritys haluaa viestiä sillä, että palkkaa (tai on palkannut, uutinen vuodelta 2013) vain tyttöjä.
Vain tyttöjä koska Pirkko on naaraspuolinen nimi
Vierailija kirjoitti:
Pirkko on suomalainen naisen etunimi. Vuoden 2019 loppuun mennessä nimi on Suomessa annettu 34 972 naiselle ja alle 25 miehelle.
Parkkiperhosten naisten sekä miesten paidat on kaikki ihan t-paitoja kauluksilla. (Itse valitsevat paidan koon). Lisäksi työasun shortsit saa itse valita.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5632590/onko-yleisurheilijanaisten-tode…
Jahas. Sxkopää taas päässyt internetiin Niuvanniemeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä parkkiperhonen?
Parkkiperhonen pelastaa autoilijan parkkisakolta maksamalla aikansa ylittäneelle hieman lisää pysäköintiaikaa.
Kun asuin Jenkeissä, niin tuo oli laitonta siellä. Suomessakin olen joskus antanut oman lappuni vieressä olevalle autolle ja parkkipirkko on kieltänyt tekemästä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirkko on suomalainen naisen etunimi. Vuoden 2019 loppuun mennessä nimi on Suomessa annettu 34 972 naiselle ja alle 25 miehelle.
Tuo "alle 25" tarkoittanee nollaa.
Mikä parkkiperhonen?