6v ei "saa happea" jos ei saa älypuhelinta - mitä teen?
Teeskentelee pyörtymistä ja makaa maassa sisällä tai pihalla leikkimökin edessä. Tekoyskii, ettei saa happea. Naapurin isäntä tuli kysymään onko meillä jokin hätä. On mennyt myös läheisen päiväkodin viereen ja sanonut tädeille, että sattuu keuhkoon muttei äiti anna puhelinta mukaan. (päiväkoti 250m kodista) Minulle soitettiin päiväkodista ja tivattii miksei lapsella ole älypuhelinta. Voiko tämä oikeasti johtaa lasuun tai jotakin?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei? Onko siis tänä vuonna 7v.? Eli aloittamassa koulun. Valtaosalla tuossa iässä hankitaan älypuhelin. Nehän pitää yhteyttä jo kavereihin sillä. Jatkossa se vaan kiihtyy. Oma 10-vuotiaani heittää luokan Whatsapp-ryhmään uintiehdotuksen, niin heti singahtaa 4-5 luokkakaveria rannalle. Joskus enemmän, mutta aina lähtee joku. Siinä on aika syrjässä kaikesta, jos ei ole älypuhelinta. Ja sama on jo ekalla. Ne sopii leikkijutut yms. jo netin kautta.
Whatsapin ikäraja on 16vuotta. Hienoja tällaiset vanhemmat
En näe hirveästi mitään eroa whatsapissa kuin ihan tekstiviesteissä ja puheluissa. On ilmainen, mutta kai jollain on varaa maksella ne kaikki puhelut ja tekstarit, joita lapset toisilleen lähettelee.
Meidän lapsen luokalla oli yksi, jolla ei tuota sovellusta ole.
Enemmän olisin huolissani tiktokista, youtube -kanavista ym pienillä.
Nk. sanottu, paperipussi ja sitten päivystykseen istumaan. Siellä on vanhoja naistenlehtiä joita lapsi voi selailla.
Puhelinta ei kannata antaa, vaan aloittaa elvytystoimet hellästi, mutta päättäväisesti. Luulen, että ilmatiet aukeavat melko nopeasti.
Minä annoin omalle 7v lapselle ensin nokian kapulapuhelimen. Se meni kyllä nopeasti rikki. Nyt on Doron simpukkapuhelin käytössä, on pysynyt ehjänä ja lapsi soittelee minulle koko ajan jos on pihalla 😄 Haluaisi älypuhelimen, mutta sanoin että ei onnistu, rikkoo sen kuitenkin.
Mä sanoin kaikille lapsilleni kun olivat pieniä että jos ruinaat ja kitiset niin ihan varmasti et saa mitä haluat. Jos pyydät kauniisti niin ainakin harkitsen ja keskustelen asiasta. Hyvin meni perille. Meillä ei ruinattu. Lapset oppivat keskustelemaan asioista ja haluamisistaan.
Erikseen tietysti kun lapsi on kipeä tms, silloin kitinät ja väninät on ihan ok.
Älä reagoi tekopyörtymiseen ja tekoyskään. Kun mukelo ei saa huomiota niin lopettaa kyllä temppuilun nopeasti.
Ei kai kellään alle 16-vuotiaalla ole puhelinta oikeasti?
Juu älä osta. Nauratti aloitus kun olen nuorena myös tehnyt nuo samat ja vähän päälle xD en muista mistä kiukuttelin, mutta muistaakseni en saanut haluamaani :( ihana 6 vuotias sinulla.