Raskaus vai toiveajattelua?
Mulla on ruvennut tulemaan kaikenlaisia oireita tässä viimeisen viikon mittaan.. Ensin tuli se että mua pissattaa ihan jatkuvasti, sen jälkeen tuli aivan järkyttävä himo jäätelöön (en siis ole edes mikään jäätelön ystävä), kova nälkä mitä ei ole aikaisemmin ollut, naama on tullut täyteen finnejä (mulla ei siis koskaan ole niitäkään..), viimeisimpänä repivä ja vihlova alavatsakipu. Vähän niinkuin menkat alkais, mutta kipu kestää oudon pitkään.. Mulla on suht säännöllinen kierto, joten laskeskelin että menkkojen pitäis alkaa vasta ensi viikolla.
Toivonko mä nyt vaan ihan turhia vai voisko olla raskautumista? Ensimmäisistä kerroista kun aloimme yrittämään? Tai tavallaan ei "yritetä" vaan jätettiin ehkäisy pois ja todettiin että lapsi tulee kun on tullakseen.. :)
Kommentit (7)
Ekassa raskaudessa oli alavatsan nipistelyä, sitten myöhemmin tuli rinnat tosi kipeäksi ja sitten tuli menkkakivut. Ne kesti muutaman päivän eikä menkkoja alkanut silloin kuin piti ja tein heti testin, näytti plussaa. Toisessa raskaudessa paleli järjettömästi ja oli vähän huono olo, ei rintojen aristusta. Menkkakivut tuli ja meni, tein testin, näytti negaa. Tein viikkoa myöhemmin testin, tuli haamu. Ja vasta kun olin kolmannella kuulla raskaana, tuli testistä plussa... menkat oli tietenkin jääneet pois. Nyt on ollut mahassa vihlontaa pari viikkoa sitten, pahoinvointia ja menkkakipuja nyt. Ihan varma en ole siitä, pitikö menkkojen alkaa tämän viikon lopulla vai viime viikon lopulla, joten tein testin (joku clear) ja siihen tuli heti niin selvä plussa ettei mitään epäselvää tuloksesta...
Okei kiitti vastauksesta :) Yksilöllisiähän nää kaikki jutut aina on. Ja ehkä sitä itsekin kiinnittää huomiota kaikenlaisiin kipristelyyn kun raskautta toivoo..
Tänään on vähän tullut jotain ruskeahkoa vuotoa (?!) ja luulen että menkat alkamassa. Pitäis vissiin sunnuntaina alkaa.. Ei kyllä ennen menkat ole tällä tavalla alkaneet. Muut oireet ovat kadonneet, mutta on jotenkin selittämätön ällötys aina välillä.. Ja välillä syömisen jälkeen tulee huonoa oloa.Voi toki johtua tästä kuumuudestakin. Niin, ja huimaa. Outoa :/
Ja onnea sulle irma plussasta! :)
Mulla on ollu alavatsassa kanssa ihme menkkamaisia kipuja. Tosin alkoi heti kun vauvakuume palasi pienen tauon jälkeen, liekkö kroppa huijailee mua? En usko olevani raskaana olen syönyt pillerini niiku pitää pitkän aikaa vaikka 4 vuoden käyttöön on mahtunut jopa 3 peräkkäisen pillerin unohtaminen ilman raskautta. Hups
Mulla muuttui kaikki oireet vähän aikaa sen jälkeen, kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn. Tässäkin kierrossa olin jo toiveikas raskauden suhteen, kun oli jo päiviä ennen odotettuja kuukautisia vatsan nippailua ja menkkamaisia kipuja. Sitten ehkäisyn lopettamisen jälkeen menkat alkaa aina muutenkin niukalla rusehtavalla "tiputteluvuodolla", joka vois periaatteessa olla merkki myös raskaudesta. Ennen ehkäisyn aloittamista kuukautiset alkoi aina kunnolla heti ekana päivänä kipuineen päivineen. Nyt pari päivää sen niukan vuodon ajan on aika kivutonta meininkiä.
Myös rinnat on kipeät ennen kuukautisia, melkein oviksesta asti (ei koskaan aikaisemmin ollut tällaistakaan). Huonoa oloa, palelua.. Ihme oireita. Silti raskaana en ole noista oireista huolimatta ollut vielä kertaakaan. Monet testit kyllä tehty ja petytty sitten. :(
Eikö kenelläkään ole kertoa mitään omia kokemuksia? :( Noh, jään edelleen jännityksellä odottamaan onko menkat myöhässä vai ei..