Millainen on tyypillinen pettäjänainen? HEI PETTÄJÄT, kertokaa itsestänne
Veljeni on myyntimies ja kertoo niitä juttujaan ja sanoo, että jossain messuilla tms on oikein ahdistavaa kun varatut naiset pyytää panemaan koko ajan. Jos olet pettäjä niin millainen olet?
Kommentit (27)
En ole itse pettänyt, enkä tiedä useimpien tuttavieni pettämisasioita, mutta tuntemani sarjapettäjät (toinen nainen ja toinen mies) ovat sellaisia stereotyyppisiä itsekeskeisiä, huomionkipeitä ja kärsimättömiä.
Mä olen 35-vuotias, akateemisesti koulutettu,asiantuntijaduunissa. Kaunis, hoikka, urheilullinen. Ulospäin suuntautunut, hauskaa seuraa. Mulla on useita läheisiä ystäviä. Tykkään laittaa hyvää ruokaa. Treenaan 5 kertaa viikossa. Kahden alakoululaisen äiti.
Haluatko tietää vielä jotain muuta?
Minä taas olen 51 vuotias, myös melko pitkälle kouluttautunut esimiestyössä. Minulla on paljon kavereita ja muutama hyvä ystävä. Kaikki naispuolisia.
Hoidan kotimme ja puutarhan, lenkkeilen koiran kanssa sekä luen dekkareita. Harrastan kävelylenkkejä ja uintia. Ikäisekseni varmaankin kohtuullisen näköinen. En käy usein baareissa, koskaan en yksin. Nämä muutamat miehet olen tavannut muualla ja suhteet ovat olleet pidempiä, kuin yhden yön.
Miksikö petän? Siksi, että kotona olen saanut seksiä viimeksi viisi vuotta sitten. Emmekä eroa vielä pariin vuoteen erinäisistä syistä johtuen.
Itselläni on ainakin täysin seksitön avioliitto, vaikka olen ihan ok-näköinen ja hoikka. Olemme lasten takia edelleenkin naimisissa. Ei kiinnostaisi olla pätkääkään mieheni kanssa yhdessä, jos lapsia ei olisi ja mieheni on samaa mieltä kanssani.
Petin exää, koska parisuhde laimeni, oli paljon ongelmia. Mies ei puhunut ja torjui jatkuvasti. Petin kerran enkä ole katunut. Siinä näki, että vientiä riittää eikä vika ole minussa. Kerroinkin exälle pian tästä ja siitä, mitä ajattelen hänen käytöksestä ja puhumattomuudesta. Tietokonepelit kiinnosti enemmän kuin tyttöystävä, nipotti päivittäin leivänmuruista ja erinäisistä pikkuasioista. Halusi vaan istua kotona pelaamassa eikä lähteä ulos ihmisten ilmoille. Joku tietenkin ajattelee, että laitan nyt pettämisen miehen syyksi. Kerron vain, mitä arki oli ja mikä ajoi pettämiseen. Sen jälkeen, kun tunnustin asian hän oli muuttunut mies pari päivää. Pian sama vanha kaava jatkui, seksi loppui kokonaan. Etsin uuden asunnon ja hieman ennen muuttoa kerroin lähteväni. Viimeisten kuukausien aikana yhteiset kaveritkin huomasivat jotain olevan vialla ja yrittivät saada miehen puhumaan. Luovutin ja olin lähinnä helpottunut, että pääsin aloittamaan oman elämän. Eipä mies oikein muuttoonkaan osannut mitään sanoa...
En usko, että pettäminen oli mitenkään erityisen traumatisoivaa kummallekaan. Ero oli varmasti helpotus ja exäkin löysi itselleen uuden pian eron jälkeen, vaikka pelkäsi jäävänsä yksin.
Yleisesti tuomitsen pettämisen ja enää en siihen halua lähteä. Laitan tuon oman kokemuksen pitkälti nuoruuden piikkiin ja siihen, että suhde oli jo kuollut.
Naiset, jotka kaipaavat paljon miehistä ihailua, ovat taipuvia pettämään. Ne tunnistaa helposti suuresta määrästä miespuolisia "kavereita".