Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitan kerran kesässä (eli kerran vuodessa) kynsilakkaa, mutta aina sama juttu, kynsien pinnan lakka jo tunnissa

Vierailija
02.07.2021 |

paakkuuntunut tai nukkainen.. VAIKKA KUIVATTAISIN KUINKA KAUAN KYNSIÄ.
Ilmeisesti tästäkään ei ole tehty niin yksinkertaista että vain kynsilakka riittäisi, pitäisi kai ostaa erikseen lakan alle ja vielä lakan päällekin joku erikoistuite pitämään kynsilakka aloillaan?????????!!??

Onneksi en ole meikkaaja, tähänhän saisi tyhrattua kaiken aikansa ja rahansa.
Harmittaa kun toi kuultavan turkoosi lakka on hienon värinen, mutta ei minun kynsissä. Näkisittepä miltä nämä kynnet nyt näyttää.. Kuin 4v ois lakannut ja den jälkeen olisin hieronut niitä edestakasin männynrunkoon. 😣

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa? Lakkailen kynsiä joskus ja jouluna, ihan se perus värilakka vaan ja pysyy seuraavaan tallireissuun saakka suht siistinä.

Onko sulla kauhean rasvainen iho tai jokin vastaava "syy", miksi lakka ei tartu siihen kynnen pintaan? Kauanko kuivattelet sitä? Noi nykyisethän kovettuu monet ihan minuuteissa, että ei siihwn kuivattelemiseenkaan ikuisuuksia pitäisi mennä.

Vierailija
2/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ihan ohuen kerroksen, odotat että se on kuiva. Sitten lisää kerroksia aina odottaen että kuivuu aina välillä. Hidasta on. Sellaisena iltana laitat kun ei tartte mihinkään lähteä tai mitään erikoista tehdä. On olemassa myös pikakuivattajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat käyttää käsiäsi paljon ja roisilla otteella.

Vierailija
4/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuota ongelmaa. Kannattaa kokeilla toista kynsilakkamerkkiä. Mikä merkki sulla nyt on ja kuinka vanha purkki?

Vierailija
5/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa? Lakkailen kynsiä joskus ja jouluna, ihan se perus värilakka vaan ja pysyy seuraavaan tallireissuun saakka suht siistinä.

Onko sulla kauhean rasvainen iho tai jokin vastaava "syy", miksi lakka ei tartu siihen kynnen pintaan? Kauanko kuivattelet sitä? Noi nykyisethän kovettuu monet ihan minuuteissa, että ei siihwn kuivattelemiseenkaan ikuisuuksia pitäisi mennä.

En huomaa kynsissöni itse ulkosestu mitään outoa ainakaan, mutta voi olla ettei ne ihan normaalit ole. Laosesra asti kynnet on olleet kauheen terävät, kaverit aina uimassakin kiljui että viiltelin niitä pulikoidessani, vaikken itse edes huomannut.

Olen myös aina pitkien viiltojen peitossa esim mahasta, ilmeisesti raavin unissani itteni semmoiseksi, kun en valveilla huomaa tekeväni pitkiä viiltoja.

Mulla on mm. psoriasis, josko se vaikuttaa sitten. On muitakin sairauksia, nivelrikko ja kihti.

En nyt osaa sanoa kauanko kuivatan, 5-10min?

Vierailija
6/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuota ongelmaa. Kannattaa kokeilla toista kynsilakkamerkkiä. Mikä merkki sulla nyt on ja kuinka vanha purkki?

Ei tossa merkkiä lue. Joskus vuosi sitten ostin ton teinilleni, pullo on pääkallon mallinen, niin tarttui keski-ikäsen hevarin käteen automaation omaisesti. 💀😂

Vierailija
7/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En huomaa kynsissöni itse ulkosestu mitään outoa ainakaan, mutta voi olla ettei ne ihan normaalit ole. Laosesra asti kynnet on olleet kauheen terävät, kaverit aina uimassakin kiljui että viiltelin niitä pulikoidessani, vaikken itse edes huomannut.

Olen myös aina pitkien viiltojen peitossa esim mahasta, ilmeisesti raavin unissani itteni semmoiseksi, kun en valveilla huomaa tekeväni pitkiä viiltoja.

Mulla on mm. psoriasis, josko se vaikuttaa sitten. On muitakin sairauksia, nivelrikko ja kihti.

5-10 min ei riitä mihinkään. Ei ihme että on naarmuilla. Kun kynnet lakkaa kunnolla, se tehdään illan viimeiseksi, mitään hommaa ei voi enää tehdä. 2-3 erittäin ohutta kerrosta värilakkaa ja ainakin 20 min kuivatus välillä. Kyllä siinä se pari tuntia heilahtaa, varsinkin jos käuttää alus- ja päällyslakkaa.

Vierailija
8/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tossa merkkiä lue. Joskus vuosi sitten ostin ton teinilleni, pullo on pääkallon mallinen, niin tarttui keski-ikäsen hevarin käteen automaation omaisesti. 💀😂

Eli jotain halpista, joka ei kestä. Ei ainakaan 5-10 min kuivatuksella.

Vierailija
9/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ohutta lakkaa, esim. Lumenen pikkupullot ovat hyviä. Jos lakka ei pysy laita päällislakkaa vai mitälie. Ja malta odottaa kuivumista.

Vierailija
10/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi OHUTTA kerrosta, annat kuivua molempien jälkeen vähintään puoli tuntia huiskuttelemalla käsiä tekemättä yhtään mitään muuta. Osta vain tunnettuja laadukkaita lakkamerkkejä, heitä vanhentuneet pois. Pohja- ja päällislakka ei välttämätön. Kuulostaa että et anna kuivua riittävän kauan ja ehkä vedät liian paksua kerrosta.

Vierailija
11/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5-10 min ei riitä mihinkään. Ei ihme että on naarmuilla. Kun kynnet lakkaa kunnolla, se tehdään illan viimeiseksi, mitään hommaa ei voi enää tehdä. 2-3 erittäin ohutta kerrosta värilakkaa ja ainakin 20 min kuivatus välillä. Kyllä siinä se pari tuntia heilahtaa, varsinkin jos käuttää alus- ja päällyslakkaa.

Arvasin etten osaa. 😞

Vierailija
12/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kävin ekan kerran Shellack-lakkauksessa en voinut uskoa että heti sen jälkeen voi oikeasti ottaa maksukortin lompakosta, käydä vessassa jne. ja lakat pysyvät kuin tatti. Kun vielä kävin tavallisissa manikyyreissä niin piti istua kuivattamassa ainakin se 20 minuuttia ja sitten vielä varoa tunti. Voi sitä harmitusta kun oli juuri saanut kauniit kynnet ja sitten tökkäsi johonkin.

Nyt en ole käyttänyt tavallista lakkaa ainakaan 15 vuoteen. Joko minulla on Shellackit tai sitten ihan vaan täysin väritöntä suojalakkaa, jossa ei ole väliä jos se ei ole tasainen.

Vierailija
13/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakat vanhenee, eli joku vuodenkin vanha lakka voi tehdä just noin, ei kuivu kunnolla eikä levity hyvin. Sen huomaa siitä kun lakka on sellaista venyvää.

Hanki uusi lakka ja levitä sitä vähintään kaksi kerrosta. Anna kuivua kerrosten välillä. Pitäisi kestää n. viikon ilman mitään alus-ja päällyslakkoja.

Vierailija
14/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kannattaa poistaa ensin öljy ja rasva kynsien pinnalta esim. kynsilakanpoistoaineella tai pesemällä. Älä rasvaa käsiä ennen kynsilakan laittoa.

- värittömän päällyslakan käyttäminen auttaa kuivumisessa.

- laita lakkaa ohut kerros. Jos väri ei ole tarpeeksi peittävä, laita toinen ohut kerros.

- vaihda lakan merkkiä. Kuivumisessa on eroa merkkien välillä? Oletko ostanut vahingossa geelilakkaa, joka tarvitsee uv)-lampun.

- onko lakka vanhaa? Vanhetessaan lakat voivat paakkuuntua ja menettää ominaisuuksiaan.

- kun lakka kuivuu, se voi olla pintakuiva minuuteissa. Lakka on kuitenkin pintakerroksen alta märkä kauemmin, eikä se kestä kovaa käyttöä. Itse alan luottaa lakan kuivuuteen kunnolla vasta noin tunnin tai kahden päästä lakkaamisesta.

Vierailija
15/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tai sitten käytät rahasi johonkin järkevämpään kuin kynsilakkaan. Minusta kynnet ovat kaikkein kauneimmat lakkaamattomina.

Vierailija
16/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kävin ekan kerran Shellack-lakkauksessa en voinut uskoa että heti sen jälkeen voi oikeasti ottaa maksukortin lompakosta, käydä vessassa jne. ja lakat pysyvät kuin tatti. Kun vielä kävin tavallisissa manikyyreissä niin piti istua kuivattamassa ainakin se 20 minuuttia ja sitten vielä varoa tunti. Voi sitä harmitusta kun oli juuri saanut kauniit kynnet ja sitten tökkäsi johonkin.

Nyt en ole käyttänyt tavallista lakkaa ainakaan 15 vuoteen. Joko minulla on Shellackit tai sitten ihan vaan täysin väritöntä suojalakkaa, jossa ei ole väliä jos se ei ole tasainen.

Joskus Thaimaassa laittoivat mulle varpaankynsiin lakan joka kuivatettiin jollain uv-valolla tms. Oli kyllä ihan mieletön, kesti viikkotolkulla ehjänä, kasvoi kynnen mukana lopulta pois. Värikin pysyi kirkkaana.

Vierailija
17/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai sitten käytät rahasi johonkin järkevämpään kuin kynsilakkaan. Minusta kynnet ovat kaikkein kauneimmat lakkaamattomina.

Sitähän tässä kysyttiinkin, sinun mielipidettäsi siitä millaiset kynnet on kauneimmat…

Vierailija
18/18 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin etten osaa. 😞

Itse tykkään laittaa kynnet aamulla. Herään aikaisin, niin mulla on tunti aikaa juoda aamukahvia ja lukea päivän uutiset, siinä ei tarvitse varoa juurikaan. Kannattaa vaihtaa lakkaa, ei nuo leikkilakat pysy kuin hetken. Itse pidän Lumenen pienistä pulloista.

Aluslakka, värilakka ja päällyslakka, niin se lakka pysyy kauniina pidempään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan