Mitä mieltä olet aikuisesta naisesta joka ei käy töissä vaan pelaa tietokonepeleje päivät pitkät?
Kommentit (17)
Jos hänellä on rahaa siihen, niin ihan ok, olisi varmaan kiva jos löytäisi muitakin harrastuksia.
Yhteiskunnan varoilla elävän olisi syytä etsiä jotain omia tulonlähteitä.
Mitä *hittoa se sulle saati mulle kuuluu,omapahan on asiansa.
Että tiedän tunteen. Vajaan vuoden makoilin sohvalla ja pelailin porukkaa sairaslomalla. Ei sitä loputtomiin jaksa tvtäkään tuijottaa.
En polta pilveä, mutta ajattelen itsestäni, ettå olisinpa kykenevä käymään töissä. Toistaiseksi olen siis kotona pelaamassa niin kauan kunnes pääsen terapiaan. #terapiatakuu
Aika lailla nuo päivät pelaamiseen menee, toki myös kaikkeen muuhun kivaan seikkailuun ja harrastamiseen, toki myös kodinhoitoon. Elämäntilanteen mukaan. Meillä näin, koska muutettiin miehen töiden mukana komennukselle Eurooppaan.
Poistuiko se vastaava keskustelu miehistä? Juu aihe on melkein vapaa.
Pelaaminen on hyvä ja kehittävää, sosiaalistakin. Pilvenpoltto paha.
Pössyttely ei vaarallista. Pelailu ei vaarallista. Et oo kotosalla kenenkään tiellä. Jos olet onnellinen, oon onnellinen sun puolesta. Mutta aika moni noin elävistä on todellisuudessa masentuneita. Toivottavasti et ole. Työkyvyttömyyseläkeläisenä en voi enkä haluakaan tuomita toisen työttömyyttä
Tuhlaa elämäänsä. Sukupuoleen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Pössyttely ei vaarallista. Pelailu ei vaarallista. Et oo kotosalla kenenkään tiellä. Jos olet onnellinen, oon onnellinen sun puolesta. Mutta aika moni noin elävistä on todellisuudessa masentuneita. Toivottavasti et ole. Työkyvyttömyyseläkeläisenä en voi enkä haluakaan tuomita toisen työttömyyttä
Joo. Harmittomia nuo aktiviteetit on jos ne pysyy pieninä harrastuksina. Mutta jos ne menee ihan elämäntavaksi, niin todennäköisesti on paljon jotain pahoinvointia taustalla. Sääliksi käy.
Eikä se pahoinvointi sillä paranisi että yrittäisi töihin mennä. Ei työnteko paranna sairauksia. Jokin muu keino pitäisi yrittää löytää paranemiseen, mutta vaikeaa se on.
Noin suuren pahoinvoinnin parantaminen vaatii usein suuria elämänjärjestelyjä, siis esim toisaalle muuttamista. Eikä ne elämänjärjestelyt läheskään aina ole mahdollisia, koska köyhyyden vuoksi tai lukemattomista muista syistä saattaa olla jumissa asuinpaikallaan. Silloin on vain jumissa, ei voi tehdä mitään vuosikausiin, kunnes ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa olosuhteet paranevat ja silloin voi yrittää parantaa itseään. Vääränlaiset elinolosuhteet ovat usein vankila joka pitää ihmiset sairaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Harmittomia nuo aktiviteetit on jos ne pysyy pieninä harrastuksina. Mutta jos ne menee ihan elämäntavaksi, niin todennäköisesti on paljon jotain pahoinvointia taustalla. Sääliksi käy.
Eikä se pahoinvointi sillä paranisi että yrittäisi töihin mennä. Ei työnteko paranna sairauksia. Jokin muu keino pitäisi yrittää löytää paranemiseen, mutta vaikeaa se on.
Noin suuren pahoinvoinnin parantaminen vaatii usein suuria elämänjärjestelyjä, siis esim toisaalle muuttamista. Eikä ne elämänjärjestelyt läheskään aina ole mahdollisia, koska köyhyyden vuoksi tai lukemattomista muista syistä saattaa olla jumissa asuinpaikallaan. Silloin on vain jumissa, ei voi tehdä mitään vuosikausiin, kunnes ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa olosuhteet paranevat ja silloin voi yrittää parantaa itseään. Vääränlaiset elinolosuhteet ovat usein vankila joka pitää ihmiset sairaina.
Pelaaminen ei ole merkki sairaudesta. Toisten sairaaksi leimaamimen taas saattaa ollakin sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelaaminen ei ole merkki sairaudesta. Toisten sairaaksi leimaamimen taas saattaa ollakin sairautta.
En ole lainaamasi, mutta edellinen nimenomaan sanoi että pelaaminen on harmitonta jos se pysyy harrastuksena. Jos se pelaaminen menee muun elämän edelle (pelataan koko päivä, hygieniasta ei välttämättä huolehdita, kotityöt jää hoitamatta jne) niin sillon taustalla on usein masennus, ahdistus tai muu vastaava.
Pilvenpolttelu on plussaa, mutta sen verran pitää olla ryhtiä elämässä, että elättää itsensä eikä hyödy muiden selkänahoista. Ihan kokemuksesta sanon, että se pajauttelukin tuntuu juhlavammalta, kun sen tekee työpäivän jälkeen.
Toki sitten ei mitään ongelmaa, jos rahoitat itse elämäsi. Sitten vaan antaa palaa!
Ihan henkilön oma asia ! Ei kuulu minulle ,mitä muut tekevät tai jättävät tekemättä.Pyrin huolehtimaan vain itsestäni .Piste.
Hieno nainen.