Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva kakkaa ja kakkaa ja kakkaa ja kakkaa...

Vierailija
03.07.2014 |

Olen hämmästyksellä kuunnellut äitejä, joiden pikkuvauvat kakkaavat tyyliin kerran viikossa. Meidän molemmat vauvat ovat kakanneet ihan jatkuvalla syötöllä. Kaksiviikkoisella on jo peppu ärtynyt, kun saattaa nukkuessaan kakata, ja sitten kakka hautuu vaipassa pitkään. Aargh.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset olivat vauvana superkakkaajia ja sitä jatkui taaperonakin ja loppui vasta kun siirryttiin vähälaktoosiseen ruokavalioon. Yhä on nopea aineenvaihdunta ja ovatkin hoikkia nuoria nykyään vaikka söisivät kaikki maailman herkut ruuan lisäksi.

Vierailija
2/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceridal on parasta palaneeseen peppuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo samainen sinappikone, nykyään kuusivee, ei muuten ole ollut ikinä ummetuksella eli jotain hyötyä tästä superaineenvaihdunnasta.

Vierailija
4/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauva kakkasi ainakin 8 kertaa päivässä ensimmäisen kuukauden aikana.

Vierailija
5/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että meillä ei edes riitä tuo 8... Kumpihan meistä vanhemmista periyttää supersontijageeniä?

Ap

Vierailija
6/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa meilläkin sellainen ihana pieni kakkiainen. <3

Vierailija
7/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihana, mutta voisi kakata vähän vähemmän.

Ap

Vierailija
8/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko soida toi otsikko päässä!  Poika saunoo sävelellä. "Vauva kakkaa. Ja se kakkaa ja kakkaa ja kakkaa..."

Vierailija
9/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 11:38"]

Mulla alko soida toi otsikko päässä!  Poika saunoo sävelellä. "Vauva kakkaa. Ja se kakkaa ja kakkaa ja kakkaa..."

[/quote]

"Otan osaa" vai "onneksi olkoon" - kumpi toivotus sopisi paremmin?

Ap

Vierailija
10/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 11:39"]

[/quote]

Ap

[/quote]En tiedä :D On mulla ennenkin soinut tämä kyseinen laulutaideteos päässä joillain ihan kummallisilla sanoilla, mutta harvemmin näin av-otsikon perusteella. Varsinaiseen keskusteluaiheeseen en voi muuta sanoa, kun että kyllä se siitä tasoittuu. Sinkkivoide auttoi meidän kakkatykin pyllyn punoitukseen. Nyt reilu yks veenä vääntäsee sen yhen köntän päivässä ja sillä mennään.

Vierailija
11/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 11:39"]

[/quote]

Ap

[/quote]En tiedä :D On mulla ennenkin soinut tämä kyseinen laulutaideteos päässä joillain ihan kummallisilla sanoilla, mutta harvemmin näin av-otsikon perusteella. Varsinaiseen keskusteluaiheeseen en voi muuta sanoa, kun että kyllä se siitä tasoittuu. Sinkkivoide auttoi meidän kakkatykin pyllyn punoitukseen. Nyt reilu yks veenä vääntäsee sen yhen köntän päivässä ja sillä mennään.

[/quote]

Esikoisen kanssa oli huonot kokemukset tuosta sinkkivoiteesta, koska se ei meinaa lähteä pesussa pois. Paras oli Bepanthen, ja sitä oon nytkin käyttänyt. Kyllä kakkaaminen väheni esikoisellakin siinä vaiheessa, kun alkoi syödä enemmän kiinteitä, mutta tällä nuoremmalla on siihen vielä aikaa. Ihme kakkatykkejä tämä meidän jälkikasvu!

Ap

Vierailija
12/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se sinkki toimi hyvin, mutta toi bepanthen on myös hyvä. Kyllähän se vanhemmuuden alkutaival on vähän semmoinen kakantuoksuinen.

Vierailija
13/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä pieni sontija taisi nukahtaa, en havaitse tuoksusta, että kakka olisi housussa, joten äitikin pääsee tekemään jotain muuta kuin pyykkäämään peppua, imettämään ja selaamaan AV:ta. Jos vaikka hampaat saisin pestyä ja pyykit viikattua? Ja sit olis ruoka.

Ap

Vierailija
14/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin himokakkaaja... Ihan rajaton se sonnan määrä. Välillä tulee 30min välein kakat. Parhaimmillaan kakannut vain ehkä 5krt/pv. Vähintään joka syömisen jälkeen tulee, sitten välikakat päälle.

Vierailija
15/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinappikone! Onkohan hyötysuhde hieman heikko, jos tavaraa tulee jatkuvasti?

Vierailija
16/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kamala kakkakone, ihana lapsi kylläkin ;) tämäkin yksilö kakkaa unissaan, tooosi mukava aamulla vaihtaa kaikki vaatteet, lakanat sun muut ja kiikuttaa poika pesulle. Koko elämänsä kakannut useamman kerran päivässä, eikä helpotusta näy. Poika nyt vuoden ja kakkaa edelleen n. 3 krt/päivä. Syö samaa ruokaa meidän kanssa ja ruokahalu on valtava koko ajan. Kuluttaa paljon ja kasvaa hyvin :)

Vierailija
17/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin vauva oli tuollainen, yölläkin pestiin peppua. Siksipä hyvin nopeasti tajusin, että säästetään aikamoinen määrä rahaa kestovaipoilla. Käytettiin aluksi harsoja, ne kuivuvat nopeasti.

Vierailija
18/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 11:57"]Sinappikone! Onkohan hyötysuhde hieman heikko, jos tavaraa tulee jatkuvasti?

[/quote]

Tätä mä oon pohtinut, että taitaa maitoa tulla yli äyräiden kun paino nousee tosi hyvin ja silti riittää pukata molemmista päistä vähintään joka syötöllä koko tämän puolen vuoden ajan. No, puklaaminen on pikkusen vähentynyt nyt kun aloitettiin kiinteät.

12

Vierailija
19/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika aina yön panttasi sitä kakkaa, ei ikinä yöllä tai muutenkaan unissaan töräyttänyt. Mutta heti herättyä alkoi se tykitys.

Vierailija
20/22 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 11:36"]

Mä luulen, että meillä ei edes riitä tuo 8... Kumpihan meistä vanhemmista periyttää supersontijageeniä?

Ap

[/quote]

Voi olla. Meillä on tallessa isäni perheelleen minun ollessani parin viikon ikäinen kirjoittama kirje, jonka mukaan saatoin kakata viidesti kahden syötön välissä. Tuolloin noudatettiin 3-4 tunnin syöttöväliä ihan vauvoillekin, joten aika paljon kakoin. 

Oma lapseni kakkasi myös ensiajat noin 10-12 kertaa päivässä, ja kun väli harveni vauvan ollessa noin 10 viikon ikäinen, parit isot niskakakat päivässä. Mutta noin 3 kuukauden iässä iski sitten jonkin sortin ummetus, jolloin vauva oli tyytyväinen, muttei kakannut 10 päivään.

Eli oikeastaan kaikki on tässä kakka-asiassa koettu meillä. ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi