Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajat ja merkonomit kertokaa palkkanne!

Vierailija
01.07.2021 |

Eli kertokaa kuinka paljon saatte palkkaa ja missä olette töissä :) haluan vertailla että kumpaa sitä lähtis opiskelemaan kun molemmat kiinnostaa..

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähihoitajana päiväkodissa saan yksityisellä ( jossa vähän pienempi palkka yleensä aina, kuin kunnallisella)  vajaan 2100 bruttona, siinä on kaikki ikälisät.

Meillä on päiväkoti auki 6.30-17.00, joten mitään ilta- tai yölisiä ei kuulu palkkaan. 

Vierailija
2/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja vanhustenpuolella, kunnalla. Peruspalkka 2155€ / kk. Ilta ja viikonloppulisät nostaa palkkaa hieman, riippuen siitä, montako iltaa/ yötä, viikonloppua teet. Itse en tee yövuoroja. Surkea palkka työmäärään nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja, täydet ikälisät, kolmivuorotyö, viime vuoden ansiot 36000.

Vierailija
5/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työllistyä haluat, opiskele hoitajaksi. Niitä revitään töihin, käytännössä.

Merkonomina on tuuri peliä, aina löytyy osa-aikatyötä kassalta, mutta täyttä viikkoa tarjoovia töitä on harvemmassa.

Vierailija
6/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomina mun palkka oli 2600€/kk, nyt ekonomina 2850€

Kannatti opiskella!

Vierailija
7/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajien ja merkonomien ei ole samanarvoinen.

Ennen koulutettiin merkonomit kauppaopistossa, ja se oli keskipohjainen.

Pelkällä kansakoululla ei päässyt opiskelemaan kauppaopistoon.

Mutta pelkällä kansakoulu pohjalla pääsi ennen opiskelemaan lähihoitajaksi.

Lähihoitajia kutsuttiin ennen apuhoitajaksi.  Sittemmin nimi muuttui perushoitajaksi.

Ja nykyisin tuo nimi on lähihoitaja.

Ennen opistot olivat korkeimpia keskiasteen koulutuksia.

Opistoista valmitui sairaanhoitajat, merkonomit ja insinöörit.

Koulutusmuutoksen ja yhteiskunnan kehityksen myötä kaikki opistot lakkauttiin ja niiden tilalle perustettin ammattikorkeakoulut eli amk:t

Lähihoitajien koulutus on edelleen aivan tavallisen ammatikoulun tasoinen koulutus.

Lähihoitajat eivät ole suorittaneet nykyisinkään ammattikorkeakoulutasoista tutkinitoa.

Eivätkä suorittaneet ennenkään opisto tasoista koulutusa.

Se ei kuitenkaan vähennä yhdenkään lähihoitajan tai ammattikoulun suorittaneen arvoa missään asiasssa.  Sillä yhteiskunnassa tarvitaan edelleen kaikkien koulutusten saaneiden työpanosta ja osaamista työelämässä.

Muutoin tämä yhteiskunta ei toimi eikä pärjää.

Vierailija
8/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi. Konsulttina työskentelen ICT-alalla ja palkka n. 5500 € /kk.

Vierailija
9/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän huonoja palkkoja! En lähtis lähäriksi lukeen jos tiedossa ois parin tonnin kk palkka. Työ on tosi raskasta ja ei arvostettua ja käytännössä sosiaalietuuksilla pärjää paremmin.

Vierailija
10/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkonomina on tuuri peliä, aina löytyy osa-aikatyötä kassalta, mutta täyttä viikkoa tarjoovia töitä on harvemmassa.

Tämä oli kyllä uutta tietoa. Olen aina luullut että myyjille on hyvin töitä

Vierailija
11/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkonomina mun palkka oli 2600€/kk, nyt ekonomina 2850€

Kannatti opiskella!

No tuo riippuu aivan siitä, mihin työllistyy.

Ei se työantajan syy eikä vika ole.  Kaikki eivät koskaan pääse unelmiansa työpaikkaan.

Ja kannattaa huomata sekin, kuin taitava, osaava ja ammattitaitoinen on itse.

Pelkkä koulutus ei anna taitoja eikä osaamista mihinkään hommaan.

Työkokemus ja oma pärjääminen töissä ja halu  pyrkiä eteenpäin urallaan ja työelämässä ne avulla pääsee eteenpäin ja paremmin palkkattuihin duuneihin.

Ei kai se työnantaja syy ole, jos joku ekonomi ei työllisty juuri sinne minne haluaa.

Hän ei työllisty siksi, koska hänen edellään on monia muita ekonomeja, jotka parempia, ammattitaitoisempia, joustavampia ja valmiita aloittamaan todella pohjalta, josta sitten edetään omien taitojen ja työkokemuksen kautta yhä vaativampiin ja paremmin palkattuihin töihin.

Vierailija
12/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kyllä uutta tietoa. Olen aina luullut että myyjille on hyvin töitä

Myyjän on tärkeää vaikuttaa fiksulta, joten suosittelen KTM ellet halua pölynimurikauppiaaksi.

Vierailija
13/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän huonoja palkkoja! En lähtis lähäriksi lukeen jos tiedossa ois parin tonnin kk palkka. Työ on tosi raskasta ja ei arvostettua ja käytännössä sosiaalietuuksilla pärjää paremmin.

No eipä mitään.  Makaile vaan työttömänä sohvallasi ja kittaa halpaa olutta.

Suomessa on liian helppoa ja kevyttä olla työtön.

Kun yhteiskunta maksaa kaiken työttömille.

Jos olis todella hätä siitä, että miten toimeen tulee, lähtee varmasti kouluttautumaan alalle josta työllistymien olis varmaa.

Koska olis pakko lähteä, pakko siksi että tulee toimeen, että on rahaa maksaa asuminen ja että saa ruokaa pöytään ja perheellekin.

Vierailija
14/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin lähihoitajasta myyjäksi, elintarvikemyymälään. Saan saman palkan, vähemmällä työmäärällä. Jotkut valittavat, että myyjän työ on rankkaa, mutta kun ensin olet vanhustenhoitajana palvelutalossa, niin myyjän työ tuntuu kevyeltä sen jälkeen.

Vierailija
15/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen merkantti palkka, on 1580 😪 tekis mieli suorittaa kansanmurha.

Opintovelkija on 20000e ja vuokraan menee koko palkka. Joka ilta itken.

Ruoka-apu vähän auttaa.

Vierailija
16/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi ja palkka n. 4000 kk, brutto. Kansainvälinen yritys.

Vierailija
17/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja, peruspalkka 2269eur/kk + lisät kuukaudesta ja jaksamisesta riippuen 350-2500eur. Työni on pääasiassa kaksivuorotyö, mutta teen paljon extravuoroja myös yöllä ja olen töissä kaikki viikonloput, pyhät, juhlapyhät ja yleensä silloin kun muut ovat vapaalla. Vapaalla silloin, kun muut ovat töissä eli mulla ei ole elämää. Jos peruspalkka olisi parempi niin ei tarvitsisi tehdä niin paljon töitä.

Vierailija
18/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja, peruspalkka 2269eur/kk + lisät kuukaudesta ja jaksamisesta riippuen 350-2500eur. Työni on pääasiassa kaksivuorotyö, mutta teen paljon extravuoroja myös yöllä ja olen töissä kaikki viikonloput, pyhät, juhlapyhät ja yleensä silloin kun muut ovat vapaalla. Vapaalla silloin, kun muut ovat töissä eli mulla ei ole elämää. Jos peruspalkka olisi parempi niin ei tarvitsisi tehdä niin paljon töitä.

Lisään vielä, että olen kunnalla ja vanhuspuolella, välillä heitän keikkaa muualle, korona aikaan vähemmän.

Vierailija
19/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajien ja merkonomien ei ole samanarvoinen.

Ennen koulutettiin merkonomit kauppaopistossa, ja se oli keskipohjainen.

Pelkällä kansakoululla ei päässyt opiskelemaan kauppaopistoon.

Mutta pelkällä kansakoulu pohjalla pääsi ennen opiskelemaan lähihoitajaksi.

Lähihoitajia kutsuttiin ennen apuhoitajaksi.  Sittemmin nimi muuttui perushoitajaksi.

Ja nykyisin tuo nimi on lähihoitaja.

Ennen opistot olivat korkeimpia keskiasteen koulutuksia.

Opistoista valmitui sairaanhoitajat, merkonomit ja insinöörit.

Koulutusmuutoksen ja yhteiskunnan kehityksen myötä kaikki opistot lakkauttiin ja niiden tilalle perustettin ammattikorkeakoulut eli amk:t

Lähihoitajien koulutus on edelleen aivan tavallisen ammatikoulun tasoinen koulutus.

Lähihoitajat eivät ole suorittaneet nykyisinkään ammattikorkeakoulutasoista tutkinitoa.

Eivätkä suorittaneet ennenkään opisto tasoista koulutusa.

Se ei kuitenkaan vähennä yhdenkään lähihoitajan tai ammattikoulun suorittaneen arvoa missään asiasssa.  Sillä yhteiskunnassa tarvitaan edelleen kaikkien koulutusten saaneiden työpanosta ja osaamista työelämässä.

Muutoin tämä yhteiskunta ei toimi eikä pärjää.

Kauppaopistossa oli 2 vuotta opiskelleita merkantteja, joka myöhemmin ammattikoulujen kautta tuli 3 vuotiseksi merkonomi tutkinnoksi, joka vastaa nykyisin ammattikoulujärjestelmässä hoitoalan lähihoitajan tutkintoa.

Ammattikorkeakoulussa on insinöörit (amk) , tradenomit ja sairaanhoitajat.

Käytännössä siten ap kysyy ihan verrattain pätevän kysymyksen - tästä päivästä.

Tsemppiä ap! Vertaa, mitä työtä ammattinimikkeiden alla tehdään. Jos olet vielä peruskoulussa, käy opon juttusilla. Ehkä löydät sellaisen ammatin, minkä työtehtävät sinua kiinnostavat, ml. ne ikävämmät työtehtävät, mitkä tulevat aina kuitenkin myös mukana. Pelkkä palkka motivoi hyvin vähän aikaa.

Vierailija
20/38 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen merkantti palkka, on 1580 😪 tekis mieli suorittaa kansanmurha.

Opintovelkija on 20000e ja vuokraan menee koko palkka. Joka ilta itken.

Ruoka-apu vähän auttaa.

Hohhoijaa… merkantteja ei ole koulutettu pariin kymmeneen vuoteen, että mistä ikinä oletkin opintovelkasi saanut niin ei nuo taloustaidot ole kovin hyvin hallussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän