Haluan ryhtyä täydelliseksi aviomieheksi. Millainen sellainen on?
Kerrokaahan, arvon naiset, näkemyksiänne siitä, millainen on täydellinen aviomies. Haluan olla sellainen, haluan parantaa ja olla niin hyvä kuin mahdollista.
Kommentit (37)
Ihan täydellinen? Sanotaan nyt alkuun että vähempikin riittää mutta mulle täydellinen aviomies..
- Tykkäisi kotitöistä, pyytäisi multa joskus pientä apua mutta ihan mielellään ja omaksi ilokseen hoitaisi mm. viikkosiivouksen
- Tykkäisi myös kokkaamisesta ja olisi hyvä ja idearikas ruuanlaittaja. Ruoka saisi olla herkullisuudestaan huolimatta myös terveellistä. Ei kuitenkaan omisi keittiötä, voitaisi kokkailla silloin tällöin yhdessä ja joskus vapaapäivinä minä voisin ottaa kokkausvuoron vaikka kokonaan.
- Mun silmiini hyvännäköinen ja seksikäs
- Seksuaalisesti yhteensopiva mun kanssa ts. samantyyliset mieltymykset ja libidon taso
- Musikaalinen ja ylipäätään taiteista kiinnostunut, osaisi soittaa vähintään yhtä instrumenttia hyvin. Hyvä lauluääni plussaa myös.
- Osaisi käsitellä rahaa, tulotaso suunnilleen sama kuin mulla
- Empaattinen, tunneälykäs
- ..Kohtuullisen älykäs myös ihan perinteisellä tavalla
- Lukisi paljon ja osais suositella mullekin hyviä kirjoja
- Kiinnostunut monista asioista, hänellä olisi myös halu oppia ymmärtämään maailmaa ja ylipäätään tutustua uusiin asioihin
- Samantyylinen arvomaailma kuin minulla
- Lapsirakas
- Kärsivällinen
- Luonteeltaan muutenkin rauhallinen
- Kätevä käsistään
- Aikaansaava; vaihtaa ihan oma-aloitteisesti palaneen lampun jne.
Nää pari juttua tuli nyt äkkiseltään mieleen. :)
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 23:11"]Sinun pitää olla musta ja sinulla pitää olla valtava muna. Eli sinulla ei ole toivoa.
Tietysti sinun pitää olla myös huumorintajuinen.
[/quote]
Ostin eilen strutsinmunan, riittääkö se? Ap
"Ei kieltäydy seksistä"? Mies?" Tämä nyt menee vähän ohi, mutta toisena miehenä, siis en ole ap, mutta haluaisin tietää, mistä ihmeestä kumpuaa ajatus, että miehen tulisi aina olla valmis seksiin? Tarkennettakoon vielä, että seksi itselleni on muutakin kuin suukko suulle ja hätäinen yhdyntä.
Täydellisen aviomiehen resepti:
Luotettava
Kunnioittava
Kompromisseihin kykenevä
Huomioonottava
Spontaani
Huumorintajuinen
Itsestään huolta pitävä
Perus itsevarma, heikkoja hetkiäkin saa olla
Rakas
♥
Hehehe, moni on laittanut "tekee puolet kotitöistä" tai sussiunaa, "tekee kotitöitä EDES JOSKUS" :D Melko vaatimattomia toiveita. Täydellinen vaimo-ketjussahan kunnon vaimo tekee kaiken. Ei taideta tosiaan olla lähellä tasa-arvoa kun KUKAAN ei edes täällä anonyymisti villeimissä haaveissakaan toivo että voi kun ukko passais ja sais ite vaan istua sohvalla sidukka kourasssa.
-luotettava
-puhuu ja on sosiaalinen(sosiaalisesti taitava)
-treenaa vähintään 10h/vko monipuolisesti (tarkoittaa ei ole penkkipunnertaja-bodari tai vinttikoiramaratoonari)
-komea
-ei pitkiä hiuksia tai silmälaseja!
-tekee kotitöitä tarvittaessa
-vähintään keskituloinen (rehellisin keinoin)
-viettää aikaa mahdollisten lapsien kanssa mahdollsiimman paljon
-käyttää alkoholia kohtuullisesti(ei viikottain) tai ei lainkaan
-ei tupakoi
-pukeutuu muihin kuin marketvaatteisiin tai setämäisesti
-ei ole väkivaltainen henkisesti tai fyysisesti
-ennen kaikkea kunnioittaa ja rakastaa minua
Sehän riippuu ihan naisesta.
Minulle täydellinen aviomies
-on uskollinen
-luotettava
-rakastaa minua
-haluaa paljon lapsia
-viettää aikaa lasten kanssa ja antaa minulle välillä omaa aikaa
-siivoaa kanssani
-tekee välillä ruokaa
-ei juokse joka viikonloppu baarissa
-haluaa seksiä vähintään 4 kertaa viikossa
-muistaa välillä sanoa rakastavansa minua ja näyttää sen pikku eleillä.
-vie likapyykkinsä pyykkikoriin :D
siinäpä noita.
Antaa hyvää seksiä ja tekee kotitöitä. Tienaa hyvin. Siinäpä ne tärkeimmät.
Mun täydellinen mies ei passaa mua piloille, mutta tekee pyytämättä tasan puolet kodinhoidosta, lasten hoidosta, ruuanlaitosta jne.
Täydellinen mies päästää minut urheilemaan.
Arvostaa ja kunnioittaa minua.
Minulle täydellinen aviomies kuuntelee mitä hänelle sanon ja tarkoittaa sitä mitä minulle sanoo. Ja tietenkin rakastaa minua ja tykkää spontaanista seksistä monta kertaa viikossa. En mä paljoa pyydä.
Aloittaja varmaankin kovin nuori..No, täydellistä ei olekaan, ole vain oma itsesi,muuten huijaat. On naisesta kiinni, mitä kukakin pitää "täydellisenä" so riittävänä. Omalla kohdallani pidän tärkeänä, että mies on luotettava, tekee kanssani kotitöitä, kiinnostunut samoista asioista, hyvä yleissivistys, hyvä rakastaja.
Ihana kysymys!
Täydellinen aviomies:
-kunnioittaa minua. Ei tuhahtele kun haluan puhua jostakin, ei mitätöi negatiivisiakaan tunteitani, vaan ymmärtää, että kaikki tunteet johtuvat jostakin (ei aina kuitenkaan sinusta). Ei pidä mykkäkoulua, vaan haluaa selvittää konfliktit heti.
Konfliktien selvittäminen tapahtuu niin, että kummatkin perustelevat oman kantansa mahdollisimman hyvin ja kuuntelee keskeyttämättä toisen osapuolen kannan. Ei huutoa tai syyllistämistä, vaan raknetavaa keskustelua ja sopuratkaisun, kompromissin etsimistä.
-Hyvä aviomies ei etsi minusta pelkästään negatiivisia asioita vaan keskityy hyviin. Jos on jotain valittamista, siitä puhutaan rakentavasti ja rauhallisesti syyllistämättä ("sä aina..")
-Siivoaa omat jälkensä ja osallistuu yhteisen arjen pyörittämiseen siinä missä minäkin. Vastuuntuntoinen.
-Ei sikaile kännissä niin että jättää ilmoittamatta missä on, eikä varsinkaan sekoile vieraiden naisten kanssa.
-Ei kieltäydy seksistä, ottaaa minut seksissä huomioon.
-osaa keskustella muustakin kuin säästä. On aito ja rehellinen.
-Lasten isänä läsnäoleva ja antaa puolisolle myös vapaahetkiä eikä tällöin soittele perään ilman hyvää syytä.
-Kertoo usein, että minussa on jotain positiivisia puolia ja näyttää rakkautensa pienin elein arjen keskellä (esim. pusuilla tai haleilla)
Muuttuu juuri sellaiseksi kuin minä haluan ja hyväksyy minut sellaisena kuin olen. Tämä on se, mitä useimmat naiset haluavat.
Rehellinen, hellä, kiltti, ystävällinen, hyväntuulinen, ajattelevainen...
älä petä, äläkä juopottele liikaa ainakaan niin että olet öitä pois kotoa. vie pari kukan rehua pari kertaa vuodessa kotiin ja nainen syömään, anna seksiä vähintään 1kerta kk ja tee oma osa kotitöistä, käy töissä äläkä rupea naisen elätettäväksi olisi myös kiva jos edes joskus viettäisit aikaa jälkikasvusi kanssa siinnä on suomalaisen naisen unelma mies eihän tämän pitäisi olla liikaa pyydetty mutta ylättävän monelta mieheltä tämä on jo liikaa pyydetty
Täydellinen aviomies, eli omani, on älykäs, huumorintajuinen, mukava, vastuuntuntoinen, kantaa osansa perheen töistä ja vastuista, pitää minua ihmisenä ja ystävänä, kiltti...
Minusta on ollut kaikkein hienointa katsoa, miten mies on löytänyt paikkansa isänä ensimmäisten vuosien jälkeen, kun oli aivan paitsiossa minun ja lapsen tiiviin symbioosin vuoksi. On hienoa, kun mies käy tytön kanssa yhdessä pyöräilemässä tai hiihtämässä. Myös tietokoneongelmissa mies on tytön tuki ja turva, lisäksi heillä on keskenään monia keskusteluja joihin en voi osallistua, koska en ole lukenut samalla tavalla kuin he.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:05"]Antaa hyvää seksiä ja tekee kotitöitä. Tienaa hyvin. Siinäpä ne tärkeimmät.
[/quote]
Eli sinulle aviomies on huora, orja ja rahapussi, eikä mitään muuta?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2014 klo 22:11"]Aloittaja varmaankin kovin nuori..No, täydellistä ei olekaan, ole vain oma itsesi,muuten huijaat. On naisesta kiinni, mitä kukakin pitää "täydellisenä" so riittävänä. Omalla kohdallani pidän tärkeänä, että mies on luotettava, tekee kanssani kotitöitä, kiinnostunut samoista asioista, hyvä yleissivistys, hyvä rakastaja.
[/quote]
Mistä kumpuaa tällainen kyynisyys? Siis että halu pyrkiä paremmaksi ihmiseksi on väistämättä naiiviutta? Ap
[/quote]
Ei kyynisyys, vaan realismi. Täydellistä ei ole, mutta varaa parantaa on jokaisella.